Menu

Klant van de bouwmarkt hecht vooral waarde aan service en vriendelijkheid

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Imago

Klant van de bouwmarkt hecht vooral waarde aan service en vriendelijkheid

Klant van de bouwmarkt hecht vooral waarde aan service en vriendelijkheid

Bij de bouwmarkt kan men voor allerlei zaken terecht. Daarom komen mensen hier vaak en met verschillende doeleinden. Het is dan ook interessant om te weten hoe bouwmarkten beoordeeld worden. Telefoonboek.nl onderzocht reviews over bouwmarkten en doet uitspraak over de ervaringen van klanten.

Beoordelingen en geschreven reviews op Telefoonboek.nl

Logischerwijs kan men op Telefoonboek.nl terecht voor telefoonnummers en andere contactinformatie van personen en bedrijven. Bezoekers kunnen bedrijven ook beoordelen. Dit kunnen zij doen door een score toe te kennen aan het bedrijf op basis van hun algemene indruk, de service en de prijs-kwaliteitverhouding. Aan dit cijfer kunnen ze een geschreven review toevoegen, bijvoorbeeld om het cijfer toe te lichten of extra informatie te geven over hun ervaring met het bedrijf. Over bouwmarkten in Nederland hebben bezoekers in totaal 750 reviews achtergelaten. Het grootste deel hiervan is positief en de gemiddelde score die de bouwmarkten halen is een voldoende (7,0).

Positieve reviews

Van de 750 reviews over bouwmarkten zijn er 482 positief. Dat is 64,7 procent van het totaal. Dit percentage correspondeert met de ruim voldoende die de bouwmarkten tezamen scoren. In de reviews maken klanten veruit de meeste opmerkingen (154 keer) over de service die de bouwmarkten leveren. Sommige klanten schrijven simpelweg "goede service", terwijl andere klanten uitleggen waarom ze vinden dat ze zo goed geholpen zijn. Klanten blijken ook tevreden met de deskundigheid en professionaliteit van het personeel, aangezien dit het op één na meest genoemde (104 keer) compliment is. Ze complimenteren personeelsleden bijvoorbeeld door te zeggen dat het "vakmensen" zijn of dat ze "kennis van zaken" hebben. Bijna net zo vaak wordt de vriendelijke houding van het personeel geprezen, namelijk in 97 reviews. Het zal u dan ook niet verbazen dat de deskundigheid en vriendelijkheid van het personeel vaak samen genoemd worden. In 91 reviews wordt een meer "algemeen positief" oordeel gegeven, zoals "goed" of "top winkel", waarbij niet verder wordt toegelicht wat er precies zo goed is aan de bouwmarkt. Andere zaken waar klanten hun tevredenheid over uiten in de reviews zijn (in volgorde van het aantal waarin ze voorkomen): gunstige prijzen, een ruim assortiment, de goede kwaliteit van de producten en het uiterlijk van de winkel.

Top drie meest voorkomende complimenten over bouwmarkten

  1. Goede service - Genoemd in 154 reviews
  2. Kundig/professioneel personeel - Genoemd in 104 reviews
  3. Vriendelijk personeel - Genoemd in 97 reviews

Negatieve reviews

Een kleiner gedeelte van de reviews is negatief, namelijk 35,7 procent. Een aantal klachten komt vaak terug in de negatieve reviews over bouwmarkten. De meest voorkomende klacht (73 keer) gaat over de slechte service die sommige bouwmarkten volgens klanten leveren. Klanten klagen vooral over het gebrek aan behulpzaamheid bij het oplossen van een probleem. Iets wat klanten ook heel ergerlijk vinden is de beperkte bereikbaarheid van veel bouwmarkten. Hier wordt in 66 reviews over geklaagd. Klanten maken ook vaak (45 keer) opmerkingen over de houding van het personeel, die volgens hen in sommige bouwmarkten onbeschoft en onvriendelijk is. Tevens werd er 22 keer een meer "algemeen negatief" oordeel gegeven zoals "waardeloos bedrijf" of "niet tevreden", zonder verdere toelichting. Andere zaken waar klanten commentaar op hadden bij bouwmarkten zijn: slechte kwaliteit van producten, ondeskundig personeel, hoge prijs, problemen bij de levering van producten of diensten en slechte bevoorrading.

Top drie meest voorkomende klachten over bouwmarkten

  1. Slechte service - Genoemd in 73 reviews
  2. Beperkte bereikbaarheid - Genoemd in 66 reviews
  3. Onvriendelijk personeel - Genoemd in 45 reviews

Service en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel

Zowel in de top drie van meest voorkomende complimenten als in die van meest voorkomende klachten komen service en vriendelijkheid van het personeel voor. Deze zaken lijken voor klanten dus een grote rol te spelen in hun ervaring met een bouwmarkt. Ook blijken ze het fijn te vinden geholpen te worden door deskundig en vakkundig personeel. Ten slotte hechten ze waarde aan goede bereikbaarheid van de bouwmarkten.

Foto: Pixabay

Reacties



Even geduld alstublieft...