Menu

Kortingscodes, zinvol of niet?

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Sales

Kortingscodes, zinvol of niet?

Kortingscodes, zinvol of niet?

Aanbiedingen vindt u tegenwoordig overal, ook online! Het 2e artikel gratis, 25% korting of geen verzendkosten, bedrijven kunnen eindeloos variëren. Ook het gebruik van kortingscodes wordt steeds populairder. Welke voor- en nadelen hangen er nu eigenlijk aan het gebruik van kortingscodes? Places.nl zocht het voor u uit.

Toenemende populariteit kortingscodes onder bedrijven

Er wordt veelvuldig gebruik gemaakt van kortingscodes door Nederlandse bedrijven. Jaren geleden werden kortingsacties vooral in Amerika gebruikt als marketingstrategie van grote bedrijven. Inmiddels is deze trend ook naar Europa overgewaaid. Met een online kortingscode of kortingscoupon krijgen klanten korting in (web)winkels. Daarbij kunt u bijvoorbeeld denken aan een bepaalde korting over een aankoop of een gratis product of sample.

Toenemende populariteit kortingscodes onder online shoppers

Meer dan de helft van de mensen die online shoppen heeft wel eens een kortingscode gebruikt. Met name vrouwen maken hier geregeld gebruik van. Ruim 90% van de online shoppers tussen de 35-44 jaar maakt gebruik van kortingscodes. Daarnaast doet maar liefst 70% van de 55+'ers die actief zijn op het web wel eens aankopen met kortingscodes.

Voordelen van kortingscodes

Door het gebruik van kortingscodes kunt u voldoen aan de vraag van klanten naar deze populaire acties. U kunt hiermee trouwe kanten belonen, zogeheten koopjesjagers voor u winnen en/of "slapende" klanten wakker schudden om opnieuw een aankoop bij u te doen. Dit kan zodoende uw omzet verhogen. Voor veel mkb'ers maken kortingscodes een belangrijk onderdeel uit van de concurrentiestrategie. U kunt immers niet achterblijven wanneer al uw concurrenten online actief gebruik maken van kortingscodes! Met een online actie kan uw bedrijf bovendien nog meer bereiken dan enkel een omzetstijging. U kunt de naamsbekendheid van uw bedrijf vergroten en/of nieuwe producten introduceren. Online acties zorgen bovendien voor een betere vindbaarheid op het internet: als u uw website regelmatig updatet, of via partnerbedrijven als Beste.nl kortingscodes uitgeeft, dan komt uw bedrijf in zoekmachines als Google eerder naar boven.

Mogelijke nadelen van kortingscodes

Het spreekt voor zich dat u met mate gebruik moet maken van kortingscodes. Wanneer uw bedrijf constant gebruik maakt van kortingsacties, dan wordt dit de norm voor klanten en kopen zij slechts bij u als uw bedrijf een grote korting geeft. Met extreme kortingsacties kunt u dan, wanneer u niet oppast, de waarde van uw product of dienst verlagen omdat consumenten het idee krijgen dat deze de reguliere prijs niet (meer) waard zijn. Daarnaast is het aan te raden bij iedere kortingsactie goed het succes ervan in de gaten houden; als het er niet voor zorgt dat u meer producten verkoopt of dat u op langere termijn meer klanten overhoudt, dan lijdt u financieel verlies als gevolg van de actie en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Kortingsdeals op Beste.nl

Wanneer u verstandig gebruik maakt van kortingscodes, kunnen zij uw bedrijf veel voordelen brengen.Op Beste.nl vindt u geregeld nieuwe aanbiedingen. Zo vindt u er niet alleen online aanbiedingen, maar ook landelijke- en lokale aanbiedingen en folderaanbiedingen. Genoeg inspiratie om zelf een kortingsactie op te zetten! Ook kunt u hier gemakkelijk zelf een kortingsdeal toevoegen. Door aantrekkelijke kortingsacties aan te bieden valt u dus op bij (potentiële) klanten en genereert u meer omzet zonder meer tijd kwijt te zijn. Meer ondernemerstips lezen? Houd dan de Places blogpagina in de gaten!

Reacties



Even geduld alstublieft...