15 manieren om je naamsbekendheid te vergroten 



15 manieren om je naamsbekendheid te vergroten 

Het kan soms erg moeilijk zijn om jouw bedrijfsnaam bekend te laten zijn onder de grote menigte. Dit geldt natuurlijk vooral als je een beginnend bedrijf hebt. Places.nl heeft 15 tips voor je op een rijtje gezet waarmee je je naamsbekendheid kan vergroten.

#1 Draag kleding of rij in een auto met de bedrijfsnaam er op

Zo ziet iedereen om je heen voor welk bedrijf jij werkt. Wie weet worden omstanders dan wel nieuwsgieriger naar waar jouw bedrijf zich mee bezig houdt.

#2 Wees actief op social media

Op social media kan je je bedrijf enorm promoten. Denk aan Facebook, Instagram, Twitter, etcetera. Dit hoeft niet per se met betaalde advertenties te zijn maar kan makkelijk gratis. Plaats minimaal één keer per dag een update en probeer zo je volgers uit te breiden. Het is ook belangrijk om in gesprek te gaan met je volgers, zodat er interactie ontstaat.

#3 Geef een folder mee

Dit kan bijvoorbeeld bij presentaties of bijeenkomsten. Door een folder mee te geven aan bezoekers nemen ze de informatie mee naar huis en vergeten ze je bedrijf minder snel.

#4 Gebruik een visitekaartje

Het gebruiken van een visitekaartje zorgt er voor dat je professionele overkomt op een klant. Wil je de andere voordelen van een visitekaartje weten of weet je niet precies hoe je deze moet maken? Lees dan dit artikel op Places.nl.

#5 Sponsor evenementen

Het sponsoren van evenementen kan een aardig prijskaartje met zich meebrengen. Toch is het goed hier in te investeren, omdat een groot publiek jouw bedrijfsnaam te zien of horen krijgt. Als je groter wilt uitpakken kan je ook programma's op tv gaan sponsoren. Juist kleiner kan ook, denk dan bijvoorbeeld aan lokale sportverenigingen.

#6 Maak heel veel reclame

Een andere manier om je naamsbekendheid te vergroten is om veel reclame te maken. Opnieuw zal dit een grote investering zijn, maar zal het uiteindelijk veel opleveren. Je hoeft niet meteen groot te beginnen door bijvoorbeeld op tv of YouTube te adverteren. Het helpt het al om een reclamebord naast de weg neer te zetten of voor posters in bushokjes te zorgen. Zo zien mensen in ieder geval de naam van je bedrijf.

#7 Geef gratis producten weg

Je kan op straat producten uitdelen of het regelen via internet. Aan het weggeven van producten zitten twee voordelen: zo maken potentiele klanten kennis met je merk en weet je ook meteen of je product in de smaak valt.

#8 Probeer de pers te bereiken met een actie of evenement

Bedenk een actie of evenement dat veel nieuwswaarde met zich meebrengt. Denk bijvoorbeeld aan een inzamelingsactie voor een goed doel. Je kan jezelf al een handje helpen door een persbericht te schrijven en te verzenden naar de media. Zo zijn zij in ieder geval op de hoogte.

#9 Bedenk een wedstrijd of prijsvraag

Met een wedstrijd of prijsvraag trek je gegarandeerd geïnteresseerden. Zo vinden mensen het leuk om mee te denken of mee te doen aan een wedstrijd en zijn ze ook nog bezig met je merk. Het grootste deel van de deelnemers zullen je bedrijfsnaam waarschijnlijk wel onthouden.

#10 Werk samen met een ander bedrijf

Het liefst is dat natuurlijk een groot bedrijf met veel naamsbekendheid. Je kan proberen een deal te regelen, bijvoorbeeld dat jouw bedrijf onderdelen levert en daar een vermelding voor terug krijgt.

#11 Verzend regelmatig een nieuwsbrief

Deze kan je eventueel al verzenden aan klanten die één keer eerder iets besteld hebben bij je. Zo blijf je ze er aan herinneren dat je bedrijf bestaat. Let er wel op dat je niet te vaak iets stuurt, dit kan juist als irritant ervaren worden. Kies dus voor een goede balans.

#12 Organiseer een (online) workshop

Organiseer een workshop en deel je deskundigheid. Tegenwoordig kan je ook online allerlei dingen organiseren, zoals een webinar. Zakelijke relaties zullen dit erg waarderen en ook kan jij je bedrijfsnaam onder de aandacht brengen.

#13 Vermeld je bedrijf overal

En dan ook echt overal. Wil je een LinkedIn plaatsen? Sluit dan af met je bedrijfsnaam. Ook bij het versturen van een e-mail kan je je bedrijfsnaam of logo onderaan plaatsen.

#14 Laat pennen, notitieblokjes of sportbandjes bedrukken

Geef deze vervolgens weg. Zo zien mensen bewust of onbewust toch jouw bedrijfsnaam als ze gebruik maken van deze spullen.

#15 Promoot je bedrijf op beurzen

Als je besluit om een beurs te gaan staan, moet je er wel voor zorgen dat mensen ook echt naar je toekomen. Er alleen staan trekt meestal niet erg veel bezoekers. Deel dus folders uit of zet een wedstrijd op op de beurs. Via een beurs kan je duizenden mensen kennis laten maken met je merk en dit draagt natuurlijk enorm bij aan de naamsbekendheid van je merk.


Foto: Canva


Delen:



Reacties