Zorgeloos op vakantie maar toch bereikbaar blijven voor uw klanten: Zo doet u dat



Zo kunt u bereikbaar blijven tijdens uw vakantie

De voorjaarsvakantie is net voorbij en de meivakantie komt er weer aan. Maar heeft u er wel eens over nagedacht wat onbereikbaarheid tijdens vakantie voor uw bedrijf doet? Een goede klantenservice en het leveren van de beste klantervaring zijn tegenwoordig onmisbaar voor bedrijven. Het hele proces rondom het afnemen van een product maakt impact op de ervaring van een klant. Ondanks dat we tegenwoordig een verschuiving zien van de offline naar digital customer experience, blijft offline nog steeds erg belangrijk.

Een van de meest eenvoudige manieren om goed klantcontact te waarborgen is door middel van telefonische bereikbaarheid. Moet u hiervoor altijd zelf aanwezig zijn? Nee hoor, met de juiste middelen kunt u zorgeloos genieten van een vakantie zonder onbereikbaar te zijn. Lees in dit artikel meer over het belang van bereikbaarheid en hoe het bedrijf dit blijft tijdens uw vakantie of die van uw werknemers.

Eenvoudig telefonisch contact leggen

Klanten willen eenvoudig contact kunnen leggen met een bedrijf. Telefonisch kunnen zij snel naar informatie vragen, terwijl dit per e-mail soms wel dagen in beslag neemt. Het is dus belangrijk dat uw bedrijf telefonisch bereikbaar is en uw klanten altijd te woord worden gestaan. Niet alleen verbetert dit de ervaring die uw klant heeft, het brengt ook andere voordelen met zich mee.

Om deze redenen is telefonische bereikbaarheid een must-have voor uw bedrijf

1. Het verbetert de klantbeleving van uw bedrijf

Een van de voornaamste redenen waarom telefonische bereikbaarheid een must is, is vanwege de verbeterde klantbeleving. Klanten hebben hoge verwachtingen van bedrijven. Niet alleen verwachten zij kwalitatieve producten voor een goede prijs, zij verwachten ook dat een bedrijf altijd voor hen klaarstaat. Door telefonisch bereikbaar te zijn kunt u op elk moment klantvragen beantwoorden.

2. Het draagt bij aan behoud van omzet

In veel gevallen bellen klanten andere bedrijven die hen dezelfde informatie kunnen geven. Dit betekent dus dat een potentiële klant contact opneemt met uw concurrent, wanneer u de klant zelf niet te woord kan staan. Door altijd bereikbaar te zijn kunt u deze klanten tevreden stellen. Het draagt niet alleen bij aan een betere klantbeleving, maar ook aan meer sales!

3. Het draagt bij aan een goede reputatie

Klagen, het is iets waar Nederlanders erg goed in zijn. Zeker wanneer zij ergernissen ervaren door geen contact te krijgen met een bedrijf, of bijvoorbeeld te lang in de wacht te moeten staan. Uw klant telefonisch te woord kunnen staan, draagt bij aan een goede klantbeleving. Door mond-tot-mond reclame kunt u op deze manier een positieve reputatie verwerven voor uw bedrijf.

En zo gaat u toch zorgeloos op vakantie

Bereikbaar blijven tijdens uw vakantie brengt enkele uitdagingen met zich mee. Zo voelt u zich misschien verplicht om toch door te werken, in plaats van uw welverdiende rust te pakken. Daarnaast kan het u ook het idee geven dat u klanten en klantafspraken misloopt. Dit hoeft niet het geval te zijn. Zo kunt u op uw website een agendafunctie instellen zodat klanten zelf afspraken in kunnen plannen voor als u weer terug bent. Daarnaast kunt u ervoor kiezen een antwoordservice in te schakelen die ervoor zorgt dat uw bedrijf bereikbaar blijft, terwijl u er even tussenuit bent.

Dit brengt ook andere voordelen met zich mee. De grootste ergernissen tijdens telefoongesprekken met bedrijven zijn voor klanten dat zij te lang moeten wachten, te vaak worden doorverbonden of dat zij niet teruggebeld worden door het bedrijf. Dit kunt u voorkomen door een antwoordservice in te schakelen die ervoor zorgt dat u 24/7 beschikbaar bent en dat getrainde medewerkers volgens een persoonlijk script uw klanten aanspreken. Daarnaast krijgt u een overzicht van het aantal gesprekken en ontvangt u bericht wanneer een gesprek succesvol afgehandeld is.

Wat dit voor u betekent? Dat u zich geen zorgen hoeft te maken, maar een Antwoordservice kan inschakelen om een positieve klantervaring te bieden die uw klanten bindt aan uw bedrijf. Geniet dus zorgeloos van uw vakantie terwijl uw klanten altijd netjes te woord zullen worden gestaan.

Foto: Canva


Delen:



Reacties

Zoeken
Zoek