Menu

Kleine juwelierszaken zijn telefonisch goed bereikbaar



Kleine juwelierszaken zijn telefonisch goed bereikbaar

De juwelierszaken hebben de laatste jaren veel last van internet en concurrentie. Door het uitgebreide aanbod op het internet kopen veel mensen hun horloge of sieraden daar. De afgelopen tien jaar heeft dan ook 21% van de juweliers in Nederland de zaak gesloten. Dit zijn met name de zelfstandige ondernemers. De ketens blijven wel stabiel. Om te blijven bestaan moeten de juweliers hun krachten benadrukken: de persoonlijke service. Deze service komt ook terug in de telefonische bereikbaarheid. Maar hoe bereikbaar zijn de Nederlandse juweliers eigenlijk? Telefoonboek.nl zocht het uit.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 3.008 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'juweliers'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 173 telefoonnummers het geval, hetgeen neerkomt op 5,8% van de gevallen. Dat betekent dat 94,2% van de onderzochte juweliers weinig tot geen klachten krijgen over de telefonische bereikbaarheid.

Ketens en zelfstandige ondernemers

De juwelier met de meeste gemiste oproepen is het hoofdkantoor van Siebel Juweliers in Zaandam. Zij hebben 100 gemiste oproepen. Siebel Juweliers is een grotere keten met 45 winkels verspreid over Nederland. Het is opvallend dat een grote keten zoveel gemiste oproepen heeft. De meeste kleine juweliers komen niet boven de tien gemiste oproepen uit.

Provincie

Wanneer de bereikbaarheidscijfers per provincie worden bekeken valt op dat Groningen het slechtst scoort op telefonische bereikbaarheid. Daar is 11,7% van de juweliers niet goed bereikbaar. De provincie Zeeland komt als beste uit het onderzoek. Daar is slechts 3,3% van de juweliers niet goed bereikbaar.

Goede cijfers

Het lijkt erop dat de kleine juweliers het relatief gezien beter doen dan de grote ketens als het gaat om telefonische bereikbaarheid. Dit is een goede zaak, vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. "Zo kunnen de zelfstandige ondernemers nogmaals benadrukken waar hun sterke kant ligt: de persoonlijke benadering. Hopelijk kunnen ze met deze kracht tegen de concurrentie en talloze websites opboksen."

Percentage slecht bereikbaar per provincie

  • Groningen: 11,7%
  • Limburg: 8,9%
  • Zuid-Holland: 7,5%
  • Overijssel: 6,9%
  • Gelderland: 6,8%
  • Utrecht: 6,4%
  • Friesland: 6,3%
  • Drenthe: 5,5%
  • Noord-Brabant: 5,3%
  • Flevoland: 4,8%
  • Noord-Holland: 4,5%
  • Zeeland: 3,3%

Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek