Menu

Places.nl gaat samenwerking aan om Nederlandse ondernemers met online zichtbaarheid te helpen



 Places.nl heeft de nieuwe dienst geïntroduceerd met Google

Ondernemersplatform Places.nl werkt sinds kort samen met Google om Nederlandse ondernemers te helpen met hun online zichtbaarheid. De samenwerking maakt het voor ondernemers mogelijk om op een eenvoudige manier op verschillende online platformen, waaronder Google Mijn Bedrijf, goed vermeld te staan.

Ondernemersplatform Places.nl heeft de nieuwe dienst geïntroduceerd met als doel Nederlandse ondernemers beter online vindbaar te maken. Op deze manier speelt het bedrijf in op de toenemende trend van local search.

Local search onmisbaar

Uit onderzoek van Google & Ipsos MediaCT blijkt dat bijna 4 van de 5 consumenten zoekmachines gebruiken om lokale bedrijfsinformatie op te zoeken. Hiernaast bezoekt 50% van de smartphone gebruikers en 34% van de computer/tablet gebruikers dezelfde dag nog een bedrijf na hun lokale zoekopdracht. Als men bij deze lokale zoekopdrachten als bedrijf niet zichtbaar is met de juiste bedrijfsgegevens, loopt men simpelweg klanten mis.

Toegankelijke service voor iedere ondernemer

Met de dienst 'Places Bedrijfsvermelding' kan een ondernemer vanuit één klantendashboard al zijn online bedrijfsvermeldingen monitoren en beheren bij onder andere Google Maps, Telefoonboek.nl, Openingstijden.com, TomTom, Uber, Apple Maps, Waze en meer. Daarnaast kan een ondernemer in het dashboard eenvoudig checken hoe online zichtbaar het bedrijf is en waar nog ruimte is voor verbetering.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek