Menu

5 tips voor gratis online promotie



5 tips voor gratis online promotie

Klanten trekken via het internet: 5 tips voor gratis online promotie.

Voor u als MKB-bedrijf zijn er verschillende manieren om klanten te trekken. Vaak zijn dit manieren waar u veel geld voor moet betalen en waarvan het niet altijd helder is of ze uw betaling wel waard zijn. Gelukkig zijn er ook een aantal gratis manieren om uw MKB-bedrijf online te promoten bij uw klanten of uw vindbaarheid op het internet te vergroten. Bent u net begonnen met uw onderneming of nog niet actief op het internet? Wij geven u 5 gratis manieren om als MKB-bedrijf klanten te werven via internet.

1. Social Media

Zet sociale media in, gebruik Facebook en Twitter om uw klantenkring van uw MKB-bedrijf te onderhouden en te vergroten. Maak op Facebook een eigen bedrijfspagina aan en zorg dat uw onderneming op Twitter veel volgers krijgt. Het krijgen van volgers en likes is soms echter wel een uitdaging, en vraagt om creativiteit en tijd. Bij Facebook is het mogelijk een pagina te maken voor een bedrijf, wat andere mogelijkheden heeft dan een pagina voor een persoon. Deel vooral interessant nieuws, opvallende foto's of leuke acties en zoek naar interactie met uw klanten. www.facebook.com www.twitter.com

2. Blogs en Fora

Zorg dat u actief deelneemt aan blogs en fora die aansluiten bij uw onderneming. Heeft u bijvoorbeeld een bloemisterij dan kunt u zich mengen in discussies met betrekking tot bloemsierkunst. Zo kunt u laten zien dat u weet waar u het over heeft. Daarnaast geeft het u ook de kans om uw onderneming meer bekendheid te geven en uw klantenkring te vergroten. Een andere manier om blogs in te zetten is door met hen samen te werken voor acties. U kunt bijvoorbeeld samen met een blog een artikel uit uw collectie verloten.

3. Online bedrijfsvermelding

Het is voor MKB-ondernemers vaak niet gemakkelijk om op het internet goed gevonden te worden. Toch is het internet het middel voor klanten om op zoek te gaan naar informatie over een product of dienst. Door uw onderneming te registreren bij bedrijvengidsen zoals Telefoonboek helpt u uw onderneming een handje om hoger te eindigen in de resultaten van zoekmachines. Op deze bedrijvengidsen kunt u allerlei informatie vermelden over uw MKB-bedrijf waar uw potentiële klanten geïnteresseerd in zijn. Kijk wel altijd goed of de bedrijvengids waarvoor u zich wilt inschrijven gratis is, niet alle websites zijn namelijk gratis en niet alle websites maken uw bedrijf beter vindbaar. Bovendien zijn er ook bedrijvengidsen die niet zo veel bezoekers trekken. Telefoonboek.nl en Openingstijden.com hebben gegarandeerd zo'n 5,5 miljoen bezoekers per maand en de basisvermelding is ook helemaal gratis. www.places.nl

4. LinkedIn

LinkedIn is niet alleen de ideale mogelijkheid voor werknemers om zichzelf te promoten. Ook voor MKB'ers is het een goede manier om meer klanten te trekken. De kans bestaat natuurlijk dat u uw bedrijf al op LinkedIn geregistreerd heeft. Zorg dan dat u uw profiel zo volledig en helder mogelijk invult. U kunt uw bedrijfsprofiel vervolgens ook koppelen aan uw eigen persoonlijke profiel. www.linkedin.com

5. Google+ Businessprogramma

Google+ geeft bedrijven de mogelijkheid om een bedrijfsprofiel aan te maken waarbinnen ideeën, foto's, video's en links kunnen worden gedeeld. Zo kunt u uw huidige klanten op de hoogte houden van de ontwikkelingen binnen uw MKB-bedrijf en direct contact onderhouden. Het ideale aan deze mogelijkheid is dat de klanten die tevreden zijn over uw diensten of producten uw bedrijfsprofiel en dus ook uw bedrijf kunnen aanbevelen aan anderen door de +1-knop. Zo krijgt u gemakkelijk een netwerk van klanten. Gebruik het internet dus om uw MKB-bedrijf op de kaart te zetten, uw positie te versterken en uw bedrijf te promoten onder uw klanten en potentiële klanten. Denk hierbij wel na over wat u vermeldt en het bijhouden van uw aangemaakte profielen en pagina's.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek