Menu

Website verlaters omzetten in betalende klanten? Maak gebruik van remarketing



Remarketing

Trekt u bezoekers naar uw website maar merkt u dat ze in het aankoopproces uw website verlaten? Moet u dan hopen dat de potentiële klanten ook weer terugkomen? Dat hoeft niet, met remarketing kunt u website verlaters opnieuw benaderen en transformeren naar leads. U kunt contacten warmer maken en doelgericht adverteren. Benieuwd hoe dit in zijn werk gaat? Places Nieuws zocht uit wat remarketing is en hoe u daarmee aan de slag kunt gaan.

Wat is remarketing?

Remarketing zorgt ervoor dat u bezoekers die eerder uw website hebben bezocht maar geen aankoop hebben gedaan, opnieuw gaat bereiken. Bijvoorbeeld door gerichte pay-per-click advertenties. Hierdoor is uw merk op belangrijke plaatsen zichtbaar om gebruikers te herinneren aan de interactie met uw bedrijf. De gerichte advertenties kunnen potentiële klanten overtuigen tot een nieuw bezoek aan uw webshop.

Voorbeeld remarketing

Stelt u voor dat u een webshop heeft en kleding verkoopt. Een potentiële klant bezoekt uw webshop en zoekt naar een spijkerbroek. De potentiële klant doet uiteindelijk een spijkerbroek in het digitale boodschappenmandje maar koopt hem uiteindelijk niet. Met een goede remarketing campagne kunt u deze potentiële klant blijven benaderen. U heeft nu verschillende informatie over de klant, de tijd die de potentiële klant op uw webshop zat en op welke pagina's diegene heeft gekeken. Aangezien de potentiële klant het product in het boodschappenmandje deed, weet u dat diegene een aankoopintentie heeft. Wanneer de persoon een volgende keer op internet zoekt naar spijkerbroeken, kunt u de spijkerbroek uit het mandje remarketen. Remarketing zorgt er voor dat bezoekers die eerder op uw website waren maar niks hebben gekocht, weer opnieuw worden bereikt door een gerichte advertentie.

Hoe kan ik aan de slag gaan met remarketing?

U kunt op verschillende manieren aan de slag gaan met remarketing. Hieronder wordt uitgelegd hoe u met behulp van AdWords en het Google Display Netwerk remarketing kunt inzetten.

- AdWords

U kunt via AdWords een remarketingtag toevoegen aan elke pagina op uw website. Bezoekers die uw website verlaten zonder iets te kopen kunt u via AdWords opnieuw bereiken met een advertentie op maat. In deze advertentie kunt u gebruik maken van een boodschappen zoals 'waar wacht u nog op'. Door deze tekst te combineren met visuele banners en video advertenties valt uw website nog meer op.

- Google Display Netwerk

Met het Google Display Netwerk kunt u display adverteren door middel van banners op veel verschillende websites. Het netwerk bevat meer dan twee miljoen websites waarop uw advertenties kunnen verschijnen, bijvoorbeeld YouTube. Er zijn uitgebreide targeting mogelijkheden waarmee u gericht kunt bepalen welke advertenties worden weergegeven. Wanneer iemand uw website heeft bezocht en daarna naar YouTube gaat om een video te bekijken, kan diegene een advertentie van uw website tegenkomen.

Belangrijke zaken

Zorg dat u goed oplet bij het instellen van uw remarketing advertenties. Het is belangrijk dat potentiële klanten zich niet gestalkt voelen. Als u doelen goed heeft ingesteld kunt u nieuwe klanten op basis van voltooide conversies uit de remarketing poule halen. Met een frequency cap kunt u zelf bepalen hoe vaak een advertentie getoond wordt.

Houdt daarnaast rekening met negatives. Dit zijn pagina's waar uw advertentie niet moet worden getoond. Als iemand bijvoorbeeld iets leest over een vliegtuigcrash, dan moet daarnaast geen advertentie van vliegtickets worden getoond. Daarnaast is het belangrijk om de advertenties te tonen als uw potentiële klant in de koopmodus zit. Stel uw advertenties bijvoorbeeld in op websites die iemand in zijn vrije tijd bezoekt en op tijdstippen waarop de kans tot aankoop het grootst is. Als iemand een zakelijke blog bezoekt dan is de kans groot dat iemand in de werkmodus zit en zal uw advertentie minder effect hebben.

Foto: Bigstock


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek