Menu

Nieuwjaarsborrel organiseren? Cafés worden gemiddeld erg goed beoordeeld



Cafés worden bovengemiddeld beoordeeld door klanten.

Een gloednieuw jaar is weer begonnen. Het perfecte moment om met collega's bij elkaar te komen en even terug te blikken op het afgelopen jaar en samen naar de toekomst te kijken. Bij het organiseren van een nieuwjaarsreceptie komt meer kijken dan je denkt. Je kan bijvoorbeeld de receptie op het kantoor geven of een andere geschikte locatie. Wil je graag je nieuwjaarsborrel op een externe locatie geven? Dan zijn er wellicht leuke cafés waar je terecht kunt. Maar waar moet je op letten als je op zoek gaat naar een geschikt café? Telefoonboek.nl helpt je alvast op weg.

Ratings en reviews

Klanten kunnen een cijfer en een geschreven beoordeling achterlaten op Telefoonboek.nl. Er zijn in totaal 2281 beoordelingen achter gelaten op Telefoonboek.nl voor Nederlandse cafés. De beoordelingen scoren in totaal gemiddeld een 7,5. Cafés worden dus over het algemeen erg positief beoordeeld! Er zijn in totaal 599 negatieve beoordelingen (beoordelingen lagen dan een 6) gegeven met een gemiddelde van een 2,7. Hieruit blijkt dat wanneer de klanten ontevreden zijn over de service, ze het café op alle vlakken zwaar negatief beoordelen. Daarnaast zijn er in totaal 1682 positieve beoordelingen achtergelaten (beoordelingen hoger dan een 6) met een 9,3 gemiddeld. Dit is verbazingwekkend hoog. Hieruit volgt dat klanten bovengemiddeld positief zijn over een café. Ze beoordelen cafés bijzonder hoog nadat ze een positieve ervaring hebben gehad.

Gezelligheid, goede sfeer en vriendelijke bediening

Cafés die positief beoordeeld worden hebben vaak een gezellige sfeer en een goede, vriendelijke bediening. In de beoordelingen lees je vaak terug 'een super gezellig café' en 'personeel is altijd vriendelijk, fijne sfeer en de prijs/kwaliteitsverhouding is goed'. Hieruit blijkt ook dat de sfeer uiterst belangrijk is volgens klanten. Lekker eten wordt ook vaak benoemd in de beoordelingen: 'extreem lekker gegeten, goede service en vriendelijk personeel, 100% een aanrader'.

Slechte service, onvriendelijk personeel en slechte prijs/kwaliteit

Cafés die negatief beoordeeld worden hebben volgens de beoordelingen een slechte service. Onkundig en onvriendelijk personeel en een slechte prijs/kwaliteit verhouding waarbij het café als veels te duur wordt beoordeeld. In de negatieve beoordelingen lees je regelmatig terug 'onvriendelijk en agressief personeel' of 'veel te duur voor wat het is'. Ook is het opvallend dat veel klanten over de slechte bereikbaarheid van cafés klagen en vervolgens het café ook slecht beoordelen. Dit kan natuurlijk makkelijk worden opgevangen door bijvoorbeeld het gebruik van een antwoordservice om de telefonische bereikbaarheid te verbeteren. Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice geeft aan, 'ondanks het feit dat steeds meer mensen online een tafeltje reserveren, vindt merendeel van de reserveringen in de horeca-en vrijetijdssector nog steeds telefonisch plaats. Het is daarom belangrijk dat je als horecagelegenheid goed bereikbaar bent.'

Conclusie

Al met al blijkt uit dit onderzoek dat cafés over het algemeen zeer positief beoordeeld worden door hun klanten. Dit kan komen door het feit dat cafés als recreatie gezien worden. Mensen komen voor een gezellig avondje uit met lekker eten en drinken en bovenal het beleven van een goede sfeer. Als dat totaalplaatje klopt, kun je bij de consument weinig verkeerd doen.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek