Websites van drogisterijen voldoen aan veiligheidseisen, mobielvriendelijkheid een brug te ver



Onderzoek naar websites van drogisterijen

Nederlanders doen steeds meer aankopen online, zo ook bij drogisterijen. Advies over medicijnen of andere producten kunnen online worden verkregen, waardoor het belang van fysiek personeel in drogisterijen minder lijkt te worden. Maar hoe goed werken websites van drogisterijen en in welke mate zijn deze beveiligd? Lees er alles over in het dit onderzoek van Places Nieuws.

Onze werkwijze

In het onderzoek zijn 1.567 werkende websites van drogisterijen meegenomen. Er is gekeken hoeveel websites beschikken over een SSL-certificaat. SSL staat voor Secure Sockets Layer. Wanneer er een slotje zichtbaar is vooraan in de URL en wordt gevolgd door 'https' weet u dat de desbetreffende website beschikt over het SSL-certificaat en de website een veilige verbinding heeft. Bij enkel een 'http' verbinding kan deze veiligheid niet worden gegarandeerd.

86% heeft een veilige verbinding

Websites van drogisterijen die vermeld worden op de online bedrijvengids Telefoonboek.nl scoren erg goed: ruim 86% van de gecontroleerde websites hebben een veilige verbinding. Dit betekent dat u als bezoeker geen risico loopt dat persoonsgegevens worden onderschept door derden.

Nog veel te halen wat betreft mobielvriendelijke website

Ook bezoeken consumenten steeds vaker websites via hun smartphone en minder via hun desktop. Scoren websites van drogisterijen even hoog op het gebruik van mobielvriendelijke websites? De resultaten hiervan mochten echter niet baten. Slechts 26% van de onderzochte websites heeft een mobielvriendelijke site voor hun klanten.

Al met al scoren websites van drogisterijen erg goed wat betreft de gestelde veiligheidseisen. Aan het grootste gedeelte van de websites kunt u veilig een bezoek brengen. Er valt echter nog wel veel winst te behalen wat betreft het bezoeken van de website op een ander device dan een desktop. Het mee laten schalen van de website wanneer er van device wordt gewisseld, bijvoorbeeld naar een tablet of smartphone, kan bijdragen aan een verhoogde klantbeleving. Dit is voor veel websites van drogisterijen nog een brug te ver.


Delen:



Reacties

Zoeken
Zoek