Menu

Belonen & Loon

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Jeroen Rutten
Belonen & Loon
27 maart 2017

Belangrijkste aandachtspunten bij onderhandelingen

Voor uw bedrijf moet u vaak onderhandelen. Met werknemers over uren, met andere bedrijven over samenwerking of leveranciers over inkoopprijzen. Niet elke persoon gaat hier hetzelfde mee om. Er komt vaak veel bij kijken waar u niet op voorbereid bent. Places.nl zet een aantal aandachtspunten voor u op een rij. Het optimale, niet het maximale Natuurlijk wilt u het beste voor u en uw bedrijf, maar er doen meerdere partijen mee aan de onderhandelingen. Dit betekent helaas dat er altijd een concessie gedaan moet worden, waardoor het constructiever is om voor de optimale oplossing te gaan, in plaats van voor de maximale. Onvoorspelbaar Juist omdat er meerdere partijen onderdeel uitmaken van de onderhandelingen, blijft het een onvoorspelbaar proces. Iedereen neemt zijn eigen rugzak en manier van onderhandelen mee. Er is geen vast actie-reactie patroon waarvolgens de tegenpartij reageert. Wees daarom open voor alle verschillende wendingen. Conflicten Veel mensen gaan conflicten uit de weg en willen graag aardig gevonden worden. Maar dit is voor uw carrière en bedrijf vaak niet de slimste weg. Accepteer dat conflicten erbij horen. En waar twee vechten hebben twee schuld; u bent dus niet de enige die de kwestie belangrijk genoeg vindt om er een conflict over aan te gaan. Wanneer u dan toegeeft is dit voor u een gemiste kans. Maar let erop dat het conflict niet ontaardt in een persoonlijke strijd in plaats van het streven naar zakelijke belangen. Spanning Als u voor uw bedrijf bepaalde belangen wilt binnenhalen, dan is misslukking natuurlijk niet wenselijk. Dit kan spanning opleveren. Reacties op spanning kunnen zijn: hard gaan vechten, terugtrekken of juist afleiding creëren. Dit is allemaal niet wenselijk. U kunt proberen om de spanning die u voelt te benoemen. Op deze manier kan de tegenpartij rekening houden met knelpunten binnen de onderhandeling en eventueel onnodige conflicten vermijden. Emotie Het is natuurlijk heel aanlokkelijk om een koude, zakelijke manier van onderhandelen te hanteren. Maar sommige situaties lenen zich beter voor een menselijke benadering. Als de onderhandeling gaat over het verminderen van iemands uren bijvoorbeeld. Aangeven dat het u ook aan het hart gaat, geeft direct al een meer ontspannen sfeer tijdens de onderhandelingen. Hoe vervelend het ook kan zijn voor de tegenpartij. Een impasse Bij onderhandelen komen ook impasses voor. Dit betekent dat er een vertrouwens crisis is ontstaan. Dit kan zijn in uzelf, in de ander of in het resultaat. Wanneer uitspraken telkens herhaald worden kunt u de conclusie trekken dat de impasse bereikt is. Het is belangrijk om de schending van vertrouwen onder ogen te komen. Als u hier doorheen denkt te komen kunt u doorgaan met de onderhandeling. Maar als u tot de conclusie komt dat het vertrouwen niet meer terug zal komen, kunt u beter een andere manier zoeken om te krijgen wat u wilt. Verleiding om toe te geven Laat u niet verleiden tot het besluiten van de onderhandeling in uw nadeel. Dit kan komen doordat u wordt verblind door het charisma van de ander, of wanneer u een onderhandelaar niet tegen durft te spreken. Er zijn nog veel meer dingen die zorgen voor de verleiding om toe te geven. Houd uw doel dan in ogen, laat de verleiding u niet van uw stuk brengen. Dit kan door van tevoren te bedenken voor welke verleidingen u gevoelig bent. Onderhandelingen kunt u natuurlijk op verschillende niveaus binnen en buiten uw bedrijf doen. Veel bedrijven doen dit via de telefoon. U kunt bijvoorbeeld met nieuwe potentiële klanten onderhandelen over het afnemen van een product of dienst. Maar dan moet u eerst wel de juiste doelgroep bereiken. Places.nl kan u hierbij helpen. Bel vrijblijvend naar 024 - 8200609 voor meer informatie.

Jeroen Rutten
Belonen & Loon
17 augustus 2016

Inspiratie op de werkvloer

Werknemers: hoe motiveert u ze? Als werkgever kunt u uw medewerkers op verschillende manieren motiveren. Vaak worden beloningen ingezet voor motivatie, maar een inspirerende werkomgeving is belangrijker voor een goede motivatie onder werknemers. Maar hoe creëert u dan zo'n inspirerende omgeving? Places.nl vertelt het u in deze blog. Motiveren werknemers HR manager Lazlo Bock schreef het boek Work Rules over personeelsbeleid en het motiveren van werknemers. De kern van dit boek is dat je de beste mensen moet aantrekken én moet zorgen dat zij willen blijven. Als die "beste" mensen er zijn, moeten ze dus gestimuleerd en gemotiveerd worden. Dat werkt niet echt met salaris, zoals velen zouden verwachten. Nee, dit doet u door fijne werkomstandigheden en een grote vrijheid aan de medewerkers te geven. Tips Hoe doet u dat nou? Volgens Petra Biemans, deskundige op het gebied van personeelsbeleid, moet u er als werkgever vanuit gaan dat de mens, en dus uw werknemer, van nature goed is. Verder moet u personeel behandelen als eigenaren, niet als machines. Een machine doet slechts haar werk; een eigenaar doet alles om het bedrijf en team succesvol te maken. Tot slot mag u best oneerlijk belonen, maar dit moet wel rechtvaardig en te verklaren zijn. Inspirerende organisaties Maar: hoe kan zo'n inspirerende werkplek er dan uit zien? In de top 10 van meest inspirerende werkplekken komen onder andere Google, Facebook en Unilever voor. Zo heeft Google massages en zwembaden voor werknemers en heeft Facebook een hele campus tot beschikking met een groot park op het dak. Bij Unilever in Zwitserland heeft elke ruimte een eigen thema. Het Amerikaanse internetbedrijf AOL heeft muren waarop je kan schrijven en diverse hoeken voor spelen. Niet alleen de behandeling van uw personeel speelt dus mee bij hun motivatie, ook de werkplaats zelf speelt mee. Places blog Wilt u meer nieuws of informatie lezen voor ondernemers? Houd dan de Places blogpagina in de gaten. Hierop vindt u dagelijks nieuwe blogs over relevante ontwikkelingen voor ondernemers. Wilt u meer weten over wat Places voor u kan betekenen? Neem contact op via 024-3555299, wij helpen u graag verder!

Jeroen Rutten
Belonen & Loon
4 juli 2016

Wat is het belang van teambuilding?

Als werknemer in een bedrijf heeft u uw collega"s niet voor het uitzoeken. Werkpartners komen en gaan, zonder dat u daar veel invloed op kan uitoefenen. Toch wordt u geacht samen te werken met anderen en een goed team te vormen. Hoe krijgt u dat voor elkaar? En waarom is dat zo belangrijk? Places.nl vertelt het u in deze blog. Het belang van teambuilding Natuurlijk is het fijn als het gezellig is op de werkvloer en u een leuk praatje kunt maken bij de koffieautomaat, maar dit is niet de enige reden waarom teambuilding belangrijk is. Een goede werksfeer zorgt ook voor meer motivatie bij werknemers, waardoor ze productiever zijn en er minder verzuim plaatsvindt. Ook is het belangrijk dat collega"s goed met elkaar kunnen samenwerken. Communicatie is belangrijk als u samen werkt aan hetzelfde project. Kent u elkaar wat beter, voelt u elkaar aan en loopt het overleg soepel, dan zal dat ten goede komen aan het eindresultaat. Verder helpen werknemers elkaar meer als ze een band hebben, is er meer begrip voor elkaar, vinden er minder akkefietjes plaats en leren ze meer van elkaar. Alle reden voor een goede teambuilding dus! Wat dan? Maar hoe kunt u daar nou voor zorgen? Teambuilden kan op verschillende manieren, formeel en informeel. Informeel kunt u met alle werknemers simpelweg iets leuks gaan doen. Een dagje uit, een avondje borrelen, een spel spelen of uit eten: een bedrijfsuitje schept een band. Werknemers zijn eens met iets anders bezig dan het werk zelf en leren elkaar op een andere manier kennen. Ook al is de activiteit niet werkgerelateerd, op de werkvloer zult u er toch effect van zien. Ook een meer doelgerichte informele activiteit kan effect hebben. Denk bijvoorbeeld aan een sportdag waarbij collega"s in teams moeten samenwerken, een hindernisbaan of een speeddate sessie. Op die manier stimuleert u op een actieve manier het ontstaan van een onderlinge band. Formeel Voor meer formele vormen van teambuilding worden allerlei mogelijkheden aangeboden. Er bestaan talloze workshops en trainingen die er speciaal voor bedoeld zijn elkaar te leren kennen en samenwerking te verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan een communicatietraining. Werknemers wordt duidelijk gemaakt welke vormen van communicatie er zijn, verbaal en non-verbaal, en wat een impact die kunnen hebben. Ook leiderschapsworkshops of sessies gericht op onderling vertrouwen zijn een mogelijkheid. U kunt hiervoor een bepaald bedrijf inhuren, maar zelf een dergelijke activiteit opzetten kan natuurlijk ook. Met de klant Teambuilding onder werknemers is zeker belangrijk, maar vergeet niet ook te denken aan teambuilding met de klant. Het geven van feedback door klanten en uw reactie daarop kan de band versterken en het vertrouwen van de klant vergroten. U kunt hiervoor gebruik maken van reviews. Places.nl biedt u deze mogelijkheid kosteloos. Neem voor meer informatie contact op met 024 3555 299.

Jeroen Rutten
Belonen & Loon
22 januari 2016

Een band met uw medewerkers dankzij teambuilding

Merkt u dat de sfeer op de werkvloer wel wat beter kan? Doe eens aan teambuilding met uw bedrijf! Natuurlijk kunt u uw werknemers met een kerst- of nieuwjaarsborrel binnen uw bedrijf bedanken voor hun inzet afgelopen jaar, maar juist een activiteit buiten de deur zorgt voor een frisse wind op de werkvloer. Places.nl zet in deze blog enkele teambuildingsactiviteiten op een rij en laat u het belang ervan zien. Lunchwandeling Een teambuildingsactiviteit organiseren kan heel gemakkelijk zijn. Neem een aantal van uw werknemers eens mee naar buiten tijdens de lunch voor een wandeling. Met een frisse neus gaan uw medewerkers na de lunchpauze weer vol energie en nieuwe ideeën aan het werk. Bovendien stelt u uw medewerkers meteen in de gelegenheid om te voldoen aan de beweegnorm: 5 dagen per week 30 minuten matig intensief bewegen. Zo blijven uw werknemers ook nog eens gezond. Bedrijfsuitje Wilt u grootser uitpakken en de band tussen uw medewerkers versterken, organiseer dan een bedrijfsuitje buiten de deur. In een informele sfeer kunnen de werknemers elkaar beter leren kennen. Om erachter te komen wat uw werknemers een leuke teambuildingsactiviteit vinden, kunt u via een poll om hun mening vragen. Geef ze per e-mail een aantal mogelijkheden en laat ze daartussen kiezen, of laat uw medewerkers zelf een originele activiteit verzinnen. Bedrijfsuitje.nl geeft een uitgebreid overzicht van zeer uiteenlopende teambuildingsactiviteiten. Denk bijvoorbeeld aan een middagje weg, een teamopdracht of escape room. Productiviteit omhoog Met teambuilding verbetert u niet alleen de relatie tussen uw medewerkers, maar ook hun productiviteit. Als er een goede sfeer heerst op de werkvloer, zullen uw medewerkers met meer plezier naar hun werk gaan en gemotiveerder zijn bij het uitvoeren van hun werkzaamheden. De teamspirit die u creëert met teambuilding, kan u dus een hogere omzet opleveren. U moet wat moeite doen om een leuke activiteit te organiseren, maar u krijgt er een hoop voor terug. Doorschakelen naar antwoordservice Door uw telefoon door te schakelen naar de Places Antwoordservice kunt u met een gerust hart uw kantoor sluiten tijdens een teamactiviteit buiten de deur. De telefonisten van Places zijn 24 uur per dag, 7 dagen in de week telefonisch bereikbaar voor uw klanten. Ze laten namens de klant een terugbelnotitie achter met alle gegevens die u nodig heeft om contact op te nemen met de klant. Probeer de Places Antwoordservice nu direct 30 dagen gratis en geheel vrijblijvend. Behalve teambuilding zijn er natuurlijk nog talloze andere manieren om uw medewerkers te stimuleren en tevreden te houden. Denkt u aan het creëren van een prettige werkomgeving en een uitdagende loopbaan. Pols daarnaast hoe uw medewerkers over de organisatie denken met een medewerkerstevredenheidsonderzoek. Houd de Places blog in de gaten voor meer praktische tips!

Jeroen Rutten
Belonen & Loon
18 december 2015

Tips voor voldoende ontspanning in de wintermaanden

De winter staat doorgaans in het teken van de feestelijke, maar drukke maand december. Uw enthousiaste personeel helpt iedere klant met een glimlach, blijft een uurtje langer op kantoor om het jaar af te kunnen ronden of draait een extra dienst tijdens de feestdagen. Met het gevaar van een winterdip op de loer is het belangrijk om ervoor te zorgen dat zowel u als uw werknemers niet overwerkt raken. Places.nl geeft enkele tips om voldoende te ontspannen in stressvolle tijden. Werkbelasting of werkstress? Wanneer een werknemer teveel belast wordt op het werk en hij door een hoge werkdruk en stress ook thuis de controle verliest, kunnen psychische klachten ontstaan. In de wintermaanden is het niet alleen druk op de werkvloer. Thuis moet het kerstdiner voorbereid worden, geholpen worden bij het kerstspel op de school van de kinderen en cadeautjes gekocht worden voor het dobbelspel met vrienden. Naast alle feestelijkheden staat de winter ook in het teken van korte en koude dagen. Al met al genoeg redenen om te zorgen voor voldoende ontspanning, voor zowel u als uw werknemers. 1. Begin de dag ontspannen Begin de dag met een warme douche en wat beweging. Wandel een stukje met de hond of doe een korte yoga-sessie. Neem de tijd voor een gezond ontbijt, sta desnoods iets eerder op om niet gehaast aan de dag te hoeven beginnen. Kijkt u "s ochtends bij het ontbijt naar het nieuws? Door alle ellende in de wereld begint uw dag dan niet altijd even positief. Probeer voor de verandering eens lekker gedachteloos naar buiten te staren, dat is pas ontspannend! 2. Geef uzelf wat ademruimte Neem iedere dag even de tijd om te gaan zitten en niets te doen. Ga eens na welke gedachten en gevoelens er voorbij komen. Verschuif na ongeveer één minuut uw aandacht naar uw ademhaling. Doe dit ook een minuut en merk dan de rest van uw lichaam weer op, keer ten slotte rustig terug naar de orde van de dag. Wie weet is een cursus mindfulness wel iets voor u. 3. Zoek de (kunstmatige) zon op Ga als het even kan minimaal één keer per dag naar buiten. In de lunchpauze een stukje lopen naar het koffietentje op de hoek kan al voldoende zijn. Het lichaam zet zonlicht om in vitamine D, wat allerlei voordelen voor de gezondheid met zich meebrengt. Wanneer het winter is en een vakantie naar een tropisch eiland er niet in zit, kan kunstmatige zon ook wonderen verrichten. Zo bestaat er een "energy light" die u gewoon op uw bureau kunt zetten terwijl u verder werkt. 4. Geef elkaar energie Mensen krijgen energie van kleine dingen zoals een compliment van de leidinggevende of steun van collega"s. Dankzij de energie die uw werknemers hieruit putten, gaan zij beter om met de ervaren werkdruk en eventuele werkstress. 5. Leef gezond Door alle drukte schiet gezond leven er vaak als eerste bij in, terwijl men in de winter extra vatbaar is voor ziektes. Houd ondanks de drukte beide benen op de grond en eet gevarieerd, haal die twee stuks fruit per dag, streef naar acht uur slaap per nacht enâ beweeg! Sporten is niet alleen gezond, maar maakt het hoofd leeg. Bovendien komen bij het sporten allerlei stoffen vrij waardoor u als vanzelf beter in uw vel zit. Extra tip voor de ondernemer Maak gebruik van de diensten van Places.nl: hét online ondernemersplatform van Nederland met als doel ondernemers in contact te laten komen met hun potentiële klanten. Zo kunt u via Places online adverteren, uw eigen antwoordservice instellen, reviews verzamelen én uw eigen website maken en beheren. Niets werkt natuurlijk meer ontspannend dan optimaal online vindbaar én bereikbaar te zijn! Meer weten? Neem contact op met onze servicedesk: 024 - 3555 299. Wij helpen u graag verder!

Jeroen Rutten
Belonen & Loon
15 december 2015

Klant én medewerker tevreden in de kerstvakantie: zo doet u dat!

December is voor veel ondernemers een gekkenhuis. Veel klanten willen door drukte in de privésfeer met name "s avonds en in de weekenden contact met u opnemen. Maar ook uw medewerkers willen op vakantie en moeten inkopen doen voor de kerst. Als ondernemer wilt u geen gefrustreerde medewerkers die overuren moeten maken, maar ook geen gefrustreerde klanten die uw bedrijf niet kunnen bereiken. De medewerkers van Places Antwoordservice nemen 24/7 voor u de telefoon aan, ook in de kerstvakantie. In deze blog legt Places.nl u uit hoe het werkt. Kerstvakantie In december zijn mensen zijn druk met de afronding van hun werk voor 2015, maar ook met het kopen van kerstcadeaus en het samenstellen van het kerstmenu. Bovendien is daar ook nog voor velen de kerstvakantie. Mensen willen op wintersport of een weekje naar de zon. Zeker voor mensen met kinderen die gebonden zijn aan schoolvakanties, is dit een ideaal moment om even te ontsnappen aan alle drukte. Zeker voor de retail is december hét moment om de grootste slag van het jaar te slaan. De klantenservice staat roodgloeiend door alle vragen over levertijden en retouren, ook buiten kantooruren. U wilt zowel de klant als uw medewerkers tevreden houden. Zelf al die telefoontjes aannemen dan maar? Telefonische bereikbaarheid à la 21e eeuw Het belang van telefonische bereikbaarheid voor bedrijven is niet zomaar uit de lucht komen vallen. De concurrentiestrijd is zich gedurende de 21e eeuw gaan verschuiven van prijs-kwaliteit naar service en after-sales. Vandaar dat veel bedrijven bereikbaarheid hoog op de agenda hebben staan. In februari 2011 werd zelfs de Nederlandse Norm (NEN) de norm 8878 Telefonische bereikbaarheid gepubliceerd waarin onder andere de norm van de telefonische bereikbaarheid van een organisatie staat omschreven. Zo zou in 100% van de gevallen bij afwezigheid toch hulp geboden of een boodschap aangenomen moeten worden. Is dat bij uw bedrijf het geval? Op de indruk die u in december bij de klant achterlaat, borduurt u de rest van het jaar voort â of deze indruk nu goed is of niet. 24/7 Telefonisch bereikbaar met Places Antwoordservice Places Antwoordservice biedt de oplossing. Onze medewerkers nemen de telefoon aan zoals u dat wenst, volgens een door u opgesteld script. U kunt zelf aangeven wanneer u al dan niet doorverbonden zou willen worden. Na het gesprek ontvangt u direct een gesprekssamenvatting per mail. Zo kunt u zodra het u uitkomt hiermee aan de slag. Op deze manier verliest u geen (potentiële) klanten én houdt u bellers tevreden. Wilt u ook de voordelen van 24/7 telefonische bereikbaarheid ervaren? Vraag dan vandaag nog een proefpakket aan en ervaar 30 dagen lang geheel kosteloos onze dienst. Voor meer informatie belt u met onze klantenservice op het nummer 024-3555299. Niets is meer waardevol voor u dan uw klanten, daarom biedt Places Antwoordservice optimale service voor u en voor uw klant!

Jeroen Rutten
Belonen & Loon
15 december 2014

Kerstpakketten: nog van deze tijd?

Het is december en dat betekent dat we nog even van de feestdagen en vrije dagen mogen genieten voordat het nieuwe jaar begint. Ook is december van oudsher de maand van de kerstpakketten. De laatste jaren ontvangen echter steeds minder werknemers een kerstpakket. Zijn kerstpakketten nog wel van deze tijd? Trends Er worden dit jaar maar liefst 1000.000 minder traditionele kerstpakketten uitgedeeld dan in 2008. Als er wel wordt gekozen voor een kerstpakket, bestaat deze vaak uit levensmiddelen of een cadeaubon. De gemiddelde waarde bedraagt zo'n € 40 tot € 50.De slechte economische tijden zorgen ervoor dat mensen tegenwoordig graag 'nuttige' artikelen willen hebben. Belang van beloning Er worden dus steeds minder kerstpakketten uitgedeeld, maar zijn ze daardoor ook minder belangrijk? Uit onderzoek blijkt dat kerstpakketten nog steeds erg belangrijk zijn voor de motivatie van werknemers. Een beloning voor een heel jaar hard werken wordt zeer gewaardeerd. Bezuinigt u als ondernemer op zo'n beloning, dan kan het zijn dat uw werknemerszich minder verbonden voelen met uw bedrijf. Een kerstpakket is ook dit jaar dus nog aan te raden. Creatieve kerstpakketten Voor veel werknemers is het niet zozeer van belang wat de waarde van een kerstpakket is, maar wel hoeveel inspanning er in het cadeau gestoken is. Bedrijven met een kleiner budget hoeven kerstpakketten dus niet te schrappen, want ook met iets kleins kunt u uw waardering voor werknemers laten blijken! Wijn, of een cadeaubon zijn zoals eerder genoemd zijn bijvoorbeeld een goede optie. Kerstpakketten zijn dus zeker nog van deze tijd! Heeft u nog niets aangeschaft voor uw werknemers? Vind dan op Telefoonboek.nl een bedrijf bij u in de buurt voor het geschikte cadeau. Op Beste.nl kunt u daarnaast alle actuele folderaanbiedingen bekijken. Wij wensen u en uw werknemers een prettige kerst!

Jeroen Rutten
Belonen & Loon
19 december 2013

Het belang van kerstpakketten voor uw medewerkers

Dit jaar krijgen minder medewerkers een kerstpakket van hun werkgever dan vorig jaar. En dat terwijl medewerkers veel waarde hechten aan dit geschenk na een jaar hard werken. Het bezuinigen op kerstpakketten kan effect hebben op de mate waarin uw medewerkers zich in zetten voor uw bedrijf. Waarom vinden medewerkers het kerstpakket zo belangrijk? En wat zijn de mogelijkheden als het gaat om kerstpakketten? Bezuinigen op kerstpakketten Uit onderzoek blijkt dat steeds meer bedrijven bezuinigen op kerstpakketten. Waar in 2011 nog 78% van de ondernemers een pakket cadeau deed, is dit jaar 70% van de ondernemers dit van plan. Per kerstpakket wordt er dit jaar ongeveer € 45 besteed. Dit bedrag ligt ongeveer 8% lager ten opzichte van vorig jaar. In totaal wordt er in Nederland voor ongeveer 175 miljoen euro aan kerstpakketten uitgedeeld. De daling van het schenken van kerstpakketten is voornamelijk te wijten aan de economische crisis. De economische crisis houdt nu al enkele jaren aan, waardoor bedrijven steeds minder reserves hebben. Gevolg is dat er wordt bezuinigd op de 'extra's', zoals de kerstpakketten. Het belang van kerstpakketten Volgens Henry Robben, hoogleraar marketing aan de Business Universiteit Nyenrode, is het in tijden van crisis niet slim om te bezuinigen op kerstpakketten. Het ontbreken van een kerstpakket is funest voor de motivatie van de medewerkers. Ze verwachten namelijk dat ze rond deze tijd beloond worden door de werkgever. Gebeurt dit niet, dan zullen ze minder snel geneigd zijn zich in te zetten voor uw bedrijf. Uit onderzoek blijkt dat werkgevers vooral naar kosten kijken, terwijl medewerkers het belangrijk vinden dat er moeite voor het geschenk gedaan is. Is het financieel niet mogelijk om uw medewerkers te zien van een kerstpakket? Probeer dan alsnog iets kleins te kopen en geef aan dat iets groters er dit jaar niet in zit. Op die manier laat u toch uw waardering blijken. Wat is er mogelijk op het gebied van kerstpakketten? De traditionele doos met eten en drank blijft het populairste kerstpakket. Daarbinnen zijn veel varianten te vinden, zoals een doos met Hollandse producten, streekproducten, of producten uit een bepaald land zoals Italië of Japan. Wilt u uw medewerkers eens wat anders geven? Er zijn genoeg andere mogelijkheden! 1. Cadeaubon Iedere medewerker is verschillend, dus elke medewerker heeft andere voorkeuren. Om ervoor te zorgen dat iedereen iets naar wens krijgt, kunt u uw medewerkers een cadeaubon geven. Voor een bepaald bedrag kunnen uw medewerkers dan zelf iets leuks uitzoeken. Deze vorm scheelt u ook nog eens veel tijd, u hoeft namelijk geen keuze te maken uit alle soorten pakketten. 2. Zelf kiezen of zelf samenstellen Ook kunt u uw medewerkers zelf een cadeau laten kiezen uit een selectie producten, belevenissen, tijdschriften of goede doelen. De werknemer heeft zo de volledige vrijheid om een leuk cadeau samen te stellen, of om het budget te schenken aan een goed doel. Wilt u wel graag zelf iets voor uw medewerkers kiezen, maar wilt u zelf de inhoud bepalen? Veel partijen die kerstpakketten aanbieden, hebben ook de mogelijkheid om zelf pakketten samen te stellen. Op die manier kunt u een kerstpakket geven wat helemaal bij uw bedrijf en medewerkers past. 3. Steun een goed doel De kerstperiode is een mooi moment om wat voor een goed doel te doen. U kunt er daarom voor kiezen om kerstpakketten te bestellen, waarbij er een vast bedrag per kerstpakket wordt afgedragen aan een goed doel. Dit goede doel kunt u zelf bepalen. 4. Werk aan een betere wereld Bedrijven houden steeds meer rekening met mens en milieu wanneer ze een keuze maken in kerstpakketten. Kies eens voor een pakket met eerlijke en duurzame producten. Dit betekent dat de producten in het pakket de natuur en bronnen niet aantasten. Ook zijn de producten voor eerlijke prijzen zijn ingekocht waarbij het personeel fatsoenlijk wordt betaald en behandeld. Het is nog niet te laat! Heeft u nog geen kerstpakketten voor uw medewerkers gekocht? Het is nog niet te laat! U heeft nog enkele dagen de tijd om een leuk geschenk te kopen en daarmee uw waardering naar uw medewerkers te tonen. U zult merken dat een klein gebaar naar uw medewerkers ervoor zorgt dat ze ook in 2014 weer voor u klaar staan!

Jeroen Rutten
Belonen & Loon
2 oktober 2013

Hoe houdt u uw werknemers tevreden?

Een deel van het imago en het succes van uw bedrijf wordt bepaald door uw werknemers. Tevreden werknemers zorgen voor een positieve uitstraling naar klanten, een goede sfeer binnen uw bedrijf en een lager ziekteverzuim. Daarnaast presteren tevreden werknemers beter wat leidt tot een hogere productiviteit. Hoe kunt u als werkgever zorgen voor tevreden werknemers? Prettige Werkomgeving Om een tevreden en goed werkend team te hebben zijn optimale werkomstandigheden belangrijk. Met een gezonde werkplek kunt u het ziekteverzuim laag houden en krijgt u fitte medewerkers. Dit kunt u doen door middel van: Het plaatsen van planten. Planten hebben een gezond effect op de werkplek. Ze verbeteren de luchtvochtigheid en zuiveren de atmosfeer. Het afwisselen van staande en zittende werkzaamheden, om de kans op RSI te voorkomen. Zorg dat het beeldscherm van de computer van uw werknemers goed is afgesteld. Een lichte achtergrond met donkere letters is het rustigst voor de ogen. Een juiste werkpositie. De instelling van de stoel en het werkblad is het beste wanneer uw armen en benen in een Never make touch days single http://www.geneticfairness.org/ brewing original lasts really manipulate the Most. hoek van 90 graden staan. U kunt fruit en gezonde snacks aanbieden. Bied regelmatig pauzes aan. Hierbij kunt een lunch organiseren of zorgen voor een potje tafelvoetbal. Ten slotte zorgt een gezellige werkomgeving ook voor een prettige werkomgeving. Laat uw werknemers hun werkplek persoonlijk inrichten. Daarnaast zijn een stoelmassage, mediatheek en voetbaltafel leuke voorbeelden voor een gezellige werkomgeving. Lees hier tips voor een milieuvriendelijke werkomgeving. Zorg voor uitdaging Het is belangrijk dat uw bedrijf iets te bieden heeft als het om persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling gaat. Uw personeel kan het gevoel krijgen vast te zitten als er geen ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en promoties. Zorg daarom voor uitdaging en benut de talenten van uw werknemers. Dit kunt u doen door: Het geven van meer verantwoordelijkheid Afwisselt werk aan te bieden Uw personeel mee te laten denken. Bijvoorbeeld bij het verzinnen van oplossingen van problemen binnen uw bedrijf. Een persoonlijk ontwikkelingsplan voor iedere werknemer. Zo weet de werknemer wat hij kan verwachten in de toekomst en kan hij doelgericht aan de ontwikkeling van zijn loopbaan werken. Goede relatie met werknemers Als werkgever is het goed om te investeren in een goede relatie met uw werknemers. Het is prettig als uw personeel weet dat ze bij u terecht kunnen met problemen of moeilijkheden. Wanneer u betrokken bent bij uw werknemers, zorgt dit voor meer betrokkenheid bij uw bedrijf. U kunt dit bijvoorbeeld doen door: Regelmatig aanwezig te zijn op de werkvloer en te blijven communiceren met uw medewerkers. Het geven van Complimenten en opbouwende kritiek. Het houden van evaluatie gesprekken. Zo weten werknemers hoe ze ervoor staan. Bekrachtig wat goed gaat en erken wat niet lekker loopt. Te vragen naar feedback. Zo wordt uw personeel getriggerd om actief mee te denken bij het creëren van oplossingen en nieuwe ideeën binnen uw bedrijf Duidelijk inzicht in de arbeidsvoorwaarden. Bespreek tijdens het sollicitatiegesprek en bij wijzigingen de arbeidsvoorwaarden door met uw werknemer. Organiseer bedrijfsuitjes Om de sfeer binnen het bedrijf goed te houden kunt u om de zoveel tijd leuke activiteiten organiseren. Dit kunnen uitjes zijn zoals een dag weg of een gezellige borrel. Dit is goed voor de teambuilding binnen uw bedrijf en de relatie van medewerkers met het bedrijf. Op bedrijfsuitje.nl vind u leuke en originele ideeën voor uitjes zoals indoor skydiven, een partyboot of wedstrijd koken met collega's. U kunt hierbij selecteren op regio, plaats, thema en activiteit. Daarnaast kunt u op telefoonboek.nl zoeken naar bedrijven die verschillende bedrijfsuitjes aanbieden. Medewerkerstevredenheidonderzoek Wilt u weten hoe uw medewerkers over uw organisatie denken? Met het Medewerkerstevredenheidonderzoek van Integron.nl wordt duidelijk in hoeverre uw werknemers trouw zijn en aankijken tegen uw bedrijf. Uw medewerkers ontvangen dan een e-mail waarmee ze een online-vragenlijst kunnen invullen. De vragenlijst gaat onder andere over de werkdruk, verschillen tussen groepen medewerkers en mentale fitheid. Dit onderzoek geeft bruikbare onderzoeksresultaten, concrete verbeteracties en oplossingen om te komen tot verbetermanagement. Besteed aandacht aan de meningen van uw werknemer en probeer inzicht te krijgen in het beeld dat er bestaat over uw bedrijf. Tevreden werknemers zijn een belangrijk ingrediënt voor een succesvol bedrijf. Houd onze blog in de gaten voor meer tips voor een succesvolle onderneming.


Even geduld alstublieft...