Places logo
Menu

WhatsApp zakelijk - de nieuwe klantenservice voor uw bedrijf

WhatsApp zakelijk - de nieuwe klantenservice voor uw bedrijf

Het te woord staan van klanten kan soms gepaard gaan met irritaties aan de kant van de klant. Lange wachtrijen en vervelende wachtmuziekjes zijn niet onbekend. Echter, WhatsApp lanceert nu een zakelijke versie van haar dienst, waardoor de telefonische wachtrij verleden tijd zal zijn. Veel bedrijven gebruikten WhatsApp al, maar de nieuwe versie zal handige functies hebben voor bedrijven. Waaronder een verzekering van de authenticiteit van het bedrijf. WhatsApp geeft aan dat consumenten via de particuliere versie van de app, twijfelde aan de echtheid van het bedrijf. Met de nieuwe app kan ook dit gegarandeerd worden, omdat WhatsApp de bedrijven verifieert.

Vaste nummers, zakelijk profiel, statistieken en automatische berichten

Het gebruiken van WhatsApp, kon eerder alleen met een 06-nummer, waardoor bedrijven of zelfstandigen hier mobiele telefoons voor moesten hebben. WhatsApp zakelijk maakt het mogelijk om de app in te stellen met vaste nummers. Nog een nieuwe functie is het toevoegen van een mooi bedrijfsprofiel. Op deze pagina kunnen een beschrijving, foto en een link naar een bedrijfswebsite toegevoegd worden. Verder kunnen statistieken bekeken worden, zoals het aantal ontvangen en gelezen berichten. In de toekomst zal daar hoogstwaarschijnlijk ook de snelheid van de reactie en het reactiepercentage aan toevoegen. Tot slot kunt u een automatisch bericht instellen op de momenten dat uw bedrijf niet bereikbaar is. Echter, deze functies worden niet gratis geleverd. Het bedrijf zal geld vragen voor het gebruik van de zakelijke app, maar op welke manier dat zal zijn, is nog niet duidelijk.

Voordelen van het zakelijk gebruik van WhatsApp

Communiceren via WhatsApp is laagdrempelig. Ontzettend veel mensen hebben de berichten applicatie en gebruiken deze dagelijks. De gesprekken via deze app kunnen relatief snel behandeld worden, zonder al te lange wachttijden, bekend van telefoon- en e-mailcontact. Ook zijn gesprekken via dit medium terug te lezen, wat duidelijkheid kan scheppen, in tegenstelling tot telefonische gesprekken. WhatsApp lijkt met haar nieuwe zakelijke platform in te spelen op de behoefte van consumenten die in contact willen komen met bedrijven.

Foto: Flickr

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!