Menu

Zo gaat u om met negatieve beoordelingen!

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Imago

Zo gaat u om met negatieve beoordelingen!

Zo gaat u om met negatieve beoordelingen!

Iedereen met internetverbinding heeft tegenwoordig toegang tot alle informatie die er over uw bedrijf vindbaar is. Consumenten zijn geneigd hun mening over een bedrijf te delen via onder andere social media pagina's en forums en hun ervaringen met diensten en producten te uiten in reviews. Natuurlijk is het fijn indien er positief over uw onderneming geschreven wordt, maar uiteraard kan er ook wel eens een negatief bericht tussen zitten. Hoe gaat u daar als ondernemer mee om? Places.nl vertelt u meer.

Reputatieschade voorkomen

Aangezien maar liefst één op de twee consumenten de keuze voor een product van reviews laat afhangen is het belangrijk uw reputatie goed in de gaten te houden. Vanwege de vliegensvlugge verspreiding van informatie via het internet zouden negatieve uitingen uw reputatie kunnen schaden. Tenzij u hier slim op inspeelt natuurlijk! Probeer open een eerlijk met klanten te communiceren over problemen en oplossingen, zodat ook potentiële klanten geen negatief beeld van uw diensten of producten krijgen. Lees hier meer over transparantie als marketingtechniek.

Webcare

Veel bedrijven zijn actief op social media om zo nog beter in contact te zijn en blijven met klanten. Klanten kunnen zo'n social media pagina volgen, ze kunnen reageren op geplaatste berichten, nieuwsupdates delen en vaak ook zelf berichten plaatsen. Veel klanten vinden het fijn om klachten of problemen via een online forum te delen, zodat ze snel antwoord krijgen en andere klanten die wellicht hetzelfde probleem ervaren kunnen reageren. Het plaatsen van klachten op uw openbare pagina klinkt misschien niet aantrekkelijk, maar voor u als ondernemer hoeft dit niet per definitie negatief uit te pakken. Goede webcare komt juist betrouwbaar over! Voor klanten is het fijn om te zien dat u bereid bent om gelijk te hulp te schieten en in staat bent om problemen op te lossen.

Reviews op Telefoonboek.nl

Op Telefoonboek.nl kunnen klanten uw bedrijf beoordelen op verschillende aspecten, waaronder telefonische bereikbaarheid, de service, de prijs/kwaliteit verhouding en de algemene indruk van uw bedrijf door middel van het geven van een cijfer. Daarnaast kan de beoordeling ondersteund worden door een review. In deze review kunnen klanten schriftelijke feedback geven en de gegeven cijfers toelichten. Zo kan u als ondernemer precies zien wat de reden is voor het geven van een laag cijfer en daar uiteraard op inspelen. U als ondernemer kunt vervolgens reageren op een geplaatst bericht, en ook bezoekers kunnen een account aanmaken waardoor ze een melding ontvangen zodra u op het bericht gereageerd heeft. Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van deze reviews? Neem dan gerust contact op via 024 - 3555 299 of info@telefoonboek.nl.

Reacties



Even geduld alstublieft...