Bedrijf door coronavirus noodgedwongen dicht? Besteed je tijd nuttig en sla je slag online



Bedrijf door coronavirus noodgedwongen dicht? Sla je slag online

De coronacrisis houdt heel Nederland in zijn greep. Werknemers werken thuis, de horeca zit dicht en ook fysieke winkels sluiten uit voorzorg hun deuren. Ook tandartspraktijken mogen alleen nog spoedgevallen behandelen. Dat is wel even wennen, als je van een fulltime werkweek naar fulltime thuis zitten gaat. Maar een echte ondernemer zit niet bij de pakken neer. Heb jij een eigen praktijk of een fysieke winkel? Dit kan dan juist het moment zijn om je op online te richten. Tijd om je website eens goed onder handen te nemen of een betere band op te bouwen met je klanten online. In dit artikel geven wij van Places.nl je inspiratie waar je als ondernemer online mee aan de slag kunt gaan, zodat je ook thuis niet stil hoeft te zitten.

Website verbeteren

Stond het onder handen nemen van je website al een tijdje op je to-do list, maar kwam je er door tijdgebrek alsmaar niet aan toe? Dit is hét moment om je website aan te maken of te optimaliseren. Een website draagt bij aan je online vindbaarheid en is jouw visitekaartje. Is alle informatie op je website nog actueel? Is jouw website responsive, oftewel, past de website zich aan wanneer jij bijvoorbeeld de site bezoekt op een mobiele telefoon en later op een desktop? Dit zijn zaken waar je je in tijden van corona over kan buigen. Benieuwd wat nog meer noodzakelijk is om op je website te vermelden tijdens de coronacrisis? Lees dan dit artikel wat wij geschreven hebben.

Verbeter de online relatie met klanten

Ondanks dat je je klanten offline nu niet zo veel kan bieden, kan je op online vlak juist je slag slaan en een langdurige relatie met ze opbouwen. Dit kan op verschillende manieren. Een daarvan is door je klanten telefonisch goed te woord te staan wanneer zij vragen hebben. We snappen dat je niet altijd tijd hebt om de telefoon op te nemen wanneer je aan het werk bent. Nu je meer tijd over hebt, kan je hier juist wel aandacht aan besteden. Staat jouw telefoon in de coronatijd roodgloeiend? Met behulp van dit artikel sta je jouw klanten goed te woord.

Een andere manier om een goede relatie met je klanten op te bouwen, is door te reageren op gegeven reviews. Onderzoek van Capterra (2019) laat het belang van reviews zien. Maar liefst 71% van de klanten leest reviews voordat hij of zij overgaat op een aankoop. Ook had 44% van de klanten graag een reactie gezien op zijn of haar review. Tijd om te reageren op gegeven reviews dus!

Blijf onder de aandacht

Wil je dat jouw klanten ook na het coronavirus nog bij je terugkomen? Dan is het belangrijk om onder de aandacht te blijven. Schrijf blogs over de ontwikkelingen binnen jouw vakgebied, plaats deze op je website en deel ze op de sociale media kanalen waar jouw doelgroep actief op is. Laat zien waar je mee bezig bent nu je alleen nog maar vanuit huis kan werken. Dit zorgt voor betrokkenheid bij de doelgroep waardoor ze sneller geneigd zijn jou te verkiezen boven de concurrent.

Onzekerheid

Veel mensen leven op dit moment in onzekerheid. Geen enkel bedrijf had de coronacrisis kunnen zien aankomen of de financiële reserves om de gevolgen hiervan op te vangen. Gelukkig zijn er ook kansen, zoals hierboven is beschreven. Focus je als ondernemer dan ook daar op! Hulp nodig? Places.nl helpt je graag een handje met het optimaliseren of ontwerpen van jouw website, jou te ontzorgen van je telefonische klantencontact en je online vindbaarheid.

Foto: Canva


Delen:



Reacties

Zoeken
Zoek