Alles wat u wilt weten over het zakelijk inzetten van social media! De beste artikelen uit 2019



Deze tien artikelen over social media waren populair in 2019!

'Zijn waar de klant is', dat is voor ieder bedrijf van groot belang. Samen spenderen Nederlanders 1,1 miljard minuten per dag aan social media. WhatsApp, Facebook en Instagram hebben het grootste aandeel in deze tijdsbesteding. Dat blijkt uit de Smart Media Monitor 2019, gebaseerd op een onderzoek van marktonderzoeksbureau Multiscope. Dat social media veel kansen bieden voor ondernemers, hoeven wij u waarschijnlijk niet meer te vertellen. Het echt effectief inzetten is een tweede: hoe pakt u dat precies aan? Places.nl zette de tien beste artikelen over social media uit 2019 op een rijtje.

#1 Planning tools voor social media

Places.nl stelde onlangs een top tien van social media planning-tools op. Deze maken het zakelijk leven van een social media marketeer of online strateeg een stuk makkelijker en overzichtelijker. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van Hootsuite, Buffer, Coosto, Tailwind, Later, OBI4wan, Sprout Social, Sendible, BuzzSumo en CoSchedule? In dit artikel wordt informatie over deze tools gedeeld inclusief de voor- en nadelen per tool. Zo kunt odat u al deze tools eenvoudig met elkaar vergelijken.

#2 11 tips om social media efficiënt in te zetten voor uw bedrijf

Wilt u weten hoe u het meeste kan halen uit uw social media-kanalen? Lees dan deze elf tips voor effectieve social media-inzet. Over inhakers, winacties, monitoring en identiteit. Voor de meeste tips geldt: kleine moeite, groot effect. Ook starters en kleinere bedrijven kunnen hiermee aan de slag.

#3 Succesvol werven via social media, zo doet u dat!

Social media zijn niet alleen ideaal om potentiële klanten te bereiken, maar ook voor arbeidsmarktcommunicatie. Interessant om te weten is dat ieder kanaal zijn eigen functionaliteiten heeft. Instagram is bij uitstek het kanaal om uw bedrijfscultuur te visualiseren, terwijl u via LinkedIn eenvoudig geschikte kandidaten voor uw vacatures kunt vinden op basis van ervaring en vaardigheden.

#4 Instagram marketing: 10 tips om er meer uit te halen

Instagram is één van de meest invloedrijke social media kanalen met meer dan 2 miljoen maandelijkse advertenties en meer dan 1 miljard maandelijks actieve gebruikers. Vooral millennials zijn goed te bereiken via Instagram: het is het meest gebruikte social media kanaal onder deze doelgroep. Waar Instagram in eerste instantie niet echt geschikt leek voor zakelijk gebruik, zijn inmiddels nieuwe elementen geïntroduceerd die erg nuttig zijn voor bedrijven. Zo kan er gelinkt worden naar websites en is het mogelijk om producten te taggen in berichten. Nieuwsgierig wat Instagram voor uw bedrijf kan betekenen? Lees deze tien tips en ga direct aan de slag.

#5 Met deze 5 tips schrijft u het perfecte bericht voor uw social media kanalen

De aandacht trekken van gebruikers van social media is niet eenvoudig. Gebruikers scrollen en swipen steeds meer en op een steeds hoger tempo. Gelukkig zijn er een aantal tips die uw berichten aantrekkelijker maken, zodat uw bedrijf opvalt. Heeft u er bijvoorbeeld al aan gedacht om een eigen boodschap te communiceren die bij uw bedrijf past? En gebruikt u veel beeldmateriaal? Goed bezig! Lees hier nog meer quick wins.

#6 Met deze 10 tips creëert u betere content voor uw YouTube-kanaal

Video content is belangrijker dan ooit en YouTube is het bekendste kanaal voor deze soort content. Als bedrijf wilt u daar natuurlijk op inspelen. Daar komt meer bij kijken dan u wellicht zou denken. Wist u bijvoorbeeld dat zoekmachineoptimalisatie ook voor YouTube van belang is? En hoe u het meeste uit een thumbnail kunt halen? Daarnaast leest u alles over pre-rolls, ondertitelingen en afspeellijsten in ons artikel met tien tips voor YouTube.

#7 Vijf tips hoe u meer engagement creëert op social media

Engagement staat voor betrokkenheid en is terug te zien in de mate van verbondenheid tussen uw bedrijf en de klant. Betrokken klanten zijn klanten die reageren op online berichten uw bedrijf, zelf online vertellen over hun ervaring en/of berichten delen binnen hun eigen online netwerk. Hoe zorgt u ervoor dat uw aanwezigheid op social media uw engagement verhoogt? Benader influencers, zorg voor de perfecte timing en lees de andere tips in dit artikel.

#8 How-to: het beste halen uit jouw social media strategie

Social media kunt u inzetten voor verschillende doeleinden. Wilt u uw naamsbekendheid vergroten, uw online reputatie managen of nieuw talent werven? Het kan allemaal met social media, mits u een goede social media strategie heeft natuurlijk. Wij raden u aan hier de tijd voor te nemen en hier serieus mee aan de slag te gaan. Begin met het opstellen van doelstellingen, denk na over welke content bij uw bedrijf past en overweeg welke social media kanalen geschikt zijn voor uw bedrijf.

#9 Hoe zet u een #hashtag goed in voor een social media campagne

Hashtags duiken overal op en dat is niet gek, ze zijn namelijk zeer waardevol voor social media campagnes. Meestal worden ze bij afbeeldingen geplaatst om aan te geven dat een afbeelding over een bepaald onderwerp gaat. Vooral op Instagram worden hashtags veel gebruikt, maar ook op andere social media kanalen verschijnen ze. Hoe zet u hashtags het beste in? Lees het in dit artikel.

#10 How-to: Trello gebruiken voor het plannen van content

Trello is een gratis projectmanagement tool waarmee u een overzicht van verschillende lijsten kunt maken. Deze lijsten bestaan uit kaarten die u kunt verschuiven binnen de lijst of naar andere lijsten. Met een heel team kunt u tegelijkertijd in een board werken: ideaal als u met meerdere mensen content maakt. Is deze tool iets voor uw bedrijf? Wij hebben de voor- en nadelen opgesomd en stelden een stappenplan op.

Foto: Canva


Delen:



Reacties

Zoeken
Zoek