Waarom het hergebruiken van bestaande content een goed idee is



Nieuwe content gebruikmakend van je bestaande content

Het belang van content moge duidelijk zijn, een website zonder content is als een stad zonder terrassen, leeg. Een website dient er vaak voor om meer potentiële klanten geïnteresseerd te maken in jouw producten en diensten. Deze klanten haal je naar je website door deze interessant voor de bezoeker te maken. Dit doe je door middel van informatieve content, leuke acties en door up-to-date informatie te tonen op je website. Maar tijd besteden aan het schrijven van content, is niet altijd de grootste hobby van ondernemers. Ondernemers besteden hun tijd liever aan iets waar zij goed in zijn. Maar niet getreurd, er zijn opties om sneller 'nieuwe' content te creëren.

Goede basis

Bestaande content kan namelijk een zeer goede basis zijn voor nieuwe content. Dit moge geen content van een ander zijn uiteraard, maar het kan wel de eerder door jou gemaakte content bevatten. De boodschap die bestaande content heeft, wijzigt namelijk vaak niet. Het dekt nog steeds de lading van jouw bedrijf of jouw blog. Deze content herschrijven naar de huidige tijd is een goede optie, klopt al je informatie nog? Is Facebook nog steeds het meest gebruikte social media platform? Staat bitcoin nog steeds op €3.000,-? Vaak kun je de kern van je artikel bewaren en deze naar de huidige cijfers ombuigen. Dit scheelt jou heel veel tijd en geeft de lezers weer een up-to-date nieuws artikel.

Bundelen

Een andere optie is om je verschillende nieuwsberichten te bundelen in een blog over de kwaliteiten van je bedrijf. Je hebt daarmee een mooie basis om aan de klant te laten zien waar jij goed in bent en tevens kun je refereren aan je eigen nieuwsberichten. Op deze manier heb je als het ware een onderbouwing van wat je zegt en ben je daarnaast je website aan het versterken op het gebied van content. Ook de verschillende diensten die jij als bedrijf aanbiedt, kun je terug laten komen in dit blog. Je noemt daarbij een voorbeeld van een probleem en vertelt vervolgens dat jij dat toevallig uiterst bekwaam kunt oplossen.

Consistentie

Wat ook prettig werkt, is wanneer jij een mooie opzet hebt voor je artikelen, nieuwsbrieven of landingspagina's dat je hieraan vasthoudt. De indeling is daarmee altijd hetzelfde, op vaste plekken per bericht staat: de intro, de nieuwswaarde, jouw mening erover en een conclusie. Zo hoef jij dit niet telkens opnieuw te bedenken, ben je sneller voorzien van nieuwe content en lijkt je schrijfwijze zeer professioneel. Ook voor je lezers is dit erg prettig. Ze raken hier aan gewend en zullen waarde hechten aan deze consistentie, win-win.

Ontzorgen

Wij van Places.nl werken ook graag op deze manier, niet voor onszelf, maar voor jou! Wanneer onze klanten zeggen; 'schrijf maar wat', dan is het voor ons ook wel eens lastig waar te beginnen. Gelukkig werken we altijd met zoekwoorden, dus alle content die wij leveren is waardevol, maar toch is het prettig als er al iets op papier staat. Wanneer klanten ons vragen om hun tekst te herschrijven en aan te vullen, dan kunnen wij sneller aan de slag en kunnen wij in dezelfde tijd veel meer content leveren.

Het blijft natuurlijk altijd mogelijk om het schrijven van je content uit te besteden. Heb jij interesse in content? Neem vrijblijvend contact op per mail op content@places.nl, kijk op www.places.nl/seo of bel ons op 024-2006615.

Foto: Canva


Delen:


Advies op maat

Places.nl helpt ondernemers groeien

Jouw bedrijf heeft specifieke online uitdagingen. daarom gaan onze online experts graag vrijblijvend in gesprek met je over de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

Onze online adviseurs bellen binnen één werkdag voor advies op maat.

Bedoelde u ?
Places advieslijn: 024 - 2006 615
4,5
(1746)



Zoeken
Zoek