30% van de orthopeden krijgt klachten over slechte telefonische bereikbaarheid



30% van de orthopeden krijgt klachten over slechte telefonische bereikbaarheid

Gemiddeld krijgt een op de drie Nederlanders te maken met klachten aan spieren of gewrichten. Wanneer uw huisarts de vinger niet op de zere plek kan leggen, kan hij doorverwijzen naar een orthopeed. Een orthopeed is gespecialiseerd in het bewegingsapparaat van het menselijk lichaam. Hiertoe behoren alle botten, spieren, banden en gewrichten.

Een orthopeed heeft vaak de rechtsvorm van een zelfstandige of kleine onderneming en kan werken vanuit een medisch centrum of eigen kliniek. Dit houdt in dat ze vaak zelf verantwoordelijk zijn voor klantenservice. Een belangrijk onderdeel van deze service is telefonische bereikbaarheid.

Onderzoek naar telefonische bereikbaarheid ondernemers

Ondernemersplatform Places.nl is bezig met een groot onderzoek naar de telefonische bereikbaarheid onder ondernemers in allerlei branches in Nederland. Goed telefonisch bereikbaar zijn blijkt voor ondernemers vaak nog een flinke uitdaging.

Bij een vraag of klacht, kiezen mensen al snel de telefoon om contact te zoeken. Telefonisch onbereikbaar zijn voor vragen of klachten heeft dan ook grotere gevolgen dan u wellicht zult denken. De kans bestaat dat klanten het vertrouwen verliezen en een negatieve houding ontwikkelen ten opzichte van de onderneming. Hierdoor kan imagoschade ontstaan met als gevolg dat een klant op zoek gaat naar een andere aanbieder of zelfs publiekelijk gaat klagen op bijvoorbeeld review-sites en social media.

Onderzoek orthopeden

Voor dit onderzoek is gebruik gemaakt van de database van online bedrijvengids Telefoonboek.nl. Bezoekers kunnen hier naast een algemene beoordeling bedrijven ook beoordelen op telefonische bereikbaarheid. Een bedrijf wordt door een bezoeker gemarkeerd als slecht bereikbaar wanneer er twee keer of vaker geen gehoor wordt gegeven aan een oproep. Hierbij is er geen mogelijkheid een bericht achter te laten.

In totaal staan er 922 orthopeden vermeld op de online bedrijvengids. Hiervan zijn er 364 meegenomen in dit onderzoek. Ruim 70% van de orthopeden heeft geen of nauwelijks klachten ontvangen over de telefonische bereikbaarheid. Bij een kleine 30% bleek dit wel het geval.

Telefonische bereikbaar per provincie

De orthopeden zijn verspreid door het hele land. In onderstaande lijst staat vermeld welke provinci verantwoordelijk is voor welk percentage gemiste oproepen. Uit de lijst wordt duidelijk dat met name orthopeden in Noord-Brabant en Noord-Holland nog eens kritisch kunnen kijken naar hun telefonische bereikbaarheid.

  1. Groningen 2,78 %
  2. Gelderland 14,48 %
  3. Flevoland 2,55 %
  4. Noord-Holland 14,25 %
  5. Friesland 3,13 %
  6. Zuid-Holland 16,92 %
  7. Drenthe 3,82 %
  8. Overijssel 7,42 %
  9. Noord-Brabant 16,69 %
  10. Limburg 8,57 %
  11. Utrecht 7,18 %
  12. Zeeland 2,20 %

Tips voor het verbeteren van uw bereikbaarheid

U kunt het telefonische verkeer zelf opvangen of werknemers de telefoon op laten nemen. Merkt u dat uw werkzaamheden verhinderd worden door het telefonische verkeer dat binnenkomt? U zou dan kunnen overwegen om een receptionist(e) aan te nemen. U zou ook uw telefonisch verkeer kunnen uitbesteden aan een callcenter of antwoordservice. Een klant wil steeds sneller en op het moment van zijn keuze geholpen worden. Een uitstekende telefonische bereikbaarheid zal uw bedrijf goed doen en uiteindelijk leiden tot meer winst.
Ja, ik wil meer weten over Places Antwoordservice
Foto: Canva


Delen:



Reacties

Zoeken
Zoek