Menu

Omzet van winkels in witgoed groeit, telefonische bereikbaarheid kan beter

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Insights

Omzet van winkels in witgoed groeit, telefonische bereikbaarheid kan beter

Telefonische bereikbaarheid van witgoedhandelaren

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) is de omzet van winkels in witgoed dit jaar gegroeid. Hoewel de omzet in februari -6,1% bedroeg, is de omzet in maart gestegen naar +3,3%. Dit betekent dat winkels in witgoed na moeilijke jaren eindelijk weer in de groene cijfers staan. Maar hoe scoren deze witgoedhandelaren op telefonische bereikbaarheid? Telefoonboek.nl zocht het uit.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 279 telefoonnummers geregistreerd in de categorie "witgoed". Deze nummers worden in het bestand gemarkeerd als "slecht bereikbaar" wanneer er drie keer of vaker geen gehoor wordt gegeven aan oproep. Hierbij is er geen mogelijkheid om een bericht achter te laten. Dit was bij 47 witgoedhandelaren het geval, wat neerkomt op 16,8%. Dit betekent dat 83,2% van de witgoedhandelaren goed bereikbaar is.

Provincie

Uit dit onderzoek blijkt dat witgoedhandelaren in Zuid-Holland relatief gezien het slechtst scoren op telefonische bereikbaarheid. Daar is namelijk 41,2% van de bedrijven telefonisch niet goed bereikbaar. In Flevoland wordt er beter gescoord, daar zijn geen winkels gevonden met drie of meer gemiste oproepen. Kanttekening is dat op Telefoonboek.nl slechts vier witgoedhandelaren uit Flevoland staan geregistreerd. In de database van Telefoonboek.nl staat slechts één witgoedhandelaar uit Drenthe geregistreerd. Deze provincie wordt daarom niet meegenomen in dit onderzoek.

Belang telefonische bereikbaarheid

Winkels in witgoed kunnen beter scoren op hun telefonische bereikbaarheid. Telefonische service is erg belangrijk in de retail, vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice: "Klanten kunnen vragen hebben over de levertijd van een product, het is dan fijn als ze telefonisch geholpen kunnen worden. Om een goede service te verlenen aan klanten is telefonische bereikbaarheid erg belangrijk."

Percentage slecht bereikbaar per provincie

  1. Zuid-Holland: 41,2%
  2. Noord-Brabant: 31,8%
  3. Limburg: 29,4%
  4. Zeeland: 25%
  5. Gelderland: 18,2%
  6. Friesland: 18,2%%
  7. Overijssel: 16%
  8. Utrecht: 15%
  9. Groningen: 14%
  10. Noord-Holland: 13,7%
  11. Flevoland: 0%

Foto: Pixabay

Reacties



Even geduld alstublieft...