Menu

Bedrijven in recreatie en horeca ondanks personeelstekort telefonisch goed bereikbaar

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Insights

Bedrijven in recreatie en horeca ondanks personeelstekort telefonisch goed bereikbaar

Telefonische bereikbaarheid recreatiebedrijven

Uit een factsheet van het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekering (UWV) blijkt dat er een groeiende werkgelegenheid is in recreatie en horeca. Eén derde van de recreatieparken en een kwart van de hotels ervaart zelfs problemen vanwege een tekort aan personeel. Kunnen bedrijven in de recreatiebranche ondanks het personeelstekort nog een goede service aan klanten leveren? Hoe scoren de bedrijven bijvoorbeeld op telefonische bereikbaarheid? Telefoonboek.nl heeft het voor u uitgezocht.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 6.447 telefoonnummers geregistreerd in de categorie "recreatie". Binnen deze categorie vallen horeca bedrijven, bedrijven gespecialiseerd in kermisattracties, vuurwerkverkopers, boten verhuurders etc. Deze bedrijven worden in het bestand gemarkeerd als "slecht bereikbaar" wanneer er drie keer of vaker geen gehoor wordt gegeven aan de oproep. Hierbij is er geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 31 organisaties het geval, hetgeen neerkomt op 0,5% van de gevallen. Maar liefst 99,5% van de organisaties krijgt weinig tot geen klachten.

Provincie

Uit onderzoek blijkt dat recreatie-organisaties in Zeeland en Overijssel het slechtst scoren op telefonische bereikbaarheid. In deze provincies is 1,2% van de organisaties telefonisch niet goed bereikbaar. In Noord-Holland scoren recreatie-organisaties het beste op telefonische bereikbaarheid. Daar is slechts 0,1% van de organisaties in deze branche telefonisch niet goed bereikbaar. Al met al zijn de percentages in alle provincies erg laag en scoren vrijwel alle recreatiebedrijven goed op telefonische bereikbaarheid.

Goed nieuws

Er kan geconcludeerd worden dat organisaties in de categorie recreatie, ondanks het tekort aan personeel toch goed bereikbaar blijven voor klanten. Dit is goed nieuws, vindt Dirk Lentjes Manager van Places Antwoordservice, "Voor boekingen, reserveringen of andere vragen is het belangrijk dat bedrijven telefonisch bereikbaar zijn. Indien bedrijven door personeelstekort niet altijd de telefoon kunnen beantwoorden zouden zij een externe dienst kunnen inschakelen zoals een antwoordservice." Deze dienst beantwoord inkomende telefoontjes wanneer het bedrijf niet in staat is om dit zelfstandig te doen.

Percentage slecht bereikbaar per provincie

  1. Zeeland: 1,2%
  2. Overijssel: 1,2%
  3. Friesland: 1%
  4. Limburg: 0,9%
  5. Noord-Brabant: 0,8%
  6. Flevoland: 0,7%
  7. Utrecht: 0,7%
  8. Gelderland: 0,7%
  9. Groningen: 0,5%
  10. Zuid-Holland: 0,2%
  11. Noord-Holland: 0,1%

Foto: Bigstock

Reacties



Even geduld alstublieft...