Menu

Telefoonwinkel door consument slechtst beoordeelde branche



Telefoonwinkel door consument slechtst beoordeelde branche

Van alle branches worden telefoonwinkels het slechtst beoordeeld door consumenten. Maar liefst 28% van de ondernemingen in de categorie "telefoonwinkel" heeft een gemiddelde beoordeling van onder de 5. Dit blijkt uit een onderzoek van Telefoonboek.nl naar de gemiddelde beoordeling van bedrijven die op de website worden vermeld.

Consumentenbeoordelingen

Op Telefoonboek.nl staan alle bedrijven vermeld, zoals telefoonwinkels, banken en autobedrijven. Consumenten kunnen de desbetreffende bedrijven beoordelen op algemene indruk, service en prijs/kwaliteitverhouding op een schaal van één tot tien. Bij maar liefst 28% van de bedrijven in de categorie telefoonwinkel zijn scores aangegeven die leiden tot een gemiddelde score van onder de 5. Daarbij gaat het voornamelijk om vestigingen van Vodafone, KPN en T-Mobile.

Verlies van omzet

Deze lage beoordeling blijft niet zonder directe gevolgen. "In ons huidige digitale tijdperk worden (online) beoordelingen van anderen steeds belangrijker. Ratings zijn een nuttig middel om klantfeedback te verzamelen, maar kunnen in het geval van lage scores ook potentiële klanten afschrikken", stelt Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl. "Het aantal slecht beoordeelde telefoonwinkels ligt dusdanig hoog, dat desbetreffende telefoonwinkels er goed aan doen deze feedback om te zetten in actiepunten. Dit kan van groot belang zijn voor de omzet.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek