Places logo
Menu

Hoe schrijf je goede content?

Hoe schrijf je goede content?

Content schrijven kan iedereen. Pakkende content schrijven daarentegen is ontzettend moeilijk. Content die informeert, inspireert en aanspreekt. Je hebt goede content nodig om jezelf te onderscheiden van de concurrenten. In dit artikel geven we je 6 ultieme tips, zodat schrijven jouw tweede natuur wordt.

1. Verplaats je in de doelgroep

Voor wie schrijf je de content? Juist, je doelgroep. Zorg er dus ook voor dat je content echt een meerwaarde heeft voor je klanten. Goede content moet er namelijk voor zorgen dat klanten met jou in zee willen gaan. Verplaats je dus in de doelgroep en kom erachter wat hun behoeften zijn en speel hierop in.

2. Gebruik de juiste tone of voice

"Wat is een tone of voice?", horen we je denken. De tone of voice is de stijl waarin je schrijft, de manier waarop je je doelgroep aanspreekt in alle uitingen. Hieronder valt bijvoorbeeld ook of je je klanten aanspreekt met 'je' of 'u'. Hoe bepaal je dan je tone of voice? Dat doe je aan de hand van de volgende vier vragen:

  1. Grappig of serieus?
  2. Informeel of formeel?
  3. Respectvol of bijdehand?
  4. Enthousiast of feitelijk?

Zorg er dus ook voor dat je geen vakjargon gebruikt. Gebruik woorden die voor iedereen te begrijpen zijn.

3. Zorg ervoor dat de tekst goed scanbaar is

79% van de mensen scant een tekst voordat ze deze daadwerkelijk lezen. Zorg er dus voor dat je tekst goed scanbaar is door tussenkopjes te gebruiken, hierdoor blijft het overzichtelijk. Ook opsommingen, afbeeldingen en knoppen doen het goed.

4. Let op de spelling en grammatica

Het komt natuurlijk knullig over als je tekst vol staat met spelling- en grammaticafouten. Veel lezers vinden dit zelfs onbetrouwbaar overkomen en dat kan jou dus klanten kosten. Een goede tip is dus om je tekst altijd door iemand te laten doorlezen voordat deze online komt.

5. Denk aan SEO

SEO betekent Search Engine Optimization. SEO omvat alles wat je doet om te zorgen dat je website hoger getoond wordt in de resultaten van zoekmachines. Oftewel alles wat je doet om beter gevonden te worden. Kies sterke zoekwoorden en verwerk deze in je tekst. Wil je weten hoe je SEO proof teksten schrijft? Lees dan dit artikel.

6. Voorkom duplicate content

Je spreekt over duplicate content wanneer dezelfde content op twee of meerdere webpagina's staat. Hierin kan onderscheid gemaakt worden tussen twee keer op dezelfde website of op twee verschillende websites. Zorg er dus voor dat je unieke content schrijft. Geef je bezoekers nieuwe informatie, dat is immers waar zij naar op zoek zijn.

Klinkt contentmarketing je goed in de oren, maar heb je hier wellicht zelf de tijd niet voor of laat je het gewoon liever uitbesteden? Wij helpen je graag. We schrijven 24/7 content, zodat jij je omzet kunt vergroten door je klanten te voorzien van de juiste informatie.

Ook interessant

Gratis adviesgesprek?We bellen je terug!

Wil jij een gratis adviesgesprek met een van onze online adviseurs op een door jou gekozen tijdstip? Vul dan je telefoonnummer in en wij nemen vrijblijvend contact met je op!

callme callme
Kies datum/tijd



Je wordt momenteel gebeld op:


Toets 1 om in verbinding te komen met ons.
Wij hopen je goed van dienst te zijn! Bedankt voor je aanvraag
Je wordt rond gebeld op:

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!