Menu

KLM en Tinder een van de winnaars van de Content Marketing Awards 2019



Content Marketing Awards

Op woensdag 24 juli zijn de winnaars van de Content Marketing Awards 2019 bekend gemaakt. De Awards worden jaarlijks uitgereikt om de beste contentmarketing-projecten, bureaus en marketeers te erkennen en belonen. Het is het grootste internationale awards-programma dat aandacht besteed aan contentmarketing. De awards worden georganiseerd door het Content Marketing Institute, onderdeel van UBM Technology Group, een business-to-business multimediabedrijf.

Verschillende categorieën

De Content Marketing Awards 2019 bestaan uit 85 categorieën waarbij alle aspecten van contentmarketing aan bod komen. Van strategie tot distributie en van ontwerp tot redactioneel. Elke categorie bestaat uit verschillende subcategorieën en per subcategorie wordt één award uitgereikt. De categorie Strategie bestond dit jaar bijvoorbeeld uit 27 subcategorieën, zoals 'Best Content Marketing Program' en 'Highest Subscriber Growth'.

Tinder wint met campagne 'Swipe Life'

Binnen de categorie Strategie heeft datingapp Tinder met de campagne Tinder Swipe Life de award voor 'Content Marketing Launch of the Year' gewonnen. Swipe Life is een website en app waarin Tinder verhalen heeft verzameld over gebruikers van de app. Swipe Life is gericht op iedereen die een connectie wilt maken. Het is een plek waar Tinder-gebruikers verhalen delen over hun date ervaringen en waar Tinder zelf ook verhalen deelt over daten en online daten in de dagelijkse cultuur.

KLM wint twee prijzen

Ook een Nederlands bedrijf heeft een award gewonnen. KLM heeft samen met contentmarketingbureau Hearst Create en fotografie van Holland Herald voor het KLM's Inflight Magazine twee prijzen gewonnen. Binnen de categorie Editorial heeft het magazine de prijs voor 'Best Overall Editorial - Print' gewonnen. De jury vond het ontwerp en de inhoud van het magazine meeslepend en erg prettig om te lezen. Binnen de categorie Distributie heeft KLM's Inflight Magazine de award voor 'Hospitality/Travel Publication' gewonnen. De jury vond dat de publicatie perfect was afgestemd op het strategische doel en het specifieke publiek van KLM.

Benieuwd naar de overige winnaars van de Content Marketing Awards 2019? Alle winnaars vindt u hier.

Foto: Bigstock


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek