Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

In gesprek met... Camping Vreehorst



In gesprek met... Camping Vreehorst

Deze week ging Telefoonboek.nl in gesprek met Jan van der Heide van Camping Vreehorst in Winterswijk. Vandaag vertelt Jan over het ontstaan van zijn bedrijf en zijn online vindbaarheid.

Ontstaan van Camping Vreehorst

In het oosten van het land, in het prachtige "Nationaal Landschap Winterswijk" ligt Camping Vreehorst. De vader van Jan is in 1970 de camping gestart. Destijds was het een echte jaarplaatsencamping met veel vaste gasten en Jan werkte hier vroeger in de zomers altijd mee. Net nadat Jan zijn economische opleiding had afgerond werd hij in 1996 de eigenaar van Camping Vreehorst. Dit bedrijf runt hij nu al lange tijd samen met zijn vrouw Christel. Het opstartproces voor Jan en Christel was een soepel proces. Hoewel het niet per se de bedoeling was van Jan om de zaak over te nemen, is hij er zo ingerold en geniet hij er ontzettend van, vooral van de vrijheid die hij heeft als ondernemer. "Het contact met mensen is ontzettend leuk" laat Jan weten. Uiteraard helpt het mee dat mensen bij hem op de camping komen om vakantie te vieren en dat ze over het algemeen zeer relaxt zijn.

De afgelopen jaren is er een omslag gekomen van een jaarplaatsencamping naar een camping waar mensen voor korte tijd komen kamperen. Hierdoor is de camping een echt toeristisch bedrijf geworden en Jan ziet dan ook wel dat de camping in de afgelopen tien jaren flink gegroeid is. Op dit moment heeft de camping 350 plekken, waardoor er in een hoogseizoen meer dan 1000 bezoekers tegelijkertijd aanwezig kunnen zijn. Hiervan is ongeveer 60% Nederlands en ook veel Duitse bezoekers weten de camping te vinden. De traditionele campingplaats is ook niet meer het enige waar vakantiegangers voor naar Camping Vreehorst kunnen komen. "We hebben onder andere safari tenten die te boeken zijn en tevens heel bijzonder zijn onze twee trekkershutten, de trek-in. Deze hutten zijn gemaakt uit sloophout en vanbinnen heel comfortabel. Er zit zelfs een badkamer in."

Online vindbaarheid

Om ervoor te zorgen dat ze online zo goed mogelijk zichtbaar zijn, maakt Camping Vreehorst gebruik van een online marketeer om hun zaken te regelen. "Het allerbelangrijkst voor ons is dat we zo hoog mogelijk in Google staan, want daar zoeken mensen hun vakanties uit". Wat betreft die vindbaarheid loopt het volgens plan op dit moment. Verder laat Jan weten dat Camping Vreehorst ook hulp krijgt van enkele online booking sites om ervoor te zorgen dat vakantiegangers zo makkelijk mogelijk hun vakantie bij Vreehorst kunnen boeken. Daarnaast zijn ze op social media ook actief: "Facebook is voor ons een makkelijke manier van communiceren met gasten, met name gasten die al eerder bij ons geweest zijn. Hier zetten we soms leuke aanbiedingen op waar positief op gereageerd wordt".

Camping Vreehorst maakt gebruik van de Places Antwoordservice

Camping Vreehorst maakt al sinds 2014 gebruik van de antwoordservice die Places.nl hen biedt. "Jullie service is voor ons echt een uitkomst. We krijgen vaak meerdere telefoontjes tegelijk en die zijn allemaal erg belangrijk voor ons. Als we ze zelf niet kunnen beantwoorden, lopen we misschien boekingen mis doordat ze naar onze collega"s gaan en dit willen we uiteraard voorkomen. Tevens worden telefoontjes erg goed afgehandeld door de medewerkers van de antwoordservice. Als wij klanten terug moeten bellen, dan hebben we al alle informatie die we nodig hebben, waardoor de boeking zo binnen is".

"Daarnaast is het leuk om van klanten te horen dat mensen vaak niet eens door hebben dat ze niet direct met ons bellen". Jan is erg tevreden over de service die Telefoonboek biedt en is blij dat hij op deze manier de bereikbaarheid van zijn bedrijf kan garanderen, zeker ook in de avonduren wanneer alle telefoontjes worden doorgeschakeld en de dag daarna gelijk door hun opgepakt kunnen worden. "Ik kan de antwoordservice echt aan iedereen aanraden die goed bereikbaar wil zijn".


Delen:



Reacties