Menu

Telefoonetiquette: de do's and don'ts



Telefoonetiquette: de do's and don'ts

Als ondernemer is telefonisch contact onmisbaar. Ook voor het beantwoorden van telefoontjes gelden er beleefdheidsregels. Hoe neemt u op een professionele en vriendelijke manier de telefoon aan? In deze blog geeft Places.nl u de gouden regels voor een telefoonetiquette.

Gouden regels

  • Neem snel op. Laat de telefoon nooit meer dan drie keer overgaan voordat u hem opneemt. Uw telefoon eindeloos laten rinkelen, werkt niet positief. Dit kan bij uw klant zorgen voor irritaties, omdat dit niet als klantgericht kan worden opgevat.

  • Zorg ervoor dat u op een professionele manier opneemt. Noem de naam van het bedrijf, uw eigen naam en vraag hoe u degene kunt helpen. Een enthousiaste begroeting waarbij u glimlacht aan de telefoon, kan ook enthousiasme bij uw beller opwekken.

  • Wees ten alle tijden vriendelijk naar de klant. Mocht het voorkomen dat uw klant een confrontatie aangaat, dan is het ook van belang dat u rustig en vriendelijk blijft.

  • Doe tijdens een gesprek geen andere werkzaamheden, maar concentreer u op het gesprek. Eet of drink ook niet tijdens een gesprek.

  • Laat de beller altijd uitpraten en laat merken dat u het gesprek volgt. Stel wanneer nodig vragen, zodat alles voor u duidelijk is. Aan het einde van het gesprek kunt u alles kort samenvatten, zodat het voor de klant ook helder is.

  • Net als de opening, is het ook van belang om het gesprek op een vriendelijke manier af te sluiten. Wacht ook met ophangen tot dat de ander de verbinding heeft verbroken.

Places Antwoordservice

Kunt u niet altijd de telefoon opnemen, maar wilt u wel altijd bereikbaar zijn? Dat kan met de Places Antwoordservice. U kunt Places Antwoordservice 30 dagen gratis uitproberen. Deze proefperiode stopt automatisch. Wilt u meer weten? Neem dan contact op met onze klantenservice via het nummer 024 - 3555 299. We helpen u graag direct verder!


Delen:



Reacties