Menu

Bril of lenzen nodig? Zo scoren opticiens in Nederland



Bril of lenzen nodig? Zo scoren opticiens in Nederland.

Voor deze mensen zijn er opticiens, die je helpen om weer goed te kunnen zien. In Nederland zijn er een aantal grote opticiens, die verspreid zitten door heel Nederland. Hierbij kun je denken aan Specsavers, Pearle of EyeWish. Maar hoe zien we deze opticiens? En wat vinden we belangrijk aan een opticien? Places Nieuws zocht het voor je uit.

Hoe worden Nederlandse opticiens beoordeeld?

Op Telefoonboek.nl kunnen bezoekers een cijfer geven van 1 tot 10 en een beoordeling schrijven. In totaal zijn er op Telefoonboek.nl 923 beoordelingen geschreven over opticiens in Nederland. Van deze beoordelingen bestaan er 705 uit een voldoende (5,5 of hoger) Hiervan werd vervolgens in 652 van de gevallen (92%) een 8 of hoger gegeven. De gemiddelde voldoende is dan ook hoog: 9,2. Van de gegeven onvoldoendes (218) ligt het gemiddelde op 3,1.

Deskundige opticiens

Algemeen gezien worden Nederlandse opticiens goed beoordeeld. Ruim 76% van de beoordelingen bestaan uit een voldoende, met een gemiddelde van 9,2. Vooral goede persoonlijke service wordt vaak genoemd als belangrijkste reden voor de positieve ervaring. Daarnaast vinden klanten het assortiment belangrijk. In welke stad of dorp de winkel is gevestigd, maakt voor de beoordelingen nauwelijks uit.

''Dit is een bedrijf waar je weet en begrijpt wat er onderzocht is en wat de conclusie is. Uitstekende service, uitstekende kennis van zaken , Aandachtig luisteren en vriendelijke behandeling. Voor iedereen aan te raden.'' - reactie op Telefoonboek.nl.

Waar zijn klanten ontevreden over?

Dat service van groot belang is, blijkt uit de negatieve beoordelingen. Klanten met een slechte ervaring, spreken vooral van slechte service, zowel bij het uitzoeken van een nieuwe bril of lenzen als voor klachten over bestaande producten. Als onderdeel van service, wordt hier ook de bereikbaarheid genoemd. Zowel in openingstijden als telefonische bereikbaarheid.

Conclusie

Op steeds meer plekken kunnen klanten tegenwoordig hun ervaring kwijt. Deze kunnen een steeds belangrijkere rol gaan spelen in toekomstig succes van je bedrijf. Met een 76% die gemiddeld een 9,2 geeft, kunnen de opticiens in Nederland erg tevreden zijn. Zelden worden bedrijven zo goed beoordeeld. Wel is er voor de overige 24% nog veel winst te behalen. Blijf dus kritisch kijken naar met name je assortiment en service.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek