Menu

De voor- en nadelen van klantfeedbacktools

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Tools

De voor- en nadelen van klantfeedbacktools

De voor- en nadelen van klantfeedbacktools

De tijd van de passieve consument is voorbij. Consumenten hebben steeds meer invloed en produceren ook zelf content. Consumers zijn voortaan "prosumers". Ze zijn invloedrijk en kritisch. Het is dus belangrijk dat u informatie en advies inwint van uw klanten. Places.nl vertelt u over de voor- en nadelen van klantfeedbacktools.

Learnings

Klantfeedbacktools zijn snelle en goedkope middellen om online klantfeedback te verzamelen en naar aanleiding hiervan veranderingen aan te brengen in uw organisatie. Ook als u nog geen ervaring heeft met online feedback verzamelen dan kunt u hiermee gemakkelijk experimenteren. Uw financiële investering voor deze tools is gewoonlijk niet al te hoog. U kunt dus snel aan de slag met feedback verzamelen.

IT-kennis

Heeft u geen IT-knobbel, dan is er geen ramp. Ook zonder uitgebreide IT-vaardigheden kunt u aan de slag met deze tools. Zeker door de opkomst van tagmanagement-systemen (zoals Google Tag Manager) kunt u zelf javascript in een pagina installeren. Daarna kunt u een link kiezen waaraan u de feedbackvragen wilt koppelen. Vaak bieden de websites ook een online handleiding aan of kunt u vragen stellen bij een supportteam.

Selfservice tool

Het handige van een selfservice tool is dat u zelf achter de knoppen zit. U kunt direct een feedbackformulier activeren met de passende vraagsteling. U heeft zelf de regie in handen waardoor u kunt inspelen op ontwikkelingen in de markt. Deze flexibiliteit brengt ook nadelen met zich mee. Er gaat namelijk ook veel tijd in zitten om goede feedbac formulieren te ontwikkelen. Het is belangrijk dat uw formulieren onderzoekstechnisch correct zijn. Dit hangt samen met relevante vragen en ratingschalen waaraan de juiste conclusies verbonden kunnen worden.

Analysemogelijkheden

Feedbacktools verzamelen veel data, maar deze data moet nog wel omgezet worden naar nuttige informatie. Als u een kleine website heeft en weinig berichten ontvangt, kunt u deze zelf gemakkelijk verwerken. Maar als u duizenden berichten in de week binnen krijgt, kan het nog wel eens een uitdaging worden. Schenk daarom ook aandacht aan de rapportagemogelijkheden bij het kiezen van een systeem.

Reviews verzamelen

Zou u graag meer informatie willen over klantenreviews? Of wilt u weten hoe u uw website kunt inrichten zodat u reviews kunt plaatsen? Dan helpt Places.nl u hier graag bij. Places biedt u de mogelijkheid om via uw Places account een beoordelingssectie aan te maken. Uw klanten kunnen u dan niet alleen beoordelen op service, telefonische bereikbaarheid en prijs/kwaliteit verhouding, maar ook een review achter laten. Voor meer informatie kunt u vrijblijvend contact opnemen met onze klantenservice op 024 - 3555299. Wij helpen u dan graag verder!

Reacties



Even geduld alstublieft...