Menu

60% Nederlandse bedrijven slecht telefonisch bereikbaar

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Telefoonservice

60% Nederlandse bedrijven slecht telefonisch bereikbaar

60% Nederlandse bedrijven slecht telefonisch bereikbaar

Een ruime meerderheid van de ondernemers in Nederland is slecht telefonisch bereikbaar. Aan kop gaan webshops en postorder, maar ook financiële instellingen en winkels zijn opvallend lastig om aan de telefoon te krijgen. Tand- en dierenartsen en kappers zijn het best bereikbaar, zo blijkt uit het onderzoek van Telefoonboek.nl onder 150.000 bedrijven.

Het onderzoek

De resultaten van het onderzoek zijn tot stand gekomen door middel van feedback voor 150.000 bedrijven, en een online onderzoek onder 3.700 consumenten op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. De provincies Gelderland en Zeeland zijn het best bereikbaar gebleken, hekkensluiters zijn Utrecht en Noord-Holland. Naast het survey-onderzoek zijn ook 40 ondernemers uitvoerig kwalitatief onderzocht. Het onderzoek is uitgevoerd in de periode van september 2013 tot en met januari 2014.

Omzet mislopen

Telefonische bereikbaarheid is belangrijk. Het onderzoek van Telefoonboek.nl toont precies aan waarom: één op de drie consumenten stapt naar de concurrent wanneer een bedrijf de telefoon niet opneemt. Dat terwijl bijna 30 procent van de consumenten die een bedrijf niet konden bereiken, belde voor een bestelling, afspraak of reservering. Met andere woorden, een grote kans op gemiste omzet!

Slechtere score op service

Middels het onderzoek is ook gemeten hoe consumenten bedrijven beoordelen die slecht telefonisch bereikbaar zijn. Bedrijven die goed telefonisch bereikbaar zijn worden gemiddeld met een ruime voldoende beoordeeld, terwijl niet-bereikbare bedrijven een neutrale beoordeling krijgen. Een kwart van de niet-bereikbare bedrijven scoort zelfs een onvoldoende. Dezelfde beoordeling wordt gegeven voor kwaliteit en algemene indruk van het bedrijf.

Feedback op uw bedrijf

U kunt sinds kort ook uw eigen bereikbaarheid testen via Telefoonboek.nl. Gebruikers kunnen na het bezoeken van uw bedrijfsvermelding en/of na het contacteren van uw onderneming aangeven in welke mate u goed telefonisch bereikbaar bent. Daarnaast kunnen klanten ook een score geven voor algemene indruk, service en prijs/kwaliteit verhouding. Andere bezoekers van Telefoonboek.nl kunnen ook uw score zien, en krijgen zo direct een indruk van uw bedrijf bij het bezoeken van uw bedrijfsvermelding. Meer weten over de online bedrijfsratings?

Places Antwoordservice

Omdat het niet voor iedere onderneming even makkelijk is om altijd bereikbaar te zijn, kan Telefoonboek.nl u daarbij helpen. Sinds kort bestaat de Places Antwoordservice, welke het mogelijk maakt voor uw onderneming om optimaal bereikbaar te zijn voor uw klanten en zakenrelaties. Met de antwoordservice kunt u uw telefoon tot 80 uur per week op laten nemen door een persoonlijke assistente op momenten dat u zelf niet beschikbaar bent. De Places Antwoordservice kunt u voor uw onderneming al instellen voor het laagste tarief van Nederland, namelijk vanaf â15,- per maand.

Meer informatie

Bent u benieuwd naar meer informatie over het onderzoek over de bereikbaarheid van Nederlandse bedrijven of wilt u meer informatie over de Places Antwoordservice? Bekijk dan de infographic, ga naar www.places.nl/antwoordservice/ of neem contact op met onze servicedesk via 024-3555 299.

Reacties



Even geduld alstublieft...