Elke maand zet Places.nleen bedrijf met een uitgebreide bedrijfsvermelding in het zonnetje. In augustus is Happy Rent uit Simpelveld gekozen als bedrijfsvermelding van de maand. Ondernemer Guido Noteborn staat aan het roer van het bedrijf met vier vestigingen en vertelt over wat Happy Rent succesvol maakt: "Doe iets wat je leuk vindt. Wij verhuren alleen maar leuke dingen, plezier staat voorop en dat is wat onze klanten aanspreekt."

Happy Rent

Hoe Happy Rent tot stand is gekomen? Toen nog zelfstandig ondernemer en eigenaar Guido Noteborn, is het ondernemers vak eigenlijk ingerold: "Eigenlijk ben ik al negen jaar zelfstandig ondernemer, Happy Rent bestaat daarvan vijf jaar. Ik was tijdens mijn studie ook diskjockey en verhuurde apparatuur voor licht en geluid, toen kwamen daar op een gegeven moment twee springkussens bij. Je kunt wel zeggen dat dat vrij uit de hand is gelopen. Nu zou ik niet weten hoeveel springkussens we hebben en tellen we vier vestigingen. Namelijk in Simpelveld, Beek,Roermond en Eindhoven. Ik heb één persoon vast in dienst en we werken met een heleboel oproepkrachten om te bezorgen." Afbeelding1 De naam Happy Rentis volgens Guido Noteborn ontstaan in het gezelschap van een glaasje rosé. "Ik was met een vriend en student Communicatie aan het sparren over de naam voor mijn nieuwe bedrijf, iets wat precies zou verwoorden wat de bedrijfsactiviteiten zijn. Wat nu heel logisch lijkt moest toen nog geboren worden. Ik verhuur plezier, het is immers de bedoeling dat je er blij van wordt. Ik heb toen voor Happy Rent zelf een website gebouwd, gericht op de vindbaarheid ervan. We verhuren naast springkussens ook grotere attracties en aanverwante artikelen.

Vier vestigingen

Met klanten als de Rabobank, Gamma en Audi, is Happy Rentin vijf jaar de grootste in haar branche geworden in Limburg. "We doen waarschijnlijk wel iets goed dus, haha. Op een gegeven moment merkten we dat we aan één bus niet genoeg hadden, en concurrenten gingen ons uitnodigen om koffie te drinken dus dat ging de goede kant uit. We richten ons voornamelijk op Limburg, maar door de vestiging in Eindhoven proberen we sinds kort ook uit te breiden naar Noord-Brabant. Daarnaast worden de grotere springkussens eigenlijk door heel Nederland wel verhuurd. Die gaan regelmatig richting Rotterdam, en zelfs Duitsland en België."

Online lokale vindbaarheid

"Door het hebben van vier vestigingen geven we onze klanten het gevoel dat ze snel geholpen kunnen worden. Met de vestigingen kunnen klanten de attracties dichter bij huis ophalen, dat werkt. Door lokaal te opereren zijn we regionaal sterker geworden. Dat is ook de reden dat we een uitgebreide bedrijfsvermelding bij Telefoonboek.nl hebben. Door in een bepaalde regio te adverteren word je lokaal goed gevonden, dat past binnen onze strategie." 3779809_521f5efb64b26_pic Happy Rent doet al vijf jaar mee in de branche van het attractieverhuur en is erg actief op online gebied en ook social media: "Ik heb gemerkt dat het allemaal wat professioneler is geworden. Vroeger had je aan een advertentiemarkt genoeg, tegenwoordig telt gevonden worden via Google veel meer. Door koppelingen te maken met social media vinden steeds meer mensen ons sneller. We zien via Google Analytics waar mensen vandaan komen, waar ze doorklikken. Daar kunnen we van leren."

Social media

Happy Rentgeeft door haar social media kanalen inzicht in haar producten en bedrijfssfeer: "Facebook en Twitter gebruiken we regelmatig, we proberen iedere week een paar dingen online te gooien. Je merkt wel dat mensen het leuk vinden en betrokken raken, het levert ook extra bezoekers voor de website op, of dit uiteindelijk ook meer klanten betekent is nog even afwachten." Happy Rent is naast op Facebook en Twitter ook actief op Google+: "Op het moment merken we daar nog niet zoveel van, maar Google+ gaat wel doorbreken binnenkort. Er zitten nog niet zoveel mensen op in vergelijking met Facebook en Twitter, maar het helpt wel echt om je website omhoog te krijgen in de zoekmachines van Google. Weinig bedrijven maken er nog gebruik van, maar het heeft wel degelijk effect." bvdm

De tip van Happy Rent

Guido Noteborn van Happy Rentvindt het erg belangrijk om online zichtbaar te zijn. "Ben je nu nog niet met online activiteiten bezig, dan heb je echt de boot gemist. Ik zie het wel eens bij andere bedrijven, die 'doen daar niet aan'. Je hoeft natuurlijk niet super actief te zijn, maar een degelijke website is al een heel goed begin. Heb je die niet, dan heb je echt de boot gemist. Zorg dat je goed te vinden bent." Maar het allerbelangrijkste vindt Guido Noteborn: "Doe wat je leuk vindt. Als je leuk vindt wat je doet is dat gelijk de basis van een goede onderneming. Ik zie wel eens mensen die kiezen voor iets waarvan ze rijk worden, maar als je uitgaat van waar je plezier in hebt gaat de rest vanzelf."