Menu

Snel aan de slag met een Facebookcampagne? Dat kan!

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Social Media

Snel aan de slag met een Facebookcampagne? Dat kan!

Snel aan de slag met een Facebookcampagne? Dat kan!

Hoe vaak checkt u per dag uw tijdlijn op Facebook? Volgens onderzoek spenderen mensen in Nederland gemiddeld 17 minuten per dag op Facebook. Meer dan de helft van de Facebookgebruikers klikt op een advertentie die bij hen in beeld verschijnt. Om de juiste personen op Facebook te bereiken, de potentiële klant, moet u nog wel wat stappen doorlopen. Places.nl licht in deze blog enkele van deze stappen toe en legt uit wat de mogelijkheden zijn voor uw bedrijf om te adverteren op Facebook.

Doelstelling

Aan de slag met advertenties? Bepaal dan allereerst het doel dat u wilt bereiken met uw Facebookcampagne. Er zijn negen advertentiedoelstellingen, die u ook kunt combineren. Wilt u meer aandacht creëren voor uw paginaberichten: meer likes, reacties en shares? Of wilt u juist meer likes op uw Facebook-bedrijfspagina verzamelen, het aantal kliks naar uw website verhogen, of meer bestellingen of aanvragen van uw diensten creëren? Voor elk van de doelstellingen kunt u via Facebook een aparte advertentie creëren. De mogelijkheden lopen uiteen van losse advertenties, het plaatsen van een advertentie met verwijzing naar de bedrijfspagina tot Facebookaanbiedingen. Meer mogelijkheden van Facebookmarketing leest u in deze blog.

Doelgroep

Een groot voordeel van adverteren via Facebook is het kiezen van een specifieke doelgroep. Op die manier maakt u geen onnodige kosten door personen te bereiken die niet uw klant zullen worden. Het is wel zaak om de doelgroep nauwkeurig te bepalen, omdat alleen het door u bepaalde segment de advertentie te zien krijgt op Facebook. Maak dit segment dus niet te smal en niet te breed. Heeft u eenmaal het segment bereikt, dan kunt u het altijd nog uitbreiden. Met de mogelijkheid tot segmenteren kan Facebookmarketing werken als een goede marketingstrategie voor lokale bedrijven. Zo kunt u de woonplaats, leeftijd en interesses van de doelgroep aanpassen aan wie u wilt bereiken.

Boodschap

Welke boodschap wilt u uitdragen naar de klant? Kies voor een boodschap die aansluit bij de advertentiedoelstelling(en), zodat tekst en doelstelling(en) elkaar kunnen versterken. Besteed bovendien aandacht aan het kiezen van een geschikte afbeelding bij de tekst, want de lezer ziet de afbeelding eerder dan de inhoud van de tekst. Wees er bij het schrijven van de tekst alert op dat u begint met de kern van de boodschap. Facebook laat namelijk alleen de de eerste drie tot vier regels van de tekst zien en mensen moeten op "Meer weergeven" klikken om de rest te lezen.

Hulp van Places

Places helpt u graag bij samenstellen van uw advertenties. De Places Service desk is bereikbaar op 024 - 3555 299. Daarnaast heeft Places een uitgebreid stappenplan gemaakt voor het opstellen van een standaard Facebookadvertentie. Vergeet ook niet de link naar uw Facebookpagina te vermelden bij uw bedrijfsgegevens op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com.

Wist u dat u ook via Places kunt adverteren? Ondersteun de zoekmachineoptimalisatie van uw bedrijf niet alleen met een bedrijfspagina op Facebook, maar ook met een uitgebreide bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl en val op tussen uw concurrenten met een advertentie met de door u ingestelde zoekwoorden en plaatsen.

Meer lezen over adverteren? Houd dan de Places blogpagina in de gaten!

Reacties



Even geduld alstublieft...