Menu

Professioneel adverteren op LinkedIn

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Social Media

Professioneel adverteren op LinkedIn

Professioneel adverteren op LinkedIn

Als ondernemer wilt u niet achter de feiten aanlopen. U wilt vooruit lopen op de trends, ook op het gebied van adverteren. Wanneer u de ontwikkelingen in socialmedialand volgt, ziet u bijvoorbeeld dat de populariteit van Facebook onder jongeren afneemt. Kijk eens verder en verdiep u in andere online platforms, zoals LinkedIn. Places.nl licht vast een tipje van de sluier op.

Populariteitswedstrijd

Facebook is ook in 2015 de koploper op het gebied van social media. In Nederland hebben 9.4 miljoen mensen een Facebookprofiel, 6.6 miljoen mensen loggen zelfs dagelijks in. Hiermee is het dagelijks Facebookgebruik in Nederland met 8% gestegen ten opzichte van 2014. Het aantal jongeren dat Facebook gebruikt is echter met 12% gedaald. Deze daling wordt veroorzaakt door de nieuwe platformen die ontwikkeld zijn, zoals Pinterest.

Een ander sociaal platform is LinkedIn. LinkedIn heeft een professionelere insteek dan social media als Facebook en Twitter. Desalniettemin neemt de populariteit van LinkedIn toe. In 2015 hebben 3.8 miljoen Nederlanders een LinkedIn-profiel, en 400.000 van hen loggen dagelijks in. In 2014 logden nog maar 300.000 mensen dagelijks in, wat een stijging betekent van 33%. Op LinkedIn is steeds meer mogelijk, zo kunt u nu bijvoorbeeld ook blogs op LinkedIn plaatsen.

Adverteren, maar dan anders

Sinds juli 2015 is er ook een nieuwe campainmanager beschikbaar op LinkedIn. Zowel bij LinkedIn als bij Facebook kunt u een doelgroep selecteren op geografische en demografische kenmerken. Bij Facebook kunt u daarnaast selecteren op interesse en opleiding, bij LinkedIn op bedrijf of functieomschrijving wat het professionele karakter benadrukt.

Houd er rekening mee dat u LinkedIn met het juiste doel inzet. De consument gebruikt LinkedIn niet om te zoeken naar een bepaalde dienst of naar een product, waardoor advertenties niet altijd relevant zijn voor de bezoeker. Verwacht dus ook niet dat iedereen op uw advertentie klikt: het doorklikratio (CTR) ligt vaak niet hoger dan 0,2% en is vergelijkbaar met die van Facebook. LinkedIn is daarentegen een prima middel voor branding, dus om bekendheid onder de doelgroep te creëren.

Tegenwoordig wordt steeds meer gebruik gemaakt van "adblockers", waardoor steeds agressiever geadverteerd wordt. Om de acceptatie van advertenties te behouden en eventueel zelfs interesse te wekken moet gefocust worden op de juiste advertenties voor een relevant publiek. Specificeer uw doelgroep door middel van de targeting opties op LinkedIn, maar overdrijf hiermee niet om geen groepen uit te sluiten. Maak verder gebruik van een opvallende afbeelding om de advertentie aantrekkelijker te maken. Een afbeelding kunt u bijvoorbeeld laten opvallen door kleuren te gebruiken die in contrast staan met de layout van LinkedIn.

Online vindbaarheid vergroten met behulp van Places

Hoe zichtbaarder uw bedrijf, des te beter. Vergroot de online vindbaarheid van uw bedrijf verder door een bedrijfsvermelding bij Places aan te maken. Zo toont u gratis uw bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com, waardoor uw potentiële klanten eenvoudig contact met u kunnen opnemen. Daarnaast biedt Places uitgebreide advertentiepakketten. Met een advertentiepakket kunt u uw bedrijfsvermelding uitbreiden met uw logo, foto's en website, bovendien adverteert u met een advertentie boven de zoekresultaten. Zo valt uw bedrijf extra op en blijft u de concurrentie voor.

Heeft u vragen over adverteren via Places? Bel dan naar 024-8200617. Places adviseert u graag vrijblijvend over de mogelijkheden om extra op te vallen met uw bedrijf!

Reacties



Even geduld alstublieft...