Menu

Next-level adverteren: Snapchat voor de ondernemer

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Social Media

Next-level adverteren: Snapchat voor de ondernemer

Next-level adverteren: Snapchat voor de ondernemer

Snapchat bestaat sinds 2011 en is de afgelopen vier jaar ontzettend snel gegroeid. Per dag worden 400 miljoen snaps verstuurd. Eén miljoen Nederlanders maken gebruik van Snapchat. Het netwerk is enorm populair onder 'generatie Y'. Zeker wanneer jongeren tot uw doelgroep behoren is Snapchat een netwerk dat u in de gaten wilt houden. Places praat u even bij.

Snapwat?

Snapchat is een applicatie voor smartphones met iOS of Android waarmee gechat kan worden door middel van het sturen van foto's. Deze foto's kunnen maximaal tien seconden in beeld zijn en zijn, wanneer eenmaal geopend, niet meer terug te halen. De app is met name populair onder generatie Y, de generatie die tussen 1980 en 1996 geboren is. Deze generatie is opgegroeid met het internet en verschilt dan ook daadwerkelijk van andere generaties. Huidige ondernemers zijn over het algemeen vaak ouder en hierdoor was generatie Y op marketinggebied behoorlijk ongrijpbaar.

Praatjes vullen geen gaatjes

Sterke, visuele content is belangrijk om snel en effectief een boodschap over te kunnen brengen. Ons brein verwerkt beelden immers veel sneller dan tekst. Bovendien is 90% van de informatie die naar ons brein wordt gestuurd visueel. Sinds eind 2014 is het mogelijk om video's te delen op Facebook. Anno 2015 is een simpele foto dus niet meer voldoende om de aandacht van de doelgroep vast te houden. Naast de nadruk op bewegend beeld komt ook kortstondigheid om de hoek kijken met apps als Tinder en Snapchat. Bewaren is niet langer vanzelfsprekend met de groeiende behoefte aan privacy, en marketeers moeten daar nu al op anticiperen.

Toepassingstips

Indien uw doelgroep bestaat uit tieners van 14 tot 22 jaar kan Snapchat een waardevolle marketingtool zijn voor u als ondernemer. Het is wel belangrijk dat u zich realiseert dat jongeren Snapchat gebruiken omdat ze dat "leuk" vinden. Willen zij dan wel benaderd worden door bedrijven? Nee, eigenlijk niet. Van de geïnterviewden geeft 90% aan dat zij Snapchat een persoonlijke app vinden en het irritant zouden vinden als bedrijven hen zouden benaderen. Echter krabbelen zij terug als het gaat om bijvoorbeeld sneakpreviews. Het is dus uitermate belangrijk wát u met Snapchat zou gaan doen.

Hieronder vindt u enkele tips om Snapchat toe te passen op een manier die de doelgroep aanspreekt:

  • Kortingscodes: Stuur een persoonlijke kortingscode naar bestaande (of juist nieuwe) volgers om ze te belonen. De kortingscode kan natuurlijk maar éénmaal afgespeeld worden, bijvoorbeeld aan de kassa zoals het bedrijf 16Handles doet.
  • Kijkje achter de schermen: Door volgers een kijkje achter de schermen te geven, laat je als bedrijf zien wie je bent. Meer over het belang van een personal touch leest u hier.
  • Exclusieve content: De content op Snapchat is maximaal 24 uur beschikbaar (bij het gebruik van "mijn verhaal". Zo kan goed exclusieve content verspreid worden, denk aan een sneak preview voor de eerste vijftig volgers.

Places adverteren

Zijn jongeren niet uw doelgroep en is Snapchat dus niet de tool voor u? Maak dan een bedrijfsvermelding aan bij Places. U toont uw bedrijfsvermelding gratis op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com, waardoor uw potentiële klanten eenvoudig contact met u kunnen opnemen. Daarnaast biedt Places uitgebreide advertentiepakketten. Met een advertentiepakket kunt u uw bedrijfsvermelding uitbreiden met uw logo, foto's en website, bovendien adverteert u met een advertentie boven de zoekresultaten. Zo valt uw bedrijf extra op en blijft u de concurrentie voor.

Heeft u vragen over adverteren via Places? Bel dan naar 024-8200617. Places adviseert u graag vrijblijvend over de mogelijkheden om extra op te vallen met uw bedrijf!

Reacties



Even geduld alstublieft...