Menu

De valkuilen van LinkedIn: waar moet u op letten?

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Social Media

De valkuilen van LinkedIn: waar moet u op letten?

De valkuilen van LinkedIn: waar moet u op letten?

LinkedIn, wie heeft er tegenwoordig geen account op dit sociale medium? Het is een zeer geschikt medium voor zakelijk gebruik. Zo kunt u als ondernemer connecties leggen met relevante personen voor uw bedrijf en daarmee uw netwerk aanzienlijk vergroten. U kunt uw eigen bedrijfspagina beheren, lid worden van relevante groepen en u kunt anderen aanbevelen, maar belangrijker: anderen kunnen ook u aanbevelen. LinkedIn heeft u als ondernemer dus veel te bieden op zakelijk gebied, maar op welke valkuilen moet u letten? Places.nlvertelt het u in deze blog.

1. Geen professionele foto

LinkedIn is een sociaal medium, dus mensen willen graag zien wie u bent. Heeft u een bedrijfspagina op LinkedIn of gaat u er een aanmaken? Zorg dan voor een professionele profielfoto die herkenbaar en actueel is. LinkedIn is een zakelijk netwerk. Een strandfoto of een foto met een pul bier is dus niet gepast. Het is bijvoorbeeld wel een optie om uw bedrijfslogo te gebruiken.

2. Geen informatie over uw bedrijf, merk, product of dienst

Op LinkedIn wordt de mogelijkheid gegeven om een beschrijving te geven van uw bedrijf, merk, product of dienst. Licht u op uw bedrijfspagina niet toe wat u doet en welke problemen u voor uw (potentiële) klant oplost? Dan begrijpt niemand waar u zich mee bezig houdt en wordt uw profiel ook niet verder bekeken. De kans op een connectieverzoek vermindert dan ook aanzienlijk.

3. Geen volledig ingevuld profiel

Wist u dat LinkedIn uw vindbaarheid tegen houdt als u uw profiel niet volledig ingevuld heeft? LinkedIn werkt net zoals Google met zoekmachineoptimalisatie (SEO). Hoe completer uw bedrijfspagina op LinkedIn dus is, hoe eerder deze gevonden wordt in Google. Vul uw profiel dus gelijk aan als u dit nog niet afgerond heeft!

4. Engelse teksten met een Nederlandse doelgroep

Door het menu en het gebruik van de Engelse termen op LinkedIn zijn veel LinkedIn-gebruikers automatisch ook het profiel in gaan vullen in de Engelse taal. Dit is echter een gemiste kans als uw bedrijf een Nederlandse doelgroep heeft! Zij gaan ook op zoek met Nederlandse zoekwoorden. Als u uw bedrijfspagina in het Engels geschreven heeft, bent u dus lastig te vinden voor uw doelgroep. Om dit op te lossen, kunt u er bijvoorbeeld voor kiezen om uw profiel in meerdere talen op te maken.

Maak uw LinkedIn pagina zichtbaar via Telefoonboek.nl

Een eerste indruk is zeer belangrijk en die maakt u ook op LinkedIn maar één keer. Zorg dus voor een volledig ingevuld LinkedIn profiel met een professionele uitstraling. Via uw account op Places kunt u uw contactgegevens, openingstijden, parkeergelegenheden, betalingsmogelijkheden en social media links invullen en daarmee weergeven op Telefoonboek.nl.

Heeft u de link naar uw bedrijfspagina op LinkedIn nog niet ingevuld? Doe dat dan vandaag nog en maak uw LinkedIn pagina zichtbaar voor 4 miljoen Nederlanders per maand! Heeft u nog geen account? Maak deze dan direct gratis aan. Wilt u graag meer informatie over deze mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op met onze servicedesk via 024-3555299. Wij helpen u graag!

Reacties



Even geduld alstublieft...