Menu

Klantloyaliteit, het was nog nooit belangrijker

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Ontwikkelingen in de markt

Klantloyaliteit, het was nog nooit belangrijker

Klantloyaliteit, het was nog nooit belangrijker

U onderscheiden in de grote digitale wereld is ontzettend moeilijk. Klanten aan u binden zo mogelijk nog lastiger. Met alle keuzes die een klant kan maken wordt het zaak voor u om de klant voor u te laten kiezen, maar hoe doet u dat? Hier onder volgen een aantal tips om uw klant fan te maken!

Aandacht

Aandacht is een van de meest belangrijke ingrediënten voor loyaliteit. Dit begint bij het bijhouden wat iedere specifieke klant bij u doet, vraagt en koopt. Zodra een klant contact met u opneemt of uw zaak binnen loopt, moet u bij wijze van spreken in staat zijn om te weten wat hij of zij wil. Bij nieuwe klanten lukt dit uiteraard niet, maar voor terugkomende klanten is het een prettige verwelkoming. In een tijd waarin alles geautomatiseerd en gestandaardiseerd wordt, is het voor een klant prettig herkend te worden als persoon en niet als nummer.

Service

Uw klant goed behandelen is de sleutel tot tevredenheid. Ook al is een klant gefrustreerd en boos op uw bedrijf, geduld houden en de tijd nemen om de klant te helpen kan een positief effect hebben. Begrip tonen voor de frustratie helpt ook goed en zorgt ervoor dat een klant zich gehoord voelt, dit zorgt al automatisch voor een beter gevoel bij de klant. Nu kunt u wellicht denken dat dit onnodig veel tijd kost maar klanttevredenheid is ontzettend belangrijk op het gebied van service. Wanneer een klant uw klant uw bedrijf aanraadt aan zijn of haar omgeving, is de kans veel groter dat ook deze personen u komen bezoeken. Eigenlijk is het investeren in uw bestaande klanten, investeren in uw toekomstige klanten.

Medewerkers

Naast de klanten spelen ook uw medewerkers een sleutelrol in de klantloyaliteit. Alle bovengenoemde punten moeten uiteraard ook uitgedragen worden door uw medewerkers en het is dus zaak dat u uw medewerkers goed instrueert. Uw medewerkers zijn het gezicht van uw zaak en het beeld dat uw klanten onthouden. Uw medewerkers tevreden houden werkt hierbij ook in uw voordeel. Zij zijn hét uithangbord van uw bedrijf en dus ook hen tevreden houden, werkt automatisch verder op de klanten. Waardeer uw medewerkers voor wat ze doen, motiveer ze en zij zorgen uit zichzelf voor een juiste uitstraling. Kortom zijn aandacht, service en uw medewerkers belangrijke pionnen voor klantloyaliteit. Klanten behouden kost immers minder dan nieuwe klanten werven. Houd voor meer tips de Places blogpagina in de gaten!

Reacties



Even geduld alstublieft...