Menu

Online beoordeeld worden? Zo ontvangt u reviews van uw klanten

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Online Marketing

Online beoordeeld worden? Zo ontvangt u reviews van uw klanten

Online beoordeeld worden? Zo ontvangt u reviews van uw klanten

Reviews worden steeds belangrijker voor bedrijven. Tegenwoordig is de digitale wereld ontzettend groot. Consumenten kopen wereldwijd producten en diensten online en winkels verwijzen steeds meer richting hun webshops. Een goede review kan dan veel invloed hebben op de aankoopbeslissing van de consument. Places.nl legt u uit waarom reviews ook voor uw onderneming van belang zijn en hoe u ervoor zorgt dat klanten ook bij u reviews achterlaten.

Waarom reviews belangrijk zijn

Een belangrijk voordeel van een review is dat u feedback krijgt op producten en dienstverlening. Negatieve feedback kunt u verwerken en zo uw diensten verbeteren. Reviews zijn ook belangrijk omdat het nieuwe klanten zou kunnen werven. Als iemand een positieve review leest over een bepaald product of dienst, is de kans groter dat deze persoon voor uw product of dienst zal kiezen. En aangezien steeds meer consumenten kopen via internet, krijgen online reviews een steeds grotere plek. Meer informatie over online beoordelen vindt u hier. Ook op sites waar producten en diensten worden vergeleken, worden reviews meegenomen in de uitkomsten. Ook een review van uw product of onderneming is dus van belang!

Hoe ontvang ik meer reviews van klanten

Stuur uw klanten op de goede momenten een herinnering. Uit het niets een mailtje sturen met de vraag om een review te schrijven is niet effectief. Mensen moeten nog met hun gedachten bij uw bedrijf zijn. Gebruik daarom belangrijke momenten om mensen te wijzen om het schrijven van een review. Zo'n moment zou kunnen zijn na een aankoop, bestelling of naar aanleiding van een telefoongesprek. Maak verder gebruik van speciale acties rondom reviews. Geef bijvoorbeeld korting op de volgende aankoop of dienst bij het achterlaten van een review. Een andere tip voor het ontvangen van reviews is de laagdrempeligheid. Het moet snel kunnen en niet teveel moeite kosten anders haken klanten af. Laat klanten dus niet registreren of een account aanmaken en gebruik een formulier dat niet meer dan twee minuten duurt om in te vullen. Klanten zullen ook sneller een review schrijven als ze weten wat ermee gedaan wordt. Geef dus aan wat er met hun mening gedaan wordt en waarvoor de review gebruikt wordt. Alleen 'klanttevredenheid' is dan niet specifiek genoeg. Tot slot is het van belang om niet te vergeten een dankbericht te sturen. Benoem hoe blij u bent met de review en dat het nemen van de tijd erg gewaardeerd wordt.Een goed voorbeeldformulier voor reviews vindt u op deze pagina van MarketingMed.

Reviews op Places.nl

Wist u dat u ook op Places gebruik kunt maken van reviews? Bij het aanmaken van een bedrijfspagina kunt u de dienst gratis toevoegen waarbij klanten reviews voor u kunnen achterlaten en uw bedrijf kunnen beoordelen. Uw bedrijf aanmelden doet u gemakkelijk en gratis op deze pagina. Voor meer informatie kunt u altijd onze klantenservice bereiken op 024-3555299.

Reacties



Even geduld alstublieft...