Menu

Uw bedrijf in beeld: laat afbeeldingen voor u spreken!

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Online Marketing

Uw bedrijf in beeld: laat afbeeldingen voor u spreken!

Uw bedrijf in beeld: laat afbeeldingen voor u spreken!

Als ondernemer wilt u graag zoveel mogelijk informatie overbrengen op uw klanten. De producten en diensten die u aanbiedt, de voordelen van uw bedrijf, de professionele werkhouding van uw medewerkers: alles wilt u communiceren. Veel tekst op uw website en in uw reclameboodschappen brengt uw klanten echter vaak in de war. Waarom probeert u het niet met een afbeelding? Goede afbeeldingenzeggen namelijk meer dan 1000 woorden...

Emoties overbrengen

Meer dan ooit draait reclamemaken om het oproepen van emoties. Consumenten willen zich kunnen identificeren met een bedrijf en richten zich niet alleen meer op producten en diensten. Abstracte informatie zoals de sfeer in een restaurant of de klantvriendelijkheid van het personeel is lastig in woorden te vangen en wordt daarom vaak erg omslachtig beschreven. Foto's en afbeeldingen zijn in dit geval een betere keuze. Daar komt bij dat beeld toegankelijker is dan een stuk tekst en sneller in de hersenen wordt verwerkt. Mensen hebben tegenwoordigweinig tijd. Maar hoe kiest u de juiste afbeelding? En wat is beter: een foto of een illustratie? aaa1

Onderwerp kiezen

Klanten vinden het fijn om te weten met wie ze te maken hebben. Met foto's van uw personeel en winkel of werkvloer wekt u een betrouwbare indruk. Ook foto's van uw producten of diensten dragen hieraan bij. Heeft u een taxibedrijf? Plaats dan een foto van een van uw taxi's samen met bijvoorbeeld een van uw medewerkers op uw website. Klanten zien dan in één oogopslag welke dienst u aanbiedt en wat voor mensen er bij u werken. Naast het winnen van vertrouwen kunt u afbeeldingen ook inzetten om uw bedrijf te onderscheiden van anderen. Wordt in uw bakkerij alles dagvers bereid? Geef uw klanten een kijkje achter de schermen.

Specificaties

Let erop dat uw afbeeldingen scherp en helder zijn. Het is dan ook aan te raden om de foto's door een professionele fotograaf te laten maken, bij voorkeur bij daglicht. Beroepsfotografen weten precies hoe zij uw bedrijfsidentiteit in beeld kunnen vastleggen. Dit kost weliswaar meer dan zelf een aantal foto's maken met uw eigen camera, maar zal u uiteindelijk meer opleveren. Lees voor meer tips ook de blog van Places over de perfecte afbeelding voor uw bedrijfsomschrijving.

Foto of illustratie?

Of u kiest voor een foto of een illustratie hangt af van de boodschap die u wilt overbrengen. De laatste jaren zijn speelse en eenvoudige illustraties in populariteit toegenomen. Vooral als u een bepaald gevoel of een emotie wilt oproepen, spreken deze erg tot deverbeelding. Gaat u echter voor transparantie en betrouwbaarheid, dan zijn foto's een betere keuze. Deze geven een beter beeld van de werkelijkheid door uw bedrijf daadwerkelijk te laten zien. Lees voor extra informatie over plaatjes en foto's ook meer over de websitetrends van 2014. aaa2

Afbeeldingen en online vindbaarheid

Afbeeldingen mogen dan meer zeggen dan 1000 woorden; tekst is nog steeds belangrijk voor de online vindbaarheid van uw bedrijf. Combineer uw afbeeldingen daarom altijd met een korte tekst met belangrijke tags waarmee klanten uw bedrijf kunnen vinden. Zorg er daarnaast voor dat uw bedrijfsvermelding enbedrijfsomschrijvingop Places.nl goed in orde zijn, waardoor deze juist worden weergegeven op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. Lees meer over het belang van online vindbaarheid. Als het goed zit met uw online vindbaarheid, is telefonische bereikbaarheid de tweede stap.Kijk eens op Places Antwoordservice voor meer informatie!

Reacties



Even geduld alstublieft...