Menu

Optimaliseer uw e-mailmarketing voor hogere verkoopcijfers

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Online Marketing

Optimaliseer uw e-mailmarketing voor hogere verkoopcijfers

Optimaliseer uw e-mailmarketing voor hogere verkoopcijfers

Tegenwoordig draait elke vorm van marketing om de klant en de doelgroep. Advertenties worden aangepast aan zoekopdrachten, reclamemails hebben een persoonlijke aanhef en de marketing wordt zoveel mogelijk aangepast aan de interesses van de klant. Er zijn echter een aantal fouten die vaak voorkomen in bedrijfsmarketing. Places.nl vertelt u in deze blog hoe u de e-mailmarketing van uw business kunt optimaliseren.

Verminder afmeldpercentages

Stap af van de standaard nieuwsbrief die naar het gehele klantenbestand wordt gestuurd, waaronder klanten die hun net gekochte aankoop terugzien in die mail. Dit blijkt voor de grootste afmeldpercentages te zorgen, omdat de inhoud van de mail voor de klant dan niet relevant is. Maak dus allereerst een scheiding in uw marketing op basis van koopgedrag.

Pas mails aan op eerdere aankopen of belangrijke data

De mails aanpassen op eerdere aankopen, is juist wel een goed idee. Als u bijvoorbeeld uit de statistieken weet dat een groep klanten boeken voor Belastingrecht hebben besteld, mail hen dan bijvoorbeeld na een tijd met de vraag: Is uw kennis over Belastingwetten nog up-to-date? Zo'n vraag is relevant voor de klant en resulteert daarom in een hoger percentage mails dat geopend wordt.

U kunt daarnaast ook inspelen op abbonementen of diensten die aflopen. Wanneer de contractdatum eindigt of het nieuwe studiejaar eraan komt, stuurt u direct een relevant aanbod via de e-mail. E-mailmarketing hoeft echter niet alleen gericht te zijn op aankopen. U kunt ook contact houden met uw klantenbestand door onderzoekscampagnes te voeren, zoals het vragen om ervaringen en reviews. Want zoals u misschien wel weet neemt het aantal aankopen met sociale bewijskracht ook flink toe.

Stuur relevante informatie

Is uw bedrijf gericht op diensten of specifieke producten? Dan is beste om een klant relevante, extra informatie te sturen. Klanten gaan eerder over tot een aankoop wanneer ze aanvullende informatie ontvangen over hoe ze het product kunnen gebruiken, zoals hoe u het beste uw schoenen kunt poetsen en welk product geschikt is voor welk materiaal. Denk ook aan accessoires, zoals een mail over beschermhoesjes voor een nieuwe gekochte iPhone.

Persoonlijk voordeel

Een laatste manier waarop u e- mailmarketing kunt inzetten is door een campagne waarbij de klant persoonlijk voordeel ontvangt. Denk daarbij aan korting vanwege een verjaardag, of een kortingsspaarsysteem voor vaste klanten. Wanneer de klant het gevoel heeft iets speciaals te krijgen, zal diegene sneller overgaan tot een aankoop.

Places Reviews

Wanneer na het lezen van dit artikel reviews wilt gaan verzamelen via e-mails, kunt u Places Reviews inschakelen om de reviews voor u te beheren en het vertrouwen in uw bedrijf daardoor te vergroten. Wilt u zich richten op meerdere marketingvormen? Kijk dan voor de mogelijkheden van adverteren op Openingstijden.com en Telefoonboek.nl, waarmee u 6,6 miljoen potentiële klanten bereikt. Bel 024 â 3555 299 voor meer informatie. Wij helpen u graag!

Reacties



Even geduld alstublieft...