Menu

Houd uw SEO-technieken up-to-date

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Online Marketing

Houd uw SEO-technieken up-to-date

Houd uw SEO-technieken up-to-date

Zoekmachines als Google en Bing bepalen aan de hand van een aantal criteria hoe hoog uw bedrijf in de zoekresultaten terecht komt. Daarom doet vrijwel iedere onderneming tegenwoordig aan SEO, ofwel Search Engine Optimization. De SEO-strategieën schieten als paddenstoelen uit de grond, met als gevolg dat er een wildgroei aan mythes over effectieve strategieën is ontstaan. Moz heeft voor u uitgezocht welke strategieën inmiddels achterhaald zijn en Places vertelt u daar graag meer over!

1. Focus op kliks, niet op zoekwoorden

"Door zoveel mogelijk zoekwoorden in de titel te verwerken, kom ik hoog in de zoekresultaten terecht." Zo denkt een groot deel van de ondernemers. Dit is echter niet het geval, want Google oordeelt ook op kliks. Aangezien zoekwoorden in de titel lang niet altijd kliks genereren, kunt u dus over tijd juist lager in de zoekresultaten belanden. Ter verduidelijking een voorbeeld: waar zou u eerder op klikken?
| Places.nl: Maak uw bedrijf optimaal online vindbaar én bereikbaar |
| Places.nl Telefoonboek Openingstijden Reviews Antwoordservice Website |
Focus daarom op het genereren van kliks, dat is effectiever dan het enkel verwerken van zoekwoorden.

2. Houd ankerteksten natuurlijk

Voor ankerteksten geldt hetzelfde als voor zoekwoorden in de titel. Focus op de bezoeker en niet op Google. Een extreem hoog aantal interne links ziet er vreemd uit en genereert juist minder kliks.

3. Creër sterke pagina's

Zoals aan bovenstaande twee tips te zien is, was Google de afgelopen jaren sterk gericht op zoekwoorden. Dit is echter tegenwoordig niet meer het geval: Google is juist sterker gericht op intentie. Voor ieder zoekwoord een aparte pagina creëren is daarom niet altijd even effectief. Het werkt beter om te kiezen voor één sterke pagina.

4. Absoluut geen links kopen

Het kopen van links is altijd een slecht idee. Het is onbetrouwbaar, en er is geen enkele manier waarop aan te tonen valt dat uw indexatie in de zoekresultaten er beter door wordt. Maak uw handen er dus niet vuil aan.

5. 'Linkbait' zonder goede content is slechte content

Alleen écht goede content scoort. Het plaatsen van een semi-interessewekkend artikeltje om kliks te genereren werkt niet, en steeds meer webmasters komen daarachter. Door zogenaamd aantrekkelijke content te plaatsen, plaatst u in feite slechte content en daardoor zult u niet hoger in de zoekmachines terecht komen.

Rankings kunnen worden beïnvloed door bijvoorbeeld woonplaats, persoonlijke zoekgeschiedenis en social posts door je netwerk. Mede hierom kan niemand resultaten garanderen binnen SEO. Gelukkig zijn er ook andere manieren om te zorgen dat uw bedrijf optimaal vindbaar en bereikbaar is voor zowel uw potentiële als bestaande klanten. Door uw bedrijf gratis aan te melden bij Places, bent u online vindbaar voor de 6,6 miljoen bezoekers van Telefoonboek. U wilt toch ook zorgen voor meer klanten en meer omzet? Neem gerust contact op met 024-3555299, wij helpen u graag!

Reacties



Even geduld alstublieft...