Menu

Gelooft u nog in deze 5 mythes over online adverteren?

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Online Marketing

Gelooft u nog in deze 5 mythes over online adverteren?

Gelooft u nog in deze 5 mythes over online adverteren?

Als ondernemer is het lastig om alle ontwikkelingen en onderzoekspublicaties op het gebied van internetmarketing bij te houden. Dat mag natuurlijk geen reden zijn om niet te participeren in online adverteren! In deze blog leest u over de bekendste mythes die bestaan over adverteren. Met die kennis kunt u uw onderneming vernieuwen!

#1 'Online adverteren werkt alleen voor grote bedrijven"

De belangrijkste van allemaal. Online adverteren is in tegenstelling tot een paar jaar terug niet meer weg te denken. Ook kleine marketingcampagnes kunnen de doelgroep tegenwoordig op allerlei manieren bereiken: van e-mailmarketing tot advertenties voor alle smartphonegebruikers die bij uw bedrijf in de buurt zijn. Via Places.nl kunt u sinds kort zelfs uw eigen unieke doelgroep met bedrijfsgegevens bereiken, dus begin snel met uw eigen campagne!

#2 'Social media? Nee hoor, daar zitten mijn klanten niet op!'

Een bekend excuus. Nederland is niet alleen de koploper als het gaat om social mediagebruik, maar het aantal gebruikers boven de 55 jaar is zelfs de grootste groep op Facebook. Dit is gebleken uit onderzoek van een Brits statistiekbureau en verder werd duidelijk dat maar liefst 65% van de Nederlanders een social media account heeft. Die kennis is voor uw bedrijf interessant, omdat u via social media veel klanten kunt bereiken en overtuigen tot een aankoop.

#3 'Het is niet nodig om te reageren op feedback via social media'

Reageren op feedback is cruciaal voor het creeëren van goodwill onder potentiële klanten. Door te reageren op positieve feedback, wordt uw bedrijf persoonlijker en daardoor toegankelijker. Zelfs negatieve feedback kan uw business ten goede komen. Wanneer u hier op een goede manier, openbaar op reageert zien klanten dat uw bedrijf een goede service biedt. Dat vergroot het vertrouwen! Vraag bestaande klanten dan ook om een beoordeling na een aankoop.

#4 'Meer traffic, meer geld'

Dat is helaas niet waar. Het blijkt dat het naast goede marketing net zo belangrijk is om kritisch te kijken naar de inhoud van uw website. U bent er nog niet wanneer het aantal bezoekers begint toe te nemen. Is de customer journey bijvoorbeeld wel optimaal ingericht? Het Places team kan u helpen bij het maken van een goede, zakelijke website.

#5 'E-mailadvertenties belanden toch in de spambox'

Nee, het hangt er maar net van af hoe u dit soort marketing aanpakt. Zorg er voor dat de e- mails toegevoegde waarde heb door de content in doelgroepen te scheiden. Stuur klanten die net een kledingaankoop hebben gedaan bijvoorbeeld een mail na met accessoires, in plaats van een mail met daarin hetzelfde item. Door de e- mailmarketing te optimaliseren aan de hand van uw websitestatistieken, verhoogt u het aantal click-throughs.

Wilt u de diensten van Places.nl zelf ook inzetten om een unieke doelgroep met bedrijfgsgevens te bereiken, om uw marketing te optimaliseren? Of heeft u nog hulp nodig bij het maken van een goede, zakelijke website waar u in advertenties naar kunt verwijzen? Bel dan vrijblijvend voor meer informatie naar 024 â 3555299.

Reacties



Even geduld alstublieft...