Menu

Bereik meer klanten met een account op Places.nl

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Online Marketing

Bereik meer klanten met een account op Places.nl

Bereik meer klanten met een account op Places.nl

Misschien leest u deze blog nu, omdat u mogelijk geïnteresseerd bent in de diensten van Places. Of u bent al een stapje verder en u heeft al een Places.nl account aangemaakt. Maar hoe maakt u daar nu zo optimaal mogelijk gebruik van? Er zijn veel mogelijkheden. Places.nl zet de belangrijkste op een rij en geeft aan hoe u deze voor u zo gunstig mogelijk kunt gebruiken.

Contactgegevens

De eerste velden die u kunt invullen gaan over uw bedrijfsgegevens. Wat is uw bedrijfsnaam en wat is uw adres? Controleer dit altijd nog een keer extra. U zult niet geloven hoe vaak hier nog fouten in worden gemaakt. Ook kunt u bij uw bedrijfsgegevens een telefoonnummer invoeren. Let op: bij het gratis pakket kunt u slechts één telefoonnummer tonen. Wilt u een extra telefoonnummer invullen, dan is een betaald advertentiepakket een betere optie.

Categorie

Onderin bij uw gegevens ziet u een uitrolvenster staan met categorie. Hierbij kunt u de categorie van uw bedrijf aangeven. Er zijn veel opties, dus neem vooral de tijd om goed te bedenken bij welke categorie uw bedrijf het beste past. Het lijkt verleidelijk om snel voor de categorie 'overig' te kiezen, maar uw bedrijf kan ook juist gevonden worden doordat (potentiële) klanten zoeken op de categorie. Komt u er niet uit? Places.nl denkt graag mee over een goede categorie voor uw bedrijf.

Bedrijfsomschrijving

Omschrijf in de bedrijfsomschrijving kort waar uw bedrijf om bekend staat. Noem de naam van uw bedrijf enkele malen, evenals uw vestigingsplaats. Ook vergroot u uw vindbaarheid door hier duidelijk te vermelden waar uw bedrijf gespecialiseerd in is. Doe dit het liefst met een aantal synoniemen. Hoewel het goed is om klanten te vertellen wat u hen kunt bieden, is het wel aan te raden om deze tekst kort en bondig te houden.

Social medialinks

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om goed zichtbaar te zijn op social media. Places.nl herkent dit en moedigt dit ook aan, onder andere door veel blogs te schrijven over social media. Places.nl geeft u als ondernemer ook de kans om via social media met uw klanten in contact te komen. Daarom kunt u bij ieder pakket, zowel gratis als betaald, al uw social media links toevoegen. De social media die het meest worden gebruikt door ondernemers zijn Facebook en LinkedIn, maar ook Google+ lijkt aan populariteit te winnen.

Openingstijden

Uit onderzoek blijkt dat de een groot deel van de klanten die op zoek is naar een bedrijf, zoekt naar de openingstijden. Veel bedrijven hebben hun openingstijden echter niet heel duidelijk weergegeven staan. Door uw openingstijden op Places.nl aan te geven, staan deze op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. Hierdoor kunt u een groot deel van de klanten die op zoek zijn naar de openingstijden van uw bedrijf snel helpen.

Parkeergelegenheid

Een extra service die u kunt aanbieden bij Places.nl, is aangeven waar uw klanten kunnen parkeren bij uw zaak. Gaat het om een gebied met betaald parkeren of kunnen ze gratis bij u parkeren? Ook kunt u aangeven of de klanten op eigen terrein bij u parkeren of juist niet.

Betaalmogelijkheden

Voor veel klanten is het handig om te weten met welke middelen zij bij uw bedrijf kunnen betalen. Als ze alleen met contant geld kunnen betalen, kunnen zij hier alvast rekening mee houden. Zo voorkomt u bijvoorbeeld dat uw klant contant wil betalen, terwijl u alleen pinbetalingen accepteert.

Betaald pakket?

Zoals vermeld kunt u bij een advertentiepakket meerdere telefoonnummers opnemen. Verder worden ook uw e-mailadres, website en afbeeldingen weergeven als u een pakket neemt. Ook uw vindbaarheid wordt vergroot in de vorm van een advertentie. U kunt dan twee zoekwoorden en twee plaatsen aangeven, waarbij u in de zoekopdracht bij Telefoonboek.nl bovenaan verschijnt. Wilt u meer weten of de mogelijkheden van een betaald of een gratis pakket? Neem dan contact op met de klantenservice op het nummer 024-2031007, bereikbaar van 8.00 - 21.00 uur. Of neem een kijkje op de website. Wij helpen u graag!

Reacties



Even geduld alstublieft...