Menu

Zo optimaliseert u advertenties met consumentgegevens

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Online Marketing

Zo optimaliseert u advertenties met consumentgegevens

Zo optimaliseert u advertenties met consumentgegevens

Zelf heeft u vast ook wel eens een Facebook- advertentie voorbij zien komen van hardloopschoenen, die u toevallig nét die week wilde gaan aanschaffen. Maar is dat wel zo toevallig?

Nee. In uw smartphone alleen al zitten talloze trackers die bijhouden welke producten of diensten u interesseren. Uw zoekopdrachten bijvoorbeeld, worden automatisch opgeslagen. Twittert u vaak over hardlopen? Dan worden de advertenties die u te zien krijgt daarop afgestemd. Consumentgegevens van Twitter kunt u ook inzetten voor de marketingstrategie van uw eigen business. Hoe dat werkt, leest u in deze blog.

Doelgroep

Adverteren via social media is big business: het is de beste manier om in contact te komen met de doelgroep. De conversie van uw bedrijf verhoogt echter alleen wanneer de advertenties relevant zijn voor de consument. Richt u dan ook op een doelgroep die uit gegevens interesse blijkt te hebben in uw product of dienst. Maar hoe komt u aan dit soort 'gegevens'?

Consumentgegevens

Consumentgegevens worden op allerlei manieren verzameld: van GPS-locaties tot social media en van online aankopen tot zoekopdrachten. Twitter registreert bijvoorbeeld via de eigen app welke andere apps gebruikers ook geïnstalleerd hebben op hun smartphone. Die losse data zeggen op zichzelf niks, maar wel wanneer ze geanalyseerd en gecombineerd worden. Op die manier wordt per gebruiker een klantprofiel opgezet wat bestaat uit demografische gegevens, interesses en voorkeuren.

Hoe werkt het?

Grote bedrijven werken met deze gegevens door cookies: wanneer een consument een website bezoekt, wordt het profiel van diegene direct doorgestuurd naar zo'n 40 bedrijven. Het bedrijf voor wie die consument het meest relevant is, betaalt om een advertentie te mogen tonen. Wanneer u adverteren op deze manier slim inzet, neemt uw bereik enorm toe.

Zelf aan de slag

U kunt zelf een bedrijf inschakelen die op basis van consumentegegevens profielen voor u opstelt, zoals Snakeware. Zijn andere bedrijven de consumenten van uw bedrijf? Schakel dan de service van Places Klanten in. Daarmee creëert u een eigen unieke doelgroep, gebaseerd op uw branche en regio. U ontvangt de gegevens van deze bedrijven voor uw eigen marketingcampagne.

Slim adverteren kan ook met een advertentie op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com, waarmee u 6,6 miljoen potentiële klanten bereikt. Bel voor meer informatie over Places Adverteren vrijblijvend met 024 â 3555299.

Reacties



Even geduld alstublieft...