Menu

Vijf verkooptechnieken om uw salespercentage te verhogen

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Marketing & Sales

Vijf verkooptechnieken om uw salespercentage te verhogen

Vijf verkooptechnieken om uw salespercentage te verhogen

Heeft u wel eens nagedacht over de manier waarop u producten of diensten aanbiedt aan potentiële klanten? Het is essentieel om goed voorbereid een gesprek met hen aan te gaan en flexibel om te gaan met verschillende klanten. In deze blog bespreekt Places.nl vijf zeer succesvolle verkooptechnieken die u kunnen helpen om uw verkoop te optimaliseren.

1. Minimaliseer de kosten

U moet uw kopers overtuigen dat de genoemde, grote bedragen kleiner zijn dan dat ze lijken. Deze techniek beïnvloedt op een effectieve manier de mindset en kan de prijsverschillen met uw concurrent relativeren. Deze techniek kan bijvoorbeeld worden ingezet indien u een bepaald object voor een langere tijd verhuurt, zoals een koffiemachine. Dit zou wellicht â1200,- op jaarbasis kosten. Dit is een groot bedrag en men zal niet direct geneigd zijn om 'ja' te zeggen. Maar indien u zegt dat het slechts â100,- per maand kost, of zelfs zeg â3,29 per dag en dat er dus minder dan 5 koffie per dag verkocht moet worden om rendement te maken, dan ziet dit er toch een stuk voordeliger dan enkel het bedrag van â1200,-. Dus overtuig uw klant ervan dat hij ook daadwerkelijk profiteert van zijn aankoop.

2. Speel in op wat de klant nodig heeft

Door een klant niet gelijk niet geven wat hij vraagt, vergroot u de kans dat deze klant een aankoop zal doen. Door de prijs voor een bepaald product of dienst te vroeg of te laat te geven, neemt deze kans af. Door gerichte, open vragen te stellen komt u achter het daadwerkelijke verlangen van uw klant. U kunt de vraag naar de prijs omzeilen door te zeggen dat u de prijs pas correct kunt geven indien u alle noodzakelijk gegevens heeft van deze klant om daarin de juiste overwegingen te maken. U hoeft op deze manier ook niet allerlei extra zaken te presenteren waardoor de klant niet zijn interesse verliest omdat het te duur zou worden.

3. Onderscheid uzelf

Probeer uniek te zijn. Uw bedrijf heeft zeker een product of dienst die uniek is en dit unieke moet u benadrukken en dit onderscheidt u van uw concurrenten. Kijk eens op een andere manier naar uw bedrijf en ontdek uw product of dienst vanuit een andere invalshoek. Met een goede kijk op uw unieke kant kunt u vele malen beter uw potentiële klant overtuigen om voor u te kiezen.

4. Gebruik de SPIN-methode

Door het hanteren van deze methode laat u uw klant zoveel mogelijk aan het woord door vragen te stellen. Hoe meer hij praat, hoe duidelijker het beeld wordt wat zijn daadwerkelijke behoeftes zijn, waardoor u weer beter kunt inspelen op de vraag wat hij nodig heeft. De vragen die u moet stellen zijn vragen over de situatie, de huidige problemen, implicatie, nut en noodzaak.

5. Verkoop aan mensen

Vergeet nooit dat u aan mensen een product of dienst aanbiedt, geen organisatie of bedrijf. Besef dat iedereen uniek is en dat u potentiële klanten dan ook niet allemaal over een kam moet scheren. Door goed gebruik van social media en CRM systemen kunt u eenvoudig inspelen op ieder persoon.

Natuurlijk zijn deze verkooptechnieken ontzettend handig, maar hoe bereikt u de klant en hoe vindt de klant u? Places.nl kan u hierbij helpen. Neem vrijblijvend contact op met onze klantenservice op 024-3555299 voor meer informatie.

Reacties



Even geduld alstublieft...