Menu

Overtuig het consumentenbrein met een goede tekst

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Klant & Doelgroep

Overtuig het consumentenbrein met een goede tekst

Overtuig het consumentenbrein met een goede tekst

Uw bedrijfswebsite bepaalt voor een groot deel of een consument bij u koopt, of verder zoekt. Face-to-face kunt u makkelijk inspelen op signalen van de consument, maar hoe overtuigt u hen met alleen tekst? Een goede tekst leest helder, heeft een duidelijke rode draad en houdt de aandacht vast. Hoe u zelf een goede marketingtekst schrijft, leest u in deze blog.

Aandacht

Het consumentenbrein is getraind om marketingprikkels te negeren. De hersenen hebben door de evolutie echter ook geleerd dat het signaleren van problemen belangrijk is. Leg de aandacht daarom in de kopregel al op de behoefte van de klant en biedt daar een oplossing voor. De klant voelt zich dan aangesproken en begint met lezen. Als de aandacht eenmaal getrokken is leest de klant ook verder, want we zijn zo geprogrammeerd dat het brein gefocust blijft tot we een oplossing vinden voor het probleem.

Structuur

Een andere manier om de aandacht vast te houden, is de rode draad in uw tekst. Schrijf actief en houd de zinnen en alinea's kort. Benoem ook alleen de informatie en voordelen die relevant zijn voor de doelgroep. De grootste fout die adverteerders maken is namelijk het noemen van teveel voordelen en feiten in de tekst. De klant heeft dan door dat er geadverteerd wordt en haakt af.

Positieve attitude

De woordkeuze in de tekst bepaald voor een groot deel hoe de klant over uw product, dienst en bedrijf denkt. Maak de tekst daarom persoonlijk. Gebruik niet 'wij' of 'onze dienstverlening', maar spreek de klant persoonlijk en actief aan. Benoem voordelen in bijvoegelijke naamwoorden en werkwoorden, zoals 'besparen' of 'profiteren'. De klant gaat hierdoor onbewust postiever denken over uw business.

Navigeren

De gouden tip is dat een korte en krachtige tekst met de belangrijkste punten overtuigender is dan een lange tekst vol feiten. Daarnaast is het belangrijk dat alle informatie makkelijk vindbaar is bij het navigeren op de website. Heeft u hulp nodig bij het maken van een goede, zakelijke website? Het team van Places.nl stelt uw website volledig voor u in en zorgt ervoor dat u direct vindbaar bent in Google.

Sociale bewijskracht

Naast een goede marketingtekst, trekt u de klant over de streep met sociale bewijskracht. Ruim 70% van de consumenten bekijkt eerst de reviews over een bedrijf voor een aankoop. Het team van Places.nl biedt de mogelijkheid om beoordelingen voor u te verzamelen en te beheren. Voor meer informatie belt u vrijblijvend met 024 - 3555299.

Reacties



Even geduld alstublieft...