Menu

Places.nl: inspelen op seizoensveranderingen

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Klant & Doelgroep

Places.nl: inspelen op seizoensveranderingen

Places.nl: inspelen op seizoensveranderingen

Als ondernemer krijgt u jaarlijks te maken met seizoensveranderingen. Werknemers nemen over het algemeen in de zomer of aan het einde van het jaar de vrije dagen op. Maar wie neemt dan de werkzaamheden over? En hoe trekt u in de vrieskou toch nieuwe klanten aan als men liever warm binnen blijft? In deze blog geeft Places.nl tips hoe u als ondernemer in kunt spelen op seizoensveranderingen.

Seizoensveranderingen bieden kansen

Seizoensverandering slaat op de jaarlijkse beweging die uw onderneming meemaakt door bijvoorbeeld de overgang van het ene naar het andere seizoen of de typische omstandigheden die tijdens bepaalde seizoenen ontstaan. Zo is er een aantal pieken in het jaar. Denk aan uw medewerkers die in de zomer op vakantie gaan met de kinderen. Hoe zorgt u ervoor dat de werkzaamheden toch uitgevoerd worden? En hoe vangt u de bezetting op als er tijdens de vakantieperiode zieken zijn? Of hoe trekt u toch (potentiële) klanten naar uw onderneming in de koude winter, wanneer men liever thuis blijft? Het kan al door middel van eenvoudige stappen.

Tip 1: BiedFacebook aanbiedingen aan

Heeft u voor uw onderneming een Facebook account aangemaakt? Dan biedt Facebook u als ondernemer de kans om aanbiedingen via de bedrijfspagina aan te bieden. Op deze manier kunt u via uw Facebook pagina meer omzet genereren. Volgers van Facebook pagina's zijn vaak geïnteresseerd in het product of de dienst, en kunnen dan direct op de aanbieding in gaan. Wanneer een klant gebruikmaakt van de aanbieding verschijnt dit automatisch op zijn of haar Facebook tijdlijn, waardoor de aanbieding ook zichtbaar is voor vrienden. Op die manier wordt uw product of dienst direct aan potentiële klanten geïntroduceerd. Erg handig tijdens de koude temperaturen, want de aanbieding is direct zichtbaar vanaf de bank zonder het huis te hoeven verlaten. Wilt u meer weten over het inzetten van Facebook aanbiedingen? Lees hier dan meer.

Tip 2: Presenteer uw bedrijfsgegevens op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com

Als ondernemer wilt u direct bereikbaar zijn voor uw vaste en potentiële klanten. Wanneer uw bedrijfsgegevens tegenwoordig niet op internet zichtbaar zijn, slaat u de plank mis. Als ondernemer kunt u uw bedrijfsgegevens gratis op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com presenteren. Hierdoor is uw onderneming direct online vindbaar en bereikbaar. Met 5,8 miljoen bezoekers en 1,3 miljoen bedrijfsvermeldingen is Telefoonboek.nl de website voor uw potentiële klanten! Bij uw bedrijfsgegevens kunnen bezoekers eveneens reviews plaatsen over de algemene indruk, bereikbaarheid, service en prijs- en kwaliteitsverhouding van uw onderneming. Deze zijn voor u als ondernemer direct inzichtelijk. summerwinter

Tip 3: Meld u aan voor de Antwoordservice

Het liefst wilt u dat uw medewerkers alle telefoontjes te allen tijde kunnen beantwoorden. Helaas is dit niet altijd mogelijk. Onderzoek van Telefoonboek.nl laat zien dat 60% van de bedrijven regelmatig slecht bereikbaar is. De Places Antwoordservice biedt hier voor uw onderneming de oplossing. De bereikbaarheid van uw onderneming wordt dan verbeterd met behulp van persoonlijke assistentie. Hoe werkt een antwoordservice? Op het moment dat u of uw medewerkers niet in staat zijn om de telefoon te beantwoorden, wordt dit op afstand voor u gedaan. Vervolgens wordt er een boodschap voor u achter gelaten, waardoor u op een later tijdstip in kunt gaan op de vraag of opmerking van beller. Wellicht een potentiële klant! Met de Places Antwoordservice loopt u dus geen klanten mis. Een effectieve dienst tijdens vakantieperiodes, maar ook tijdens de rest van het jaar.

Tip 4: Maak kortingsacties aan op Beste.nl

Wilt u in de herfst snel en eenvoudig nieuwe klanten trekken? Dan biedt Beste.nl deze mogelijkheid. Op Beste.nl kunt u als ondernemer zelf kortingsacties plaatsen. Wanneer een potentiële klant geïnteresseerd is in uw kortingsactie kan de kortingsbon geprint worden. Deze kortingsbon kan bij uw onderneming ingeleverd worden en de klant betaald direct. Zo kunt u dus een nieuwe klant welkom heten! Heeft u nu al een vraag over Beste.nl? Stel deze direct hier. Er zijn dus verschillende mogelijkheden om snel en eenvoudig in te spelen op seizoensveranderingen. Met deze tipscreëert u een goede online vindbaarheid,mist u geen telefoontjes meer en trekt u zelfs nieuwe klanten!

Heeft de Places Antwoordservice uw interesse gewekt? Probeer dan nu de gratis proefperiode van 30 dagen. Wilt u meer informatie over een gratis bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com, of over een kortingsactie op Beste.nl? Neem dan gerust contact op met onze servicedesk via 024 - 3555 299 of via info@telefoonboek.nl. Wij helpen u graag!

Reacties



Even geduld alstublieft...