Menu

Bereik uw doelgroep online met deze 4 tips!

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Klant & Doelgroep

Bereik uw doelgroep online met deze 4 tips!

Bereik uw doelgroep online met deze 4 tips!

Met uw registratie op Places zorgt u dat uw onderneming makkelijk vindbaar en goed te bereiken is. Places.nl geeft u in deze blog graag nog een paar tips over online marketing, zodat (potentiële) klanten uw bedrijf altijd weten te vinden. Online marketing heeft veel voordelen. U kunt snel veel mensen bereiken en uw doelgroep goed specificeren. Steeds meer ondernemingen maken gebruik van deze vorm van online adverteren, dus achterblijven is geen optie. Toch kunt u al een voorsprong nemen op de rest door de volgende tips mee te nemen:

1. Adverteer online

AdWords is het advertentieprogramma van Google waarbij advertenties kunnen worden weergegeven in de zoekmachine van Google. U betaalt alleen als er op uw advertentie wordt geklikt. Ook kan er met behulp van Google Adwords geadverteerd worden op websites die voor u relevant zijn. Door uw advertenties hier te plaatsen is de kans groot dat uw advertentie bij geïnteresseerden opvalt en zij een kijkje nemen op uw website. Google AdWords is een bekende 'pay per click'-methode. Maar wilt u liever niet per klik betalen? Dan biedt een uitgebreide bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl u de uitkomst. Met een uitgebreide bedrijfsvermelding adverteert u boven uw concurrent en toont u uw logo, foto's en website. Door extra op te vallen in uw regio vergroot u uw omzet. Er is altijd een advertentiepakket dat bij u past, bekijk hier de verschillende mogelijkheden.

2. Houd uw website up-to-date

Voor de consumenten die gericht naar uw onderneming op zoek zijn via een zoekmachine is het zeker van belang dat het zoeken niet te veel moeite kost. Door uw website technisch goed in te richten en inhoudelijk up-to-date te houden, blijft u uw plaats in zoekmachines optimaliseren.

3. Zet social media in

Het kost wat tijd, maar dan heeft u ook wat. In Nederland zijn bijvoorbeeld maar liefst 6 miljoen mensen actief op Facebook. Zij geven veel informatie over zichzelf weg, zoals woonplaats, leeftijd en werk, waardoor uw met behulp van Facebook Graph Search veel doelgroepinformatie kunt achterhalen. Via Facebook kunt u gericht adverteren naar facebookgebruikers met bepaalde eigenschappen, wat het een stuk makkelijker maakt om u op een bepaalde doelgroep te richten. Door goed gebruik te maken van webcare via Twitter zorgt u er bovendien voor dat uw klanten op een snelle manier worden benaderd en kunnen tevreden klanten dit ook kenbaar maken aan hun volgers.

4. Vergeet e-mailmarketing niet!

E-mailmarketing is niet zo massaal, maar laat wel zien dat uw onderneming betrokken is bij de bestaande klanten. Zeker wanneer u een boodschap heeft voor een gerichte groep klanten is het slim om boodschappen op deze manier over te brengen. Daarnaast zorgt het er ook nog eens voor dat de loyaliteit bij bestaande klanten wordt vergroot. Met deze tips hopen we u alvast geholpen te helpen bij de online marketing voor uw onderneming. Zorg ervoor dat klanten uw contactgegevens en socialmediaprofielen gemakkelijk kunnen vinden door te vermelden op Places. Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op via 024-3555299. Wij helpen u graag!

Reacties



Even geduld alstublieft...