Menu

Sensory marketing: 5 tips om uw reclame effectiever te maken

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Inspiratie

Sensory marketing: 5 tips om uw reclame effectiever te maken

Sensory marketing: 5 tips om uw reclame effectiever te maken

Wanneer u een reclame maakt wilt u natuurlijk dat dit zo overtuigend mogelijk is. Hierin worden vaak de sensorische aspecten onderschat. Niet alleen de inhoud van uw bericht is belangrijk, ook de verpakking er omheen telt mee. Places.nl geeft u 5 punten waar u op kunt letten bij het maken van reclame.

1. Het presenteren van uw product

Wanneer u uw product presenteert wilt u dat dit de doelgroep aanspreekt. Een voorbeeld hiervan is het presenteren van een taartje op een schaaltje met een vork erbij. Op deze manier kan de consument inbeelden dat hij dit taartje zal gaan eten. Op deze manier is de effectiviteit van uw reclame vergroot.

2. Het beschrijven van uw product

Wanneer u beschrijft wat uw product is en hoe dit bijvoorbeeld zal smaken dan is het effectief om meerder zingtuigelijke informatie aan te bieden. Dus niet alleen, dit taartje is lekker. Maar ook bijvoorbeeld dat hij knapperig is, naar appel ruikt en dat hij nog warm is. Op deze manier wordt de consument geprikkeld en wordt echt de smaakperceptie aangesproken.

3. De interactie met uw product

Wanneer een consument uw product kan aanraken wordt de bezitszin vergroot, waardoor dus een grotere interactie met uw product wordt geactiveerd. Op deze manier zal de consument het product eerder ook echt willen aanschaffen. Dus wanneer uw product geschikt is om ten toon te stellen en te gebruiken zal dit een positieve invloed hebben op de verkoop. Een goed voorbeeld hiervan is een telefoonwinkel; het vasthouden van een nieuwe smartphone en het testen van de camera zijn zeer bepalend voor de keuze.

4. De geur van uw product

Geur verbetert het geheugen voor productbeschrijving en beïnvloedt de evaluatie van uw product. Daarom is het belangrijk dat u let op de geuren in de omgeving en van uw product zelf wanneer u uw product aanprijst. Er is uit onderzoek namelijk gebleken dat wanneer er een fijne geur gepaard gaat met het product, dit product over langere tijd beter wordt onthouden. Zo worden er in winkels steeds vaker geparfumeerde aircosystemen gebruikt, zoals bij winkelketen als Sting en Hollister.

5. De klanken van uw product

Ook muziek is een belangrijke factor bij het aanprijzen van uw product. Het vergroot namelijk de aandacht waardoor uw product sneller wordt onthouden. Ook vergroot het de overtuigingskracht van uw reclame.

Al met al is het vooral belangrijk om de sensorische aspecten van uw reclame goed onder de loep te nemen. Wanneer er geroken, aangeraakt, ingebeeld en gehoord wordt, wordt de activatie van uw product groter.

Natuurlijk moet de consument eerst geconfronteerd worden met uw reclame. Places.nl kan u hierbij helpen door makkelijk vindbaar te zijn. Onze advertenties geven bijvoorbeeld uw website weer zodat de consument meteen uw reclame kan zien. Voor meer informatie kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen via 024 - 3555 299.

Reacties



Even geduld alstublieft...