Menu

In gesprek met... Thompie collectie

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Inspiratie

In gesprek met... Thompie collectie

In gesprek met... Thompie collectie

Telefoonboek.nl ging in gesprek met Monika Höhn van 'Thompie collectie' in Assendelft. Thompie is een eigen label voor handgemaakte baby- en kinderproducten van ecologisch verantwoorde stoffen. Vandaag vertelt Monika over het ontstaan van haar bedrijf en haar online vindbaarheid.

Thompie collectie

Het ontwerpen van een babycollectie is een langgekoesterde droom voor eigenaresse Monika. Sinds dit jaar is ze na alle voorbereidingen zo ver dat ze met Thompie collectie officieel naar buiten treedt. Voorheen was Monika fotografe, zo fotografeerde ze onder andere het Koninklijk Huis en deed zij daarnaast diverse trouwreportages. Ook babyshoots en andere fotografieopdrachten voerde ze als werk en hobby uit.

Na tien jaar in de fotografie wilde Monika niet continu buitenshuis werken tijdens haar pensioen. Kleding maken was altijd al een hobby van Monika: op haar 22e is ze er al mee begonnen. Eerst voor haar eigen kinderen en haarzelf. "Ongeveer 2,5 jaar geleden had ik bedacht dat als ik met pensioen ga, het me leuk lijkt om die overstap te maken. Ik wilde dan ook een merknaam hebben, en dat werd Thompie."

Opstartproces

Thompie collectie is rustig aan steeds beter gaan lopen, in het begin hing er weinig vanaf en wilde Monika het gewoon proberen. &euot;De naam Thompie heb ik laten registreren bij de BBIE voor Nederland en de Benelux. Ik was toen nog helemaal niet bezig met klanten, het hoorde gewoon bij het voorbereidingsproces. Voor als ik 65 zou worden."

Daarna begon ze met het maken van multifunctionele babytassen van hoogkwalitatief vilt die ook na een halfjaar nog steeds bruikbaar zijn. De tassencollectie bestaat inmiddels uit veel uiteenlopende tassen, stoer maar ook chique. "Het gekke is dat ik heel veel tassen verkocht, aan mensen die hem gebruikten voor naar kantoor. Maar al snel merkte ik dat ik me vastpinde aan één doelgroep, dus wilde ik graag ook babykleren gaan maken. Dan moet je kleine maatjes hebben, en al snel wilde ik dit uitbreiden met een gehele babycollectie", zegt de lachende Monika.

Online vindbaarheid

Omdat Monika al zo lang bezig is als zelfstandig fotografe, had zij al een website. Ze koos ervoor om Thompie collectie direct als webshop op te zetten. Om haar vindbaarheid te vergroten huurde ze een webhost in en maakte ze een Facebookpagina aan. "Ik zou daar nog vaker foto's en berichten op moeten plaatsen."

Ook offline heeft Monika niet stil gezeten. Ze meldde zich aan bij diverse braderieën en ook bij de Westergasfabriek Sundaymarket. Dit is elke eerste zondag van de maand, zij maken veel reclame en er lopen veel andere ondernemers en journalisten rond. Hier werd ze meteen al opgemerkt door een modebedrijf "Dawanda.nl". Zij hebben Monika toen uitgenodigd en maken nu constant reclame voor de creatieve, zelfgemaakte unieke producten van Thompie, waar vaak maar één of twee exemplaren van bestaan.

Thompie collectie maakt gebruik van uitgebreide bedrijfsvermelding

Monika is in aanraking gekomen met Telefoonboek.nl doordat zij snel haar naamsbekendheid wilde verhogen en hier een goede kans in zag. Ze wilde over meerdere steden zichtbaar zijn, dus was een advertentie via Telefoonboek.nl ideaal. "Ik vind het prettig om contact te hebben met de klantenservice. Natuurlijk moet je altijd uitgaan van je eigen kennis, maar als het mensen hun vakgebied is, dan neem ik dat zeker aan. Bij het instellen van zoekwoorden en plaatsen heeft Telefoonboek.nl veel meer ervaring dan ik dus luister ik daar zeker goed naar."

Heeft u nog een tip voor collega-ondernemers?

Monika geeft als tip mee dat het erg belangrijk is om in je omgeving te kijken naar bijvoorbeeld een braderie. Mensen wonen allemaal vlakbij, je hebt een goed gesprek met ze, je kunt ze advies geven, ze kunnen de producten meteen zien en in Monika"s geval kan ze klanten ook uitnodigen om een kijkje te nemen bij haar eigen showroom.

"Begin met een goede voorbereiding en begin rustig aan met de markt te verkennen, zeker met handgemaakte producten. Dus wat mij betreft omdat ik alles zelf maak, is het belangrijk om te zien wat aanspreekt en wat Thompie onderscheidt. Belangrijke punten voordat je zegt "Ik ga me zelfstandig maken en mijn geld hiermee verdienen." Je moet een background hebben."

Heeft u ook een uitgebreide bedrijfsvermelding en wilt u ook geïnterviewd worden voor 'In gesprek met...'? Meld u dan nu aan via info@places.nl!

Reacties



Even geduld alstublieft...