Telefoonboek.nl ging in gesprek met Manon Hoogveld over het ontstaan van haar bedrijf 'Kijk hier ben ikke!' en haar online vindbaarheid.

Kijk hier ben Ikke!

De stap naar een eigen bedrijf is groot en brengt een hoop verantwoordelijkheid met zich mee, dat had Manon bij vorige werkgevers wel gezien. Met haar huidige zakenpartner Sabrina Pot was zij tot vorig jaar werkzaam bij een bedrijf dat helaas failliet ging. Na vele gesprekken samen ontstond het idee om samen een eigen bedrijf te beginnen. 'Wij kwamen al snel tot de conclusie dat wij mensen blij willen maken. Hoe blij ben je als mens als je net een klein wonder op de wereld hebt gezet, dat wil je natuurlijk met iedereen delen! En hoe kan je dat het beste doen? Precies, door het geven van een babyshower of kraamfeest op onze eigen locatie of bij de mensen thuis.' Het geven van kraamfeesten werd dan ook al snel de corebusiness van Kijk hier ben ikke! Maar, zo bedrukt Manon, 'we doen natuurlijk nog meer, neem gerust een kijkje op www.kijkhierbenikke.nl.'

Het opstarten van Kijk hier ben ikke! was spannend, leuk en uitdagend tegelijk. 'Er komt zoveel bij kijken, logo maken, kleuren bepalen etc. We wilden natuurlijk wel weten of ons plan kans van slagen heeft!' En dus maakten ze een ondernemersplan waarin ze de financiële positie van Kijk hier ben ikke! en hun toekomst op korte en lange termijn grondig analyseerden. Al snel volgden ideeën voor arrangementen en versieringen. 'Op een gegeven moment zijn wij versieringen gaan shoppen en gingen we los. Er zijn zoveel leuke dingen te verkrijgen dat we door de bomen het bos niet meer zagen, maar uiteindelijk is het gelukt!'

Online vindbaarheid

Nadat het idee voor het organiseren van kraamfeesten en babyshowers geboren was en Manon en haar zakenpartner alles inzichtelijk hadden, was het tijd om Kijk hier ben ikke! in de markt te zetten. Als eerst begonnen ze met een website, www.kijkhierbenikke.nl, en al snel volgden diverse social media zoals Facebook, Twitter, Pinterest en Google+. 'Het is erg belangrijk dat je online goed gevonden kan worden, tegenwoordig zoekt iedereen op internet naar antwoorden op vragen. Om onze doelgroep zo goed mogelijk te bereiken adverteren wij op Facebook, en natuurlijk op Telefoonboek.nl.'

Kijk hier ben ikke! maakt gebruik van een uitgebreide bedrijfsvermelding

'We kunnen goed bekijken waar potentiële klanten ons vinden. Denk dan aan het aantal clicks op de website, likes op Facebook, volgers op Twitter etc.' Ook wordt er gebruik gemaakt van 'backlinks' om de vindbaarheid te vergroten. Op Telefoonboek adverteert ze met een Places Plus pakket. 'We hebben voor Telefoonboek gekozen om onze SEO (Search Engine Optimalization) te verbeteren en te vergroten. Over het contact met Telefoonboek is Manon zeer te spreken. 'Het contact met Telefoonboek gaat soepel. Je wordt vriendelijk te woord gestaan en ze zijn behulpzaam. Dat heb je nodig als startende ondernemer.'

Heeft u nog een laatste tip voor collega-ondernemers?

'Onze tip voor collega-ondernemers: bent u zwanger of kent u iemand die zwanger is, like dan onze Facebook pagina en neem een kijkje op onze website: www.kijkhierbenikke.nl. Heeft u een bedrijf dat ook iets met baby's heeft of doet en wilt u ook uw SEO verbeteren, neem dan contact op via info@kijkhierbenikke.nl en wie weet kunnen wij elkaar helpen!' Heeft u ook een uitgebreide bedrijfsvermelding en wilt u ook geïnterviewd worden voor 'In gesprek met...'? Meld u dan nu aan via info@places.nl!