Menu

In gesprek met... De BezorgBakkerij

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Inspiratie

In gesprek met... De BezorgBakkerij

In gesprek met... De BezorgBakkerij

Afgelopen week ging Telefoonboek.nl in gesprek met Wim Neeleman van "DeBezorgBakkerij.nl". Bij de BezorgBakkerij kunt u terecht voor de levering van vers brood vanuit de ambachtelijke bakkerij naar u thuis. Wim vertelt vandaag over het ontstaan van zijn franchisebedrijf in Vlaardingen en zijn online vindbaarheid.

Opstartproces

Een paar maanden geleden besloot Wim Neeleman om het roer om te gooien en een nieuwe uitdaging aan te gaan. Tot op dat moment had Wim nog een speciaalzaak voor de zuivelhandel, een bedieningswinkel met heerlijke vleeswaren, kaas, salades en maaltijden. Helaas werd de concurrentie steeds sterker en kwamen er steeds meer lege winkelpanden te staan rondom zijn winkel, waardoor de toestroom van klanten minder werd en Wim zich genoodzaakt zag een nieuwe uitdaging op te zoeken. "Vroeger kon je met hard werken geld verdienen. Nu moet je veel slimmer zijn."

Via het internet ging Wim op zoek naar wat nieuws en zo kwam hij in contact met de oprichters van DeBezorgbakkerij.nl. Deze franchiseonderneming is vorig jaar november gestart en is op dit moment nog hoofdzakelijk actief in Zuid-Holland, maar heeft als streven om het concept door heel Nederland te verspreiden. Wim is door deze onderneming geselecteerd om als bezorgbakker de regio Vlaardingen van brood te voorzien. "Het gaat hier niet om een fabrieksbakker, maar een bakker die zijn brood op echte ambachtelijke wijze bakt en ook pas na twaalf uur "s nachts begint", aldus Wim.

Om zijn onderneming op te starten had Wim niet veel nodig. Een bestelwagen moest aangeschaft worden en toen dit gereed was, was het tijd om zijn eigen klanten te werven. Hier beleeft hij dagelijks nog veel plezier aan.

Online vindbaarheid

De BezorgBakkerij is een jong bedrijf. Op de website www.debezorgbakkerij.nl kunnen klanten hun bestelling plaatsen. Via hun eigen account kunnen ze vervolgens hun bestellingen flexibel beheren. Doet u een proefbestelling? Dan krijgt u nu geheel vrijblijvend 50% korting op uw brood.

Wat de vindbaarheid van zijn bedrijf betreft, is Wim is niet erg actief op het internet. Hij is naar eigen zeggen "vooral van de oude stempel". Zo gaat hij elke dag een paar uur de straat op, waar hij een wijk pakt en langs alle deuren gaat. "Ik bel dan aan en proberen mensen uit te leggen wat ik doe. Het levert vaak gezellige praatjes op, erg leuk. Als ze niet thuis zijn, gooi ik een brochure in de brievenbus."

Toch verkent Wim wel alle online mogelijkheden en is hij bezig de online vindbaarheid van De BezorgBakkerij te vergroten. Om klanten te werven voor zijn bedrijf heeft hij een uitgebreide bedrijfsvermelding bij Telefoonboek.nl geactiveerd. Met het pakket Places Plus adverteert hij online boven zijn concurrenten en toont hij zijn bedrijfsgegevens. Wim hoopt zo potentiële klanten te interesseren. Wat hij vindt van het contact met Telefoonboek? "Ik word altijd vriendelijk te woord gestaan, ik ben dik tevreden!"

Tip voor collega-ondernemers

Wim heeft het afgelopen jaar een bewogen jaar gehad en heeft veel nieuwe kansen gegrepen en hij wil collega-ondernemers dan ook de volgende boodschap meegeven: "Zekerheid heeft niemand meer in het leven in deze maatschappij, dus dóe het maar eens gewoon. Durf de stap te nemen om weer vooruit te komen en je moet niet iets verwachten, maar gewoon je stinkende best doen".

Heeft u ook een uitgebreide bedrijfsvermelding en wilt u ook geïnterviewd worden voor 'In gesprek met..'? Meld u dan nu aan via info@places.nl!

Reacties



Even geduld alstublieft...