Menu

In gesprek met... Brasserie de Hoofdzaak

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Inspiratie

In gesprek met... Brasserie de Hoofdzaak

In gesprek met... Brasserie de Hoofdzaak

Afgelopen week ging Telefoonboek.nl in gesprek met Heidi den Dekker van Brasserie de Hoofdzaak in Liessel over het ontstaan van haar bedrijf en haar online vindbaarheid.

Brasserie de Hoofdzaak

Na beiden altijd voor werkgevers in de horeca te hebben gewerkt, startten Heidi den Dekker en haar man Patrick van Belkum in 2012 hun eigen restaurant: Brasserie de Hoofdzaak. Heidi had ervaring als bedrijfsleider en gastvrouw bij diverse gelegenheden, en haar man als kok en chef-kok bij verschillende horecabedrijven. "We hadden allebei dezelfde interesse en wilden niet langer langs elkaar heen werken door bij een andere werkgever te werken. We wilden graag voor onszelf beginnen." En dus startten ze met veel plezier met De Hoofdzaak.

Wat Heidi nu zo leuk vindt aan haar eigen onderneming runnen? "Het leukste is dat je altijd je eigen invulling eraan kunt geven. Dat is zowel een voordeel als een nadeel: je kunt alleen jezelf de schuld geven als je het niet goed opzet. Maar verder kun je het doen zoals je zelf wilt, natuurlijk na eerst naar de wensen van gasten te hebben geluisterd."

Opstartproces

"Ons opstartproces is een ingewikkeld verhaal", geeft Heidi aan. "We waren eerst een restaurant op een andere locatie. Dat was onze eigen zaak en die hebben we eind vorig jaar verkocht. Begin dit jaar zijn we de nieuwe zaak begonnen, waar mijn man in de keuken staat en ikzelf de gastvrouw ben."

De verhuizing van het restaurant was een ingrijpende. "We hebben ervoor gekozen om de horecagelegenheid voor het recreatiecomplex (met eigen restaurant, jachthaven, chalets en campings erbij) te verhuizen naar een nieuwe locatie voor meer continuïteit. In de zomer was het daar erg pieken, maar zodra het weer omsloeg liep de klandizie erg terug. Midden in het dorp aan de Hoofdstraat zijn er altijd bezoekers, en daarnaast hebben we voor Brabant gekozen vanwege de vriendelijke mentaliteit."

Online vindbaarheid

Dat het opzetten van een eigen onderneming niet één twee drie gedaan is, merkte Heidi al snel. "Je merkt dan wel dat er een stukje bijkomt wat je niet gewend bent. Je krijgt totale verantwoording en ook te maken met veel meer administratieve zaken om jezelf vindbaar te maken. Normaal doet de werkgever dat, ga je naar huis en denk je: "prima". Nu blijf je zelf constant verantwoordelijk. Dat klinkt heel zwaar, want je bent er zeven dagen per week mee bezig. Maar het heeft ook een leuke kant, het heeft onze interesse."

Om de naamsbekendheid van Brasserie de Hoofdzaak te vergroten, focuste Heidi zich op haar online vindbaarheid via haar website, sociale mediakanalen en Telefoonboek.nl. Voor meer informatie of een sfeerimpressie kunnen bezoekers terecht op de website www.brasseriedehoofdzaak.nl. Ook geeft Heidi aan dat haar Facebookpagina van belang is: "Met Facebook doen we erg veel. In het begin hebben we ook met Twitter het een en ander gedaan, maar er is vaak zoveel nog te doen in de zaak, dan moet je prioriteiten stellen. Op Facebook zet je iets neer en andere enthousiastelingen delen dan jouw berichten: daardoor bereik je weer anderen."

Uitgebreide bedrijfsvermelding

Voor Brasserie de Hoofdzaak maakt Heidi daarnaast ook al jaren gebruik van een uitgebreide bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl. "Jullie zijn eigenlijk met ons meeverhuisd, van de oude locatie naar de nieuwe."

Hiervoor heeft Heidi diensten van een ander bedrijf geprobeerd, maar ze had niet het idee dat daar (genoeg) respons op kwam. "De prijs-kwaliteitverhouding klopte daar niet." En dus activeerde ze het Pakket Zichtbaar, waarbij ze niet alleen de standaard contactgegevens kan tonen, maar ook de website, afbeeldingen en video's aan haar publiek presenteert. Daarnaast maakt ze gebruik van een uitgelichte advertentie met 4 zoekwoorden en 4 plaatsen. "Als mensen googlen, dan is het belangrijk dat ze ons vinden, en dat ze ook de juiste informatie over ons vinden. Bij jullie ben je jaarlijks een bedrag kwijt en dan ben je vindbaar én jullie zorgen dat die bedrijfsgegevens up-to-date-blijven. Mensen zoeken bijvoorbeeld op "eten" en "Deurne", en dan zien ze ons. Prijs-kwaliteitgewijs een mooi product!"

Wat Heidi van het contact met Telefoonboek vindt? "Super! Zeker met die overschakeling van het ene bedrijf naar het andere bedrijf. Zelf vergeet ik het dan gauw. En dan bellen jullie: "Weet je al je naam? Is het telefoonnummer al bekend?" Dat vind ik wel heel plezierig."

Heeft u nog een tip voor collega-ondernemers?

"Zorg ervoor dat de bedrijfsgegevens up-to-date zijn. Werk samen met een bedrijf dat ervoor zorgt dat jij goed vindbaar bent, een bedrijf dat bij je past. Werk dus eigenlijk met de juiste mensen samen, en wees gastvrij en vriendelijk. Onderscheid jezelf door je persoonlijke touch!"

Heeft u ook een uitgebreide bedrijfsvermelding en wilt u ook geïnterviewd worden voor 'In gesprek met..'? Meld u dan nu aan via info@places.nl!

Reacties



Even geduld alstublieft...