Menu

The Internet of Things

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Digitalisering

The Internet of Things

The Internet of Things

Het koffiezetapparaat dat aanspringt wanneer het pand 's morgens geopend wordt, een winkelschap dat zelf bijhoudt welke producten uit het schap worden gehaald en opnieuw bevoorraad moeten worden, of een pakketbezorger die zijn bezorgtijden realtime verstuurt naar uw klant. Kent u het al? Het is mogelijk om apparaten met elkaar te laten verbinden en de verzamelde informatie te laten communiceren. Deze nieuwe technologie, the Internet of Things, biedt ondernemers veel nieuwe mogelijkheden. Maar wat betekent dit begrip precies en wat zijn de mogelijkheden? Places.nl vertelt u meer in deze blog.

The Internet of Things: de betekenis

The Internet of Things draait om sensoren in apparaten die informatie over zichzelf en de omgeving kunnen verzamelen en deze informatie vervolgens naar andere apparaten of ons kunnen communiceren. Deze technologie bestaat al langere tijd, maar de techniek neemt de laatste jaren een grote vlucht. Door deze ontwikkelingen wordt het voor een steeds groter wordende groep mogelijk om intelligente systemen te ontwikkelen en te gebruiken.

Intelligente winkelschappen

Een voorbeeld van de technologie omtrent Internet of Things kan bijvoorbeeld ingezet worden bij winkelschappen. Het is mogelijk om intelligente schappen te ontwikkelen, die bijvoorbeeld onthouden welke kappersartikelen er uit het schap gepakt worden. Hierdoor ontstaat niet alleen inzicht in de populairste producten, maar kan bijvoorbeeld ook de reclame via het televisiescherm afgestemd worden op het soort product dat uit het schap gehaald wordt.

Moderne technologie en klantinzichten

Maar wat heeft het u te bieden, the Internet of Things?

1. Informatiewinning

Doordat sensoren informatie kunnen opslaan, is het mogelijk om bij te houden hoe, wanneer en op welke manier producten worden aangeschaft en gebruikt. Het is bijvoorbeeld mogelijk om te registreren wat de interesses van uw klanten zijn, want een winkelschap kan met deze technologie onthouden welk product het meest verkocht wordt en welke niet. Met deze informatie kunt u eveneens productverbeteringen doorvoeren.

2. Minder schakelen, meer gemak

Dankzij the Internet of Things zijn er veel minder schakels nodig. Een pakketbezorger hoeft bijvoorbeeld niet meer door te geven waar hij zich bevindt en de verwachtte bezorgtijd hoeft niet continu aangepast te worden. Met deze technologie wordt de locatie van het pakketje namelijk direct via gps doorgegeven aan de klant.

3. Serviceverlening verbeteren

Door deze nieuwe technologie kunt u dus veel informatie verzamelen over uw klant. Hierdoor kunt u beter inspelen op de wensen en behoeften van de klant door een gerichter aanbod te doen. Wordt product X voornamelijk bij u aangeschaft door vrouwen tussen de 20 en 30 jaar? Dan kunt u gerichte aanbiedingen doen richting deze specifieke doelgroep. Hiermee maakt u van uw klanten trouwe klanten!

Meer actualiteiten voor de ondernemer op Places

Naast de diensten die Places u als ondernemer aanbiedt via Telefoonboek.nl, Beste.nl, Openingstijden.com en met Places Antwoordservice, bent u bij ons ook aan het juiste adres voor relevante blogonderwerpen. Zo vindt u bij ons de meest actuele informatie over social media, maar ook over het belang van een goede website en bijvoorbeeld handige financiële onderwerpen. Houd Places.nl dus goed in de gaten!

Heeft u vragen? Neem dan gerust contact op met onze servicedesk via 024 - 3555299. Wij helpen u graag.

Reacties



Even geduld alstublieft...